Procesul de gestionare a riscurilor din cadrul Primăriei Vaslui

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1. Organizarea activitatii in cadrul primariei Vaslui 2
1.2 Organizarea interna din cadrul primariei Municipiului Vaslui 4
1.3 Compartimentele din cadrul primariei Municipiului Vaslui 6
Capitolul 2. Identificarea riscurilor din cadrul primariei Municipiului Vaslui 8
Capitolul 3. Masuri de gestionare a riscurilor identificate din cadrul primariei Municipiului Vaslui 11
Concluzii si propuneri 12
Bibliografie 13


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul 1. Organizarea activitatii in cadrul primariei Vaslui
1.1 Domeniul de activitate al primariei Municipiului Vaslui
Municipiul Vaslui este o unitate administrativ-teritoriala, in care se exercita autonomia locala si in care se organizeaza si functioneaza autoritati ale administratiei publice locale. Autoritatile administratiei publice locale, prin care se realizeaza autonomia locala in municipiul Vaslui sunt: Consiliul Local, ca autoritate deliberativa si primarul, ca autoritate executiva.
Primaria Vaslui este organizata si functioneaza pe principiile unei institutii publice. O definire a institutiilor publice este realizata in Legea finantelor publice nr. 500/2002 conform careia: ,,Institutiile publice, in intelesul prezentei legi, cuprind Presedintia Romaniei, Guvernul, ministerele, celelalte organe centrale si locale ale administratiei de stat, precum si institutiile de stat de subordonare centrala sau locala, indiferent de modul de finantare al activitatii acestora.
Obiectul de activitate al primariei Vaslui il constituie satisfacerea intereselor generale ale colectivitatilor umane locale. Institutiile publice produc bunuri publice care se distribuie, de regula, in mod gratuit, urmarind satisfacerea la un nivel maxim posibil a cerintelor consumatorilor, sau la preturi accesibile consumatorilor, fiind legate din punct de vedere financiar de bugetul public si organizate dupa principiul ,,nonprofit". In acest caz, o institutie publica nu poate sa obtina profit, iar daca obtine, acesta trebuie cheltuit in scopuri investitionale in fiecare an financiar.
In ceea ce priveste autonomia locala se poate preciza faptul ca aceasta este atat administrativa, cat si financiara si priveste functionarea, competentele si atributiile, precum si gestiunea resurselor.
Despre Consiliul Local, se poate spune ca acesta este organul local al puterii de stat, prin intermediul caruia se coordoneaza intreaga activitate de dezvoltare economico-sociala a municipiului. Prin intermediul Consiliului Local se asigura buna functionare a serviciilor de gospodarire municipala. De asemenea, Consiliul Local este implicat in realizarea programelor de organizare si dezvoltare urbanistica a municipiului, in amenajarea teritoriului, fiind in acelasi timp si organul care trebuie sa asigure buna functionare a institutiilor de invatamant, cultura, sanatate, contribuind la realizarea masurilor de protectie sociala, precum si de aparare. 
Autoritatile administratiei publice locale a municipiului Vaslui au dreptul si capacitatea efectiva de a rezolva si gestiona in nume propriu si sub responsabilitatea lor o parte importanta a treburilor publice, in interesul colectivitatii locale pe care o reprezinta.
Autoritatile administratiei publice locale au initiative si hotarasc, cu respectarea legii in probleme de interes local, cu exceptia celor care sunt date prin lege in competenta altor autoritati publice.
In acest sens, autoritatile locale au responsabilitati in urmatoarele domenii de activitate:
- respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor;
- organizarea si dezvoltarea localitatii economico-sociala, urbanistica si de amenajare a teritoriului, protectia mediului;
- gestiune financiara si patrimoniala in baza principiilor de autonomie locala, conform legii;
- servicii publice locale;
- asistenta, ajutor social si protectie a drepturilor copilului;
- libera initiativa si concurenta loiala asigurand libertatea comertului;
- functionarea institutiilor de invatamant, sanatate, cultura, tineret si sport, potrivit legii;
- organizarea interna a primariei;
- asigurarea ordinii publice prin colaborare cu personalul Ministerului de Interne conform noii organizari a Ministerului Administratiei Publice;
- alte domenii de activitate in care autoritatile administratiei publice locale au competente in conformitate cu prevederile legislative in vigoare.
Cu alte cuvinte, obiectul de activitate consta in gestionarea eficienta a resurselor proprii, precum si siguranta fizica si sociala a cetatenilor. Atributiile autoritatilor administratiei publice locale sunt diferite si au drept scop solutionarea problemelor colectivitatii locale si, de asemenea, binele intregii colectivitati locale.


Fisiere în arhivă (1):

  • Procesul de gestionare a riscurilor din cadrul Primariei Vaslui.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Anton, S.G., Gestiunea riscurilor financiare. Abordari teoretice si studii de caz, Editura Universitatii ,,Al. I. Cuza", Iasi, 2009/2015. 
2. Gestionarea riscurilor la nivelul entitatilor publice, https://www.harrison.ro/noutati/gestionarea-riscurilor-la-nivelul-entitailor-publi/.
3. Ghita, M., Guvernanta corporativa, Ed. Economica, Bucuresti, 2009.
4. Pagina primariei Municipiului Vaslui, https://www.primariavs.ro/


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!