Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public

Proiect
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 4918
Mărime: 26.19KB (arhivat)
Publicat de: Aristide Bodea
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

Managementul performanței poate fi definit ca procesul de comunicare a scopurilor și obiectivelor organizatorice ale tuturor părților implicate, stabilind ținte de performanță pentru a măsura gradul în care aceste scopuri și obiective au fost atinse, și pentru a se asigura că toată această activitate reprezintă baza pentru îmbunătățirea continuă.

Pentru a gestiona performanța, cei care deleagă sarcini managerilor de servicii publice, trebuie să le spună managerilor ce criterii vor fi utilizate pentru a evalua performanțele acestora. În serviciile publice în mod normal, astfel de criterii se referă la cei trei E (economie, eficiență și eficacitate).

În dezvoltarea unui sistem de management al performanței merită să fie luate în considerare întrebările:

1. De ce se măsoară performanța?

2. Cine ar vrea să știe?

3. Ce ar trebui să fie măsurat?

4. Cum ar trebui să fie măsurat?

Mayston sugerează opt obiective pentru managementul performanței:

- Clarificarea obiectivelor organizației;

- Indicarea zonelor potențiale pentru economii de costuri;

- Permiterea utilizatorilor să fie informați atunci când fac alegerile;

- Evaluarea rezultatelor finale care rezultă din organizarea activităților;

- Indicarea a cât de bine diferitele servicii contribuie la anumite domenii de politică;

- Indicarea unor standarde de performanță, atunci când se licențiază sau contractează servicii privatizate ;

- Stabilirea nivelurilor serviciilor celor mai eficiente;

- Atragerea de investigații suplimentare pentru a îmbunătăți calitatea;

Prezentarea opiniilor autorilor

Norman Flynn în lucrarea intitulată “Public Sector Management” afirmă că odată ce s-a stabilit că o serie de rezultate reprezintă obiectivele organizației, se pune întrebarea cum pot fi măsurate realizările sale. Pentru aceasta sunt două abordări:

Prima este aceea de a căuta un indicator global cum ar fi schimbările de calitate a vieții ca urmare a unui serviciu, cum ar fi o intervenție în sănătate sau o îmbunătățire a mediului.

A doua este aceea să se pornească printr-o întâlnire cu serviciul individual si să se înceapă o discuție între furnizor și beneficiari despre ce rezultate așteaptă aceștia din urmă de la serviciu.

Odată ce problema definirii rezultatelor dorite a fost rezolvată, se pune o a treia problemă: organizația trebuie să evalueze cum pot atinge cel mai bine aceste rezultate. Aici distincția între politică și management nu este clară. Politicienii pot decide asupra serviciilor ce vor fi furnizate, cum ar fi politica justiției penale, faptul că educația ar trebui să aibă loc într-o categorie specială în instituție sau că tratamentul de sănătate ar trebui să ia o formă particulară. După ce aceste decizii s-au luat, managerii trebuie să le implementeze. Oricum, politicile însele pot avea un impact puternic asupra rezultatelor prin modul în care serviciul este condus.

Acest aspect al managementului performanței este procesul de evaluare a politicilor. Acest lucru ar putea implica studii științifice asupra impactului intervențiilor medicale, metodelor de predare, tratamentul persoanelor condamnate pentru crimă.

Implică de asemenea să se trateze cu opiniile politicienilor despre ce merge și ce nu merge.

Evaluarea are două aspecte. Primul aspect este să se găsească ceea ce merge bine în producerea rezultatelor dorite. Într-adevăr acest lucru ar putea fi birocratic. Deși profesioniștii pot continua să pretindă că doar ei știu ce merge, deoarece doar ei au antrenamentul și experiența de apreciere, metodele științifice empirice pot aduce rezultate care permit oamenilor, alții decât profesioniștii, să folosească propriile aprecieri asupra politicii alegerilor .

Cel de-al doilea aspect este cel al preferințelor pe care beneficiarii serviciilor le au pentru diferite servicii.

