Funcția de motivare în cadrul unității scoala gimnazială, Comuna Urecheni, Județul Neamț

Proiect
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2764
Mărime: 90.31KB (arhivat)
Publicat de: Iacob Pascu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Lect. Univ. Dr. Cristina-Maria Bălăneasa

Cuprins

  1. CAPITOLUL 1
  2. GENERALITĂȚI ALE FUNȚIEI DE MOTIVARE 3
  3. 1.1. Definire și concept ...3
  4. 1.2. Tipuri de motivație ...3
  5. 1.2.1. Motivație pozitivă 3
  6. 1.2.2. Motivația negativa ..4
  7. 1.3. Teorii ale funcției de motivare 5
  8. 1.3.1. Teoria ierarhiei nevoilor ...5
  9. 1.3.2. Teoria X-Y-Z 5
  10. 1.3.3. Teoria EGR ..5
  11. CAPITOLUL 2
  12. FUNCȚIA DE MOTIVARE ÎN CADRUL INSTITUȚIEI .7
  13. 2.1. Particularități ale instituției .7
  14. 2.2. Nevoi, interese și atitudini 8
  15. CONCLUZII 10
  16. BIBLIOGRAFIE ..10

Extras din proiect

CAPITOLUL 1

GENERALITĂȚI ALE FUNȚIEI DE MOTIVARE

1.4. Definire și concept

Motivația este un „concept fundamental în psihologie și, în genere în științele despre om, exprimând faptul că la baza conduitei umane se află întotdeauna un ansamblu de mobiluri - trebuințe, tendințe, afecte, interese, intenții, idealuri - care susțin realizarea anumitor acțiuni, fapte, atitudini”.

Având în vedere dinamica sistemului trebuințelor individului, motivația ne permite să înțelegem o serie de fenomene psihosociale deosebit de semnificative sub aspect practic, ca de exemplu: alegerea profesiei, integrarea în muncă, evoluția socio-profesională a individului.

Etimologia motivării provine din cuvântul latin „movere”- ceea ce înseamnă deplasare, mișcare, deși poate fi interpretat ca și o acțiune sub un impuls psihic sub forma unei transformări, modificări a comportamentului și acțiunii persoanei.

Motivarea analizează in detalii elementele care ii motivează pe oameni, făcându-i să lucreze cu dinamism și entuziasm dar și factorii care îi demotivează.

Trebuința umană se referă la tot ceea ce constituie nevoie sau necesitate a organismului pentru a supraviețui. Resimțite ca niște imbolduri și impulsuri interioare, trebuințele semnalizează anumite cerințe de echilibrare a stării interne a organismului.

Ceea ce este esențial și trebuie reținut in legătură cu motivația este faptul că ea instiga, declanșează și impulsionează acțiunea. Nu există gest, act sau acțiune umană care să nu aibă ca factor determinant cel puțin un motiv. Întreaga conduită este motivată și pentru oricare segment al conduitei noastre vom putea oferi un răspuns la întrebarea "de ce" ?

Astfel, această nevoie de motivație în întregul sistem al societății este foarte necesară, oferind mai multe opțiuni pentru om, pentru salariat , pentru cei care sunt într-un sistem integrat al societăților și companiilor din care fac parte.

La rândul ei motivația este desigur divizată în funcție de parametri pozitivi sau negativi ai psihicului uman.

1.2. Tipuri de motivație

Există două tipuri de motivație :

1.2.1. Motivație pozitivă - ceea ce conferă salariatului, persoanei ce este angajată într-o diferită instituție, companie , societate de stat sau privată - să aibă diferite mulțumiri sau bucurii ca angajat - spre exemplu un salariu bun, diferite bonificații care se oferă , uneori angajații care pot lucra de acasă, tehnică de birou sau materiale profesionale pentru desfășurarea activităților, echipamente care să ușureze munca.

1.2.2. Motivația negativa

Poate fi indusă însă de diferite sancțiuni ale angajatului, cum ar fi mustrare verbală sau scrisă, aducerea în fața unui consiliu, îndepărtarea de către ceilalți angajați.

Este produsa de stimuli agresivi: pedeapsa, amenințare, blamare ori dispreț, cu scopul de a obține efecte de abținere, evitare si refuz . Faptul ca e negativă nu înseamnă ca efectele ei sunt negative. De exemplu, motivăm un copil cu repulsie față de minciună, lene, fumat, perversiuni etc. Rezultatul motivației negative va fi pozitiv.

