Politici fiscal-bugetare neokeynesiste si eficienta lor

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul I. Continutul politicii fiscal-bugetare.
1.1 Conceptul de politica fiscal-bugetara.
1.2 Obiective ale politicii fiscal-bugetare.
1.3 Instrumentele de realizare a politicii fiscal-bugetare.
Capitolul II. Politici fiscal-bugetare neokeynesiste si eficienta acestora.
2.1 Doctrina econonica neokeynesiana .
2.2 Concepte fundamentale care stau la baza teoriei neokeynesiste.
2.3 Efecte neokeynesiste ale politicii fiscal-bugetare ce sugereaza eficienta acesteia.
Concluzii. 
Bibliografie.


Extras din proiect Cum descarc?

Conceptul de politica fiscal-bugetara
Politica fiscala este mijlocul prin care un guvern isi ajusteaza nivelul cheltuielilor si al ratelor de impozitare pentru a monitoriza si influenta economia unei tari. Este strategia surorii politicii monetare prin care o banca centrala influenteaza oferta de bani a unei natiuni. Aceste doua politici sunt utilizate in diferite combinatii pentru a directiona obiectivele economice ale unei tari. Iata o privire asupra modului in care functioneaza politica fiscala, cum trebuie monitorizata si cum punerea in aplicare a acesteia poate afecta diferite persoane dintr-o economie.
Politica fiscala este modul in care Congresul si alti oficiali alesi influenteaza economia folosind cheltuielile si impozitarea. Este utilizat impreuna cu politica monetara implementata de bancile centrale si influenteaza economia folosind oferta de bani si ratele dobanzilor.
1.2 Obiective ale politicii fiscal-bugetare
Urmatoarele obiective ale unei politici fiscale intr-o economie in curs de dezvoltare:
1. Ocuparea deplina a fortei de munca
Primul si principalul obiectiv al politicii fiscale intr-o economie in curs de dezvoltare este realizarea si mentinerea deplina a ocuparii fortei de munca intr-o economie. In astfel de tari, chiar daca nu se realizeaza un loc de munca complet, deviza principala este evitarea somajului si obtinerea unei situatii de angajare aproape deplina. Prin urmare, pentru a reduce somajul si sub-ocuparea fortei de munca, statul ar trebui sa cheltuiasca suficient pentru cheltuielile sociale si economice. Aceste cheltuieli ar contribui la crearea mai multor oportunitati de angajare si la cresterea eficientei productive a economiei. In acest fel, cheltuielile publice si investitiile din sectorul public joaca un rol special intr-un stat modern. O investitie planificata corespunzator nu numai ca va extinde venitul, productia si ocuparea fortei de munca, dar va intensifica cererea efectiva printr-un proces de multiplicare, iar economia va merge automat catre ocuparea deplina. Pe langa investitiile publice, investitiile private pot fi incurajate si prin vacante fiscale, concesii, imprumuturi ieftine, subventii etc. In zonele rurale se pot incerca incurajarea industriilor interne, oferindu-le instruire, finantare ieftina, echipamente si facilitati de marketing. Cheltuielile pentru toate aceste masuri vor ajuta la eradicarea somajului si a ocuparii fortei de munca. In acest context, prof. Keynes a facut urmatoarele recomandari pentru a obtine o munca deplina intr-o economie: (a) Pentru a capta puterea de cumparare excesiva si pentru a reduce cheltuielile private: (b) Compensarea deficientei investitiilor private prin investitii publice;(c) Politica monetara ieftina sau ratele dobanzilor mai mici pentru a atrage tot mai multi antreprenori privati.
2. Stabilitatea preturilor
Exista un acord general potrivit caruia cresterea economica si stabilitatea sunt obiective comune pentru tarile subdezvoltate. Intr-o tara in curs de dezvoltare, instabilitatea economica se manifesta sub forma de inflatie. Prof. Nurkse a considerat ca ,,presiunile inflationiste sunt inerente procesului de investitii, dar modalitatea de a le opri nu este de a opri investitiile. Ele pot fi controlate prin diferite alte modalitati prin care seful este metoda puternica a politicii fiscale. " Prin urmare, in economiile in curs de dezvoltare, inflatia este un fenomen permanent in care exista tendinta cresterii preturilor datorita tendintei de extindere a cheltuielilor publice. Ca urmare a cresterii veniturilor, cererea totala depaseste oferta agregata. Bunurile de capital si bunurile de consum nu tin pasul cu cresterea veniturilor.
3. Accelerarea ritmului de dezvoltare economica
In primul rand, politica fiscala intr-o economie in curs de dezvoltare ar trebui sa vizeze atingerea unei rate accelerate de crestere economica. Dar o rata mare de crestere economica nu poate fi obtinuta si mentinuta fara stabilitate in economie. Prin urmare, masurile fiscale, cum ar fi impozitarea, imprumuturile publice si finantarea deficitului etc., ar trebui utilizate in mod corespunzator, astfel incat productia, consumul si distributia sa nu afecteze negativ. Acesta ar trebui sa promoveze economia in ansamblu, care, la randul sau, ajuta la cresterea venitului national si a veniturilor pe cap de locuitor.
4. Alocarea optima a resurselor
Masurile fiscale precum programele de impozitare si cheltuieli publice pot afecta foarte mult alocarea resurselor in diverse ocupatii si sectoare. Dupa cum este adevarat, venitul national si veniturile pe cap de locuitor ale tarilor subdezvoltate sunt foarte mici. Pentru a pregati economia, guvernul poate impinge dezvoltarea infrastructurii sociale prin masuri fiscale. Cheltuielile publice, subventiile si stimulentele pot influenta in mod favorabil alocarea resurselor in canalele dorite.


Fisiere in arhiva (1):

  • Politici fiscal-bugetare neokeynesiste si eficienta lor.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. http://www.economicsdiscussion.net/fiscal-policy/top-8-objectives-of-fiscal-policy/4694
2. https://repositorio-aberto.up.pt/bitstream/10216/20601/2/TESEVMCC.pdf
3. https://www.investopedia.com/terms/n/new-keynesian-economics.asp
4. https://www.itif.org/files/EconomicDoctrine.pdf
5. https://www.thebalance.com/what-is-fiscal-policy-types-objectives-and-tools-3305844
6. Keynes, John Maynard. The General Theory of Employment, Interest, and Money. London: Macmillan, 1936
7. http://store.ectap.ro/articole/527.pdf
8. Blinder, Alan S. "Keynes After Lucas." Eastern Economic Journal 12, no. 3 (1986)
9. . Duboeuf, Francoise -  "Introduction aux theories economiques", Edition LA DECOUVERTE, Paris,1999
10. https://www.investopedia.com/ask/answers/012615/what-difference-between-keynesian-and-neokeynesian-economics.asp
11. http://www.fin.ase.ro/ABC/fisiere/ABC1_2013/Lucrari/2.11.pdf


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!