Cuprins
- ARGUMENT 4
- CAPITOLUL I. BARUL-UNITATE DE ALIMENTAȚIE EMBLEMATICĂ PENTRU RESTAURANTE 5
- CAP.I.1. PREZENTAREA BARULUI. DEFINIȚIE. CLASIFICARE. CARACTERISTICI. 5
- Cap.I.1.1. Definiție. 5
- Cap.I.1.2. Clasificare și caracteristici 6
- CAP.I.2. DOTAREA BARULUI 8
- CAP.I.3. USTENSILE, UTILAJE, OBIECTE DE MOBILIER ŞI DE INVENTAR 10
- Cap.I.3.1. Ceştile 10
- Cap.I.3.2. Pahare 11
- CAPITOLUL II. PROMOVAREA BARULUI 12
- CAP.II.1. STABILIREA GRUPULUI ȚINTĂ 12
- Cap.II.1.1. Criterii de vârstă sex, ocupație, localizare geografică 12
- Cap.II.1.2. Tipologia clienților 14
- Cap.II.1.3. Potențial Clienți – Clienți fideli 16
- CAP.II.2. ROLUL PROMOVĂRII 19
- Cap.II.2.1. Informarea și educarea consumatorilor 21
- Cap.II.2.2. Încurajarea clienților în formarea cererii 22
- CAPITOLUL III. STUDIU DE CAZ: MOMENTO BAR & CAFE IAȘI 23
- CAP.III.1. PREZENTAREA BARULUI 23
- CAP.III.2. MANAGEMENTUL COMUNICĂRII - TEORIA XY - MCGREGOR 24
- Cap.III.2.1. Teoria X 25
- Cap.III.2.1. Teoria Y 26
- CAP.III.3. ORIENTAREA CĂTRE CLIENT 27
- CAP.III.4. CONCLUZII 28
- BIBLIOGRAFIE 29
- ANEXE 30
- ANEXA1. USTENSILE PENTRU BAR 30
- ANEXA 2. ÎNTÂMPINAREA CLIENTULUI 31
- ANEXA 3. IDENTIFICAREA NEVOILOR 31
- ANEXA 3 PREZENTAREA PRODUSELOR 32
- ANEXA 4 TEHNICA CAB 32
Extras din proiect
ARGUMENT
Lucrare de față tratează, “ Acțiuni de promovare a activității de servire într-un bar ”.
Oferta de produse şi servicii din baruri este în general foarte diversificată. Din acest punct de vedere se impune găsirea unor mijloace simple prin care să se asigure promovarea şi pubicitatea eficientă a ofertei.
Barul trebuie să identifice satisfacţiile pe care le aşteaptă clientul şi pe baza acestora să construiască comunicarea cu posibili cumpărători şi diferiţi în special.
Tehnicile de promovare sunt numeroase. Dintre acestea exemplificăm distribuirea unor obiecte de folosință individuală; oferirea unor bonusuri pentru clienții fideli, respectiv cei care în mod constant vin în unitatea respectivă; oferirea unor servicii la prețuri mai reduse în zilele în care barul nu are un grad de încadrare suficient; oferirea promoțională, gratuit a noilor produse introduse în oferta unităților respective.
Alimentul poate fi definit ca un produs capabil să asigure omului energia necesară desfăşurăriiactivităţii biologice,intelectuale şi fizice.Calitatea unui aliment rezidă atât din sursa din care provine,din modul de prelevare,cât şi din modul de prelucrare al acestuia.Omul este o verigă a lanţurilor trofice, ceea ce reliefează că organismul uman, prin intermediulhranei,schimbă informaţie,materie şi energie cu mediul înconjurător.Caracteristic pentru fiinţa umană este faptul că deşi se constituie ca ultima verigă dintr-o serie delanţuri trofice ale biosferei,totuşi nu depinde de un anumit lanţ trofic,fiind o fiinţă omnivoră.Omul are posibilitatea să consume o mare varietate de produse,în acest sens fiind înzestrat cu unechipament enzimatic divers.
Schimbările ample şi profunde ce au avut loc în cadrul economiei româneşti în ultimii 17 ani, de-a lungul procesului de tranziţie spre economia de piaţă, au condus la intensificarea luptei concurenţiale, iar în acest context, agenţii economici au conştientizat din ce în ce mai mult necesitatea orientării activităţii lor într-o manieră specifică de marketing.
Politica de promovare, componentă a mixului de marketing are menirea de a comunica cu pieţele ţintă (ea fiind denumită şi comunicaţii de marketing) prin intermediul diverselor tehnici şi medii promoţionale. Datorită importanţei pe care o joacă în politica de marketing şi în general în politica unei organizaţii, a impactului pe care îl are asupra consumatorilor datorită contactului cu aceştia, activitatea de promovare se bucură de o atenţie aparte.
Capitolul I.
Barul-Unitate de alimentație emblematică pentru restaurante
Cap.I.1. Prezentarea barului. Definiție. Clasificare. Caracteristici.
Cap.I.1.1. Definiție.
Conform Dicționarului de neologisme din 1986, definiția barului este: BAR - s.n. 1. Local public în care consumatorii sunt serviți stând în picioare sau pe scaune speciale, în fața unor mese înalte în formă de tejghea. ♦ Tejghea, masă (având uneori o instalație specială) într-un restaurant, într-o bodegă etc., la care se servesc și se prepară băuturile. ♦ Mobilă, separată sau montată în interior, într-o casă, în care se așază băuturi, pahare, tutun și prăjituri. 2. Local de lux unde se petrece, cu muzică, dans etc.; cabaret. [Pl. -ruri. / < engl., fr. bar].
În 2002 Noul Dicționar Explicativ al Limbii Române vine cu o nouă definiție, BAR2 ~uri n. 1) Local public, unde consumatorii stau în picioare sau așezați pe niște scaune înalte în fața tejghelei. 2) Local luxos de noapte cu program muzical-distractiv; cabaret. 3) Dulap special sau compartiment al unui dulap, unde se păstrează sticle cu băuturi alcoolice. /<fr. bar
În literature de specialitate, barul este definit ca o unitate de alimentație cu program de zi sau de noapte, în care se servește un sortiment diversificat de bauturi alcoolice și nealcoolice și o gama restrânsa de produse culinare. Cadrul ambiental este completat cu program artistic, audiIii muzicale, video, TV.
Cap.I.1.2. Clasificare și caracteristici
Barul trebuie să corespundă categoriei sau numarului de stele al unității și mai ales cerințelor consumatorilor. Barul poate fi: bar de noapte, bar de zi, cafe -bar (cafenea), disco -bar, espresso-bar, piano-bar, bar american, bufet bar, pub, club, etc.
În continuare sunt descrise principalele tipuri de bar.
Barul de noapte – unitate cu caracter distractiv cu un orar de noapte care prezintă un program variat de divertisment, de music -hall și dans pentru consumatori, oferă o gamă variată de bauturi fine, bauturi de bar (cocktail-uri), băuturi nealcoolice, specialități de cofetărie și înghețată, roast-beef, fripturi reci, fructe și salate de fructe, cafea, jardiniere cu delicatese. De obicei sunt realizate în stil amfiteatru pentru a se putea viziona programul artistic muzical de la toate locurile de la mese. Este dotat cu instalații de amplificare a sunetului, orgă de lumini, de proiecție de filme.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Promovarea unui Bar.docx