Cuprins
- I. Prezentarea generală
- I.A. Prezentarea obiectivelor, strategiei și proiectelor de dezvoltare a turismului în România
- I.A.1. Obiective
- I.A.2. Strategie
- I.A.3. Proiecte
- I.B. Zonele turistice ale României
- I.B.1. Litoralul Românesc
- I.B.2. Delta Dunării
- I.B.3. Munții României
- I.C. Agențiile de turism
- I.C.1. Promovarea turismului prin agențiile de turism
- I.D. Piedici în turismul Românesc
- I.D.1. Starea drumurilor (transportul de proasta calitate)
- I.D.2. Serviciile de cazare
- II. Analiza diagnostică a domeniului
- III. Filtrarea si descrierea problemelor de politici publice
- IV. Prioritizarea problemelor
- V. Elaborarea propunerii de politici publice
Extras din proiect
I. Prezentarea generală
Ministerul Turismului se organizează și funcționează ca organ de specialitate al administrației publice centrale, în subordinea Guvernului, care aplică strategia și Programul de guvernare în domeniul turismului în concordanță cu cerințele economiei de piață și pentru stimularea inițiativei operatorilor economici din domeniul de competență.
În exercitarea atribuțiilor sale, Ministerul Turismului colaborează, în condițiile legii, cu celelalte ministere și organe de specialitate ale administrației publice centrale din subordinea Guvernului, cu autoritățile administrației publice locale, cu alte organisme și instituții publice.
Potențialul turistic de excepție al României este marcat prin două componente esențiale:
- componenta naturală, reprezentată prin peisaje spectaculoase, configurația variată a reliefului, condițiile climatice favorabile, valoarea terapeutică și abundența unor factori naturali de cură;
- componenta antropică, reprezentată prin vestigii ale civilizațiilor ce s-au succedat pe teritoriul României din vremuri imemoriale, monumente și obiective de artă laică sau religioase, muzee și colecții muzeale, elemente de etnografie și folclor de mare frumusețe și originalitate, realizări actuale de prestigiu. (MT, 2017)
I.A. Prezentarea obiectivelor, strategiei și proiectelor de dezvoltare a turismului în România
Pentru prima dată, după foarte mulți ani, turismul din România este reprezentat instituțional de un Minister de sine stătător. Ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, consideră acest demers un semnal guvernamental clar că există un interes deosebit pentru acest domeniu, iar turismul este văzut ca o axă principală de dezvoltare economică a țării. Ministerul și-a fixat prioritățile și obiectivele atât pe plan intern, cât și pe plan extern, pentru încurajarea turismului național și atragerea de turiști străini în România în egală măsură.
I.A.1. Obiective
Pe plan intern se descriu doua obiective majore
- ”Primul Centru de Agrement” - destinat susținerii investițiilor private în infrastructura de turism
- ”Vouchere de vacanță pentru angajații din sistemul public”, menit să contribuie la creșterea turismului intern.
Pe plan extern, Ministerul Turismului își propune să promoveze România ca destinație de vacanță pentru cetățenii străini, iar destinațiile și ofertele turistice ale României vor fi prezentate țintit pe piețele externe. Litoralul românesc va fi promovat în țările cu climă rece și în cele care nu au acces la mare sau la ocean. Delta Dunării, rezervație natural unică în Europa, va fi o atracție turistică generală. Munții Carpați pot deveni locul de vacanță preferat al turiștilor străini care vor să se bucure de natură sau a celor dornici de drumeții, sporturi montane, aventură. (MT, 2017)
I.A.2. Strategie
În strategia pe termen scurt de promovare a României în străinătate, Ministerul Turismului își propune să deschidă noi birouri de reprezentare în câteva dintre țările care pot fi generatoare de turiști.
Strategia pe termen lung, trebuie să conducă la:
- dublarea numărului de turiști străini, precum și creșterea în consecință a încasărilor valutare din turism
- sporirea contribuției turismului la formarea PIB
- satisfacerea cererii turistice potențiale interne și atragerea unui număr sporit de turiști români pentru petrecerea sejururilor
- sporirea contribuției turismului în cadrul veniturilor comunităților locale prin susținerea dezvoltării turismului rural;
- crearea unui număr de minimum 350 mii de noi locuri de muncă în sectorul turistic, peste cele 130 mii de locuri existente în prezent. (MT, 2017)
I.A.3. Proiecte
1. Autoritatea Națională pentru Turism impreuna cu Asociatia Nationala pentu Turism Rural, Ecologic si Cultural implementează proiectul pilot privind specializarea tematică a pensiunilor turistice și agroturistice din zona etnografică Bran - Rucăr
2. Autoritatea Națională pentru Turism implementează proiectul ALECTOR - alături de parteneri din Grecia, Bulgaria, Ucraina, Georgia, Republica Moldova și Turcia. Produsul dezvoltat în cadrul proiectului este: Ruta Istoriei Antice a României la Marea Neagră, prin intermediul căreia se pot vizita zece obiective turistice, din județul Constanța, în două zile.
Bibliografie
1. MT: Ministerul Turismului (2017), ” Obiectivele de dezvoltare a turismului din România în perioada 2017-2020”, [online] la adresa http://turism.gov.ro/obiectivele-de-dezvoltare-a-turismului-din-romania-in-perioada-2017-2020/, accesat la data de 10.12.2017
2. INS: Institutul Național de Statistică (2016), Turismul României - Breviar Statistic, România, Editura Institutului Național de Statistică, pg. 6-9, pg. 19-21, pg. 34
3. INS: Institutul Național de Statistică (2017), România în cifre - Breviar Statistic, România, Editura Institutului Național de Statistică, pg. 24, pg 51.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Propunere de politica publica in domeniul turismului.docx