Desigur că aceste motivații pozitive sau negative sunt diferite de la angajat la angajat. Toate țin de nevoile și aspirațiile fiecăruia. Pentru o persoană poate fi foarte importantă o avansare într-un post, însă pentru alt angajat la societatea respectivă poate fi pozitivă doar o mărire de salariu sau o distincție în cadrul lărgit al instituției.

Toate acestea țin de nevoile , interesele fiecăruia dintre noi dar și modul de abordare al vieții de zi cu zi și atitudinea personală, viziunea asupra societății, necesităților și a vieții.

Motivația unui angajat pentru obținerea de performanțe în funcția pe care deține este determinată și de o serie de factori externi și interni față de propria persoană dar și față de companie sau societatea unde î-și desfășoară activitatea. Factorii interni sunt de natura propriei persoane, ceea ce percepe fiecare din sarcinile pe care trebuie să le îndeplinească, sistemele de valori pe care le deține fiecare, nevoile și interesele sale.

Cât privește factorii externi, țin de modul de organizare a fiecărei instituții, sistemul de salarizare, comunicarea între salariați, departamente, modul de promovare în diferite funcții.

Fiecare persoană în sine are nevoie de o motivație personală, individuală, fiind influențată de nevoile și intereselor fiecărei persoane.

Bibliografie

- Curs - Management General -

Lect. Univ. Dr. Cristina - Maria Bălăneasa

- Documente publice - www.scoalaurecheni.ro

- www.wikipedia.com

Preview document

Funcția de motivare în cadrul unității scoala gimnazială, Comuna Urecheni, Județul Neamț - Pagina 1
Funcția de motivare în cadrul unității scoala gimnazială, Comuna Urecheni, Județul Neamț - Pagina 2
Funcția de motivare în cadrul unității scoala gimnazială, Comuna Urecheni, Județul Neamț - Pagina 3
Funcția de motivare în cadrul unității scoala gimnazială, Comuna Urecheni, Județul Neamț - Pagina 4
Funcția de motivare în cadrul unității scoala gimnazială, Comuna Urecheni, Județul Neamț - Pagina 5
Funcția de motivare în cadrul unității scoala gimnazială, Comuna Urecheni, Județul Neamț - Pagina 6
Funcția de motivare în cadrul unității scoala gimnazială, Comuna Urecheni, Județul Neamț - Pagina 7
Funcția de motivare în cadrul unității scoala gimnazială, Comuna Urecheni, Județul Neamț - Pagina 8
Funcția de motivare în cadrul unității scoala gimnazială, Comuna Urecheni, Județul Neamț - Pagina 9
Funcția de motivare în cadrul unității scoala gimnazială, Comuna Urecheni, Județul Neamț - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Functia de motivare in cadrul unitatii scoala gimnaziala, Comuna Urecheni, Judetul Neamt.docx

Alții au mai descărcat și

Funcția de motivare manageriala în cadrul instituției BRD

Introducere Productivitatea la nivel individual, organizational si macroeconomic are implicatii directe asupra competitivitatii unei firme sau...

Mijloace și tehnici de comunicare - Relațiile cu media

furnizeză informații mediei; propun material precum fotografii, casete video, reprezentări grafice a informației asistate de calculator, etc;...

Structura pentru sprijinirea dezvoltării urbane durabile

Având în vedere importanța și compexitatea dimensiunii urbane a politicii de coeziune în perioada 2014-2020 și ținând cont și de experiența...

Drept Civil - curs și tematică pt examen

16.10.2017 Tematica Examenului 1. Norma de drept. Structura. 2. Raportul juridic civil. Structura. 3. Capacitatea juridical a partilor...

Administrație publică

STATUL - reprezintă forma instituționalizată de organizare politică a unei colectivități umane constituite istoric și localizate geografic pe un...

Organizații europene și euroatlantice

Istoria recenta a Europei este strâns legată de eforturile realizate imediat după cel de-al II Război Mondial. În prezent, vorbim de o Uniune...

Elemente de arhivistică, birotică și documentaristică

INTRODUCERE Arhivistica și informarea documentară (documentaristica) sunt discipline care au ca sferă de cercetare documentele scrise. Activitatea...

Finanțe publice

S 1 APARIȚIA SI EVOLUTIA FINANȚELOR PUBLICE La baza F.P. stau 2 elemente esentiale : STATUL SI BANII a carui evolutie de a lungul istoriei a...

Ai nevoie de altceva?