Bibliografie

NORMAN FLYNN - PUBLIC SECTOR MANAGEMENT, IIIRD EDITION, PRESTICE HALL/HARVESTER WHEATSHEAF, 1997

OWEN E. HUGHES - PUBLIC MANAGEMENT AND ADMINISTRATION - AN INTRODUCTION, IIIRD EDITION, PALGRAVE MARMILLAN, NEW YORK, 2003

TONY L. DOHERTY AND TERRY HORNE, MANAGING PUBLIC SERVICES - IMPLEMENTING CHANGES, ROUTLEDGE, LONDON, 2002

Preview document

Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 1
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 2
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 3
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 4
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 5
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 6
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 7
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 8
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 9
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 10
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 11
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 12
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 13
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 14
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 15
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 16
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 17
Managementul performanței - Indicatori de măsurare a performanței în sectorul public - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Managementul performantei - Indicatori de masurare a performantei in sectorul public.doc

Alții au mai descărcat și

Factorii motivaționali și sistemul de recompensare a personalului din Administrația publică

Capitolul I. Motivația 1.1. Conceptul de motivație și formele pe care le îmbracă aceasta Motivația este un „concept fundamental în psihologie și,...

Mijloace și tehnici de comunicare - Relațiile cu media

furnizeză informații mediei; propun material precum fotografii, casete video, reprezentări grafice a informației asistate de calculator, etc;...

Structura pentru sprijinirea dezvoltării urbane durabile

Având în vedere importanța și compexitatea dimensiunii urbane a politicii de coeziune în perioada 2014-2020 și ținând cont și de experiența...

Drept Civil - curs și tematică pt examen

16.10.2017 Tematica Examenului 1. Norma de drept. Structura. 2. Raportul juridic civil. Structura. 3. Capacitatea juridical a partilor...

Administrație publică

STATUL - reprezintă forma instituționalizată de organizare politică a unei colectivități umane constituite istoric și localizate geografic pe un...

Organizații europene și euroatlantice

Istoria recenta a Europei este strâns legată de eforturile realizate imediat după cel de-al II Război Mondial. În prezent, vorbim de o Uniune...

Elemente de arhivistică, birotică și documentaristică

INTRODUCERE Arhivistica și informarea documentară (documentaristica) sunt discipline care au ca sferă de cercetare documentele scrise. Activitatea...

Finanțe publice

S 1 APARIȚIA SI EVOLUTIA FINANȚELOR PUBLICE La baza F.P. stau 2 elemente esentiale : STATUL SI BANII a carui evolutie de a lungul istoriei a...

Te-ar putea interesa și

Analiza satisfacției cetățenilor, instrument al managementului public

INTRODUCERE Perfecţionarea sistemului de management la nivelul instituţiei publice din România în vederea alinierii la standardele europene...

Analiza Stilurilor de Management

INTRODUCERE Motivul pentru care mi-am ales această temă este în principal dorinţa de a aprofunda stilurile de management deoarece, în scurt timp,...

Managementul Performanței În instituțiile Publice

Performanta manageriala a fost definita de Day si Klein înca din 1987 ca fiind rezultatul realizarii unor sarcini potrivit unor criterii de...

Metode de Perfecționare a Activității Desfășurate în Instituțiile Publice

Instituţiile publice, în sensul birocratic pe care îl au în ziua de astăzi, reprezintă singurul mod de organizare social-economică a statului care...

Parteneriatul Public Privat

Cap 1. Parteneriatele public private, delimitare conceptualã Administraţia publică reprezintă un instrument statului folosit în “scopul...

Eseu Management Public

ESEU LA MANAGEMENT PUBLIC MANAGEMENTUL PERFORMANŢELOR ÎN ORGANIZAŢIILE DIN SECTORUL PUBLIC 1. Tema lucrǎrii Tema lucrǎrii este reprezentatǎ de...

Managementul unei instituții publice

1.INTRODUCERE IN MANAGEMENTUL SERVICIILOR PUBLICE PREZENTAREA INSTITUTIILOR PUBLICE Institutiile publice reprezinta ansamblul structurilor...

Managementul Instituțiilor Publice

INSTITUŢIA PUBLICĂ DEZVOLTAREA ŞI EVALUAREA PERSONALULUI Pentru a studia problematica dezvoltării şi evaluîrii personalului din cadrul...

Ai nevoie de altceva?