Tipuri de crize și etapele acestora

Proiect
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: pdf
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 1951
Mărime: 195.91KB (arhivat)
Publicat de: Annamaria L.
Puncte necesare: 6

Cuprins

  1. 1. Imaginea , concept general.
  2. 2. Crizele de imagine .
  3. 3. Cauze și caracteristici.
  4. 4. Tipuri de crize de imagine.
  5. 5. Etapele evoluției unei crize de imagine.
  6. 6. Studiu de caz.
  7. 7. Concluzii.
  8. 8. Bibliografie.

Extras din proiect

1. Imaginea -concept general

Imaginea reprezintă „o reflectare de tip senzorial a unui obiect în mintea omenească sub forma unor

senzații, percepții sau reprezentări1.”Pornind de la acest concept vom vorbi despre imaginea care a

devenit un concept în sine. Imaginea contează a devenit un must al timpurilor noastre.

Termenul imagine , în cazul nostru, se referă la un atribut al vieții psihice; imaginea -reprezentare a

individului sau a colectivului care comunica despre el/ei înșiși cât și despre lume în general.

Imaginea este rezultatul comunicării și face în așa fel încât să cristalizeze opiniile, convingerile,

atitudinile și credințele fie ele adevărate sau false, pozitive sau negative. Acestea duc la acceptarea

sau respingerea unei idei, influențând comportamentul uman.

Relațiile publice au transformat imaginea în obiect de patrimoniu, care trebuie gestionată să fie cât

mai pozitivă cu putință pentru succes; în caz că acesta este negativă duce la dispariția companiei.

Imaginea pozitivă este susținută și cu ajutorul mesajelor care au un rol important.

Imaginea în perspectiva organizațiilor are un rol crucial; formarea imaginii, poziționarea acesteia în

mintea consumatorilor și fidelizarea acestora este un proces esențial pentru supraviețuire. Cu toate

acestea, odată formată o imagine pozitivă , acesta nu este imuabilă; imaginea pozitivă poate suferi

deteriorări , interne sau externe pe care organizațiile nu mereu le pot controla. Am observat de

foarte multe ori că , clienții achiziționează în funcție de brand sau imagine, preferă produsele

cunoscute și nu cele necunoscute care oferă aceleași caracteristici. De multe ori oamenii aleg

anumite produse care exprimă în cel mai bun mod statutul pe care îl dețin în cadrul societății.

Practic imagine ar reprezenta în acest caz o sinteză a dimensiunilor comportamentului

consumatorilor 2care pleacă de la orizontul lor de așteptare și de la percepția acestora.

1 Dex online, Imaginea

2 Ion Chiciudean, Valeriu Țoneș, Gestionarea crizelor de imagine, ed. Comunicare.ro, 2010, p. 7

2. Crizele de imagine

Imaginea în ziua de astăzi reprezintă reflectarea publică a reputației, a personalității sau a

identității unei organizații ; o organizație are o imagine în conștiința socială odată cu apariția ei

.Există riscuri majore cu privire la imagine în toate organizațiile și ține de manageri în colaborare cu

specialiști în relații publice să evite riscuri de confruntare cu o percepție colectivă fluidă și instabilă,

cu răsturnări de imagine, apariției crizelor de imagine.

O imagine pozitivă și coerentă dă organizației stabilitate și succes și în același timp este mai puțin

vulnerabilă la atacurile concurenței și nu este așa expusă riscurilor unei crize de imagine.

Criza reprezintă acel eveniment sau serie de evenimente care afectează integritatea produsului,

reputația sau stabilitatea organizației, sănătatea ori bunăstarea angajaților , a comunității sau a

publicului larg.

Criza este o perioadă în dinamica unui sistem caracterizată prin acumularea accentuată a

dificultăților, izbucnirea conflictuală a tensiunilor, fapt ce face dificilă funcționarea sa normală,

declanșându-se puternice presiuni spre schimbare.3

Criza de imagine este acel stadiu de deteriorare a gradului de notorietate, a reputației și încrederii

publice ce pune în pericol funcționarea sau existența unei organizații. Acesta înseamnă că produsele

sau serviciile nu mai au aceeași căutare pe piață iar onestitatea scopurilor, corectitudinea și

legalitatea acțiunilor organizației devin subiect de dezbatere publică sau juridică.4

În caz de criză de imagine a unei organizații, produsele sau serviciile nu mai sunt căutate pe piață,

onestitatea, corectitudinea și legalitatea acțiunilor organizației devin subiect de dezbatere publică

sau juridică.

Bibliografie

Academia.edu- site web.

Cătălin Zamfir, Lazăr Vlăsceanu, Dicționar de sociologie, 1993.

Coman Cristina, Relații publice , principii și strategii, ed. Polirom, Iași , 2000

Dex online, Imaginea .

Ion Chiuciudean, Valeriu Tones, gestionarea crizelor de imagine, 2002 .

Scribd- site web.

Preview document

Tipuri de crize și etapele acestora - Pagina 1
Tipuri de crize și etapele acestora - Pagina 2
Tipuri de crize și etapele acestora - Pagina 3
Tipuri de crize și etapele acestora - Pagina 4
Tipuri de crize și etapele acestora - Pagina 5
Tipuri de crize și etapele acestora - Pagina 6
Tipuri de crize și etapele acestora - Pagina 7
Tipuri de crize și etapele acestora - Pagina 8
Tipuri de crize și etapele acestora - Pagina 9
Tipuri de crize și etapele acestora - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Tipuri de crize si etapele acestora.pdf

Te-ar putea interesa și

Gestionarea conflictelor în școală

Școala românească a traversat o perioadă de reforme menite să consolideze sistemul de învățământ, iar acum se află în faza în care ar trebui să se...

Rolul organizațiilor internaționale în managementul crizelor

ÎNTRODUCERE Actualitatea temei cercetate. Într-o lume a interdependenţelor tot mai accentuate şi a globalizării, organizaţiile internationale s-au...

Unele Considerații Privind Criza la Marea Neagră

I N T R O D U C E R E Sfârşitul secolului douăzeci a fost bogat în evenimente care au provocat modificări profunde în planul mediului de...

Gestionarea Crizelor Mediatice

CAPITOLUL I INTRODUCERE In fiecare organizatie, indiferent de domeniul de activitate, exista preocupari legate de disfunctionalitatile ce pot...

Comunicarea în Situații de Criză

INTRODUCERE Comunicarea în situaţii de criză este cea mai provocatoare şi fascinantă practică a comunicării. Informaţia lipseşte sau este săracă...

Criza financiară actuală vs criza anilor 30

Introducere Aproape în orice domeniu al activităţii umane există preocupări privind disfuncţionalităţile care pot să apară în interiorul lui şi,...

Gestionarea situațiilor de criză la nivelul companiei

Ne confruntam în ultimii ani, si în special în ultima perioada, cu situatii de criza extrem de diverse care, pe lânga populatie si mediu, afecteaza...

Managementul situațiilor de criză în administrație

INTRODUCERE În această lucrare numită “Managementul situaţiei de criză în administraţie” sunt prezentate aspectele teoretice şi practice întâlnite...

Ai nevoie de altceva?