1. Imaginea , concept general. 2. Crizele de imagine . 3. Cauze și caracteristici. 4. Tipuri de crize de imagine. 5. Etapele evoluției unei crize de imagine. 6. Studiu de caz. 7. Concluzii. 8. Bibliografie.
1. Imaginea -concept general Imaginea reprezintă „o reflectare de tip senzorial a unui obiect în mintea omenească sub forma unor senzații, percepții sau reprezentări1.”Pornind de la acest concept vom vorbi despre imaginea care a devenit un concept în sine. Imaginea contează a devenit un must al timpurilor noastre. Termenul imagine , în cazul nostru, se referă la un atribut al vieții psihice; imaginea -reprezentare a individului sau a colectivului care comunica despre el/ei înșiși cât și despre lume în general. Imaginea este rezultatul comunicării și face în așa fel încât să cristalizeze opiniile, convingerile, atitudinile și credințele fie ele adevărate sau false, pozitive sau negative. Acestea duc la acceptarea sau respingerea unei idei, influențând comportamentul uman. Relațiile publice au transformat imaginea în obiect de patrimoniu, care trebuie gestionată să fie cât mai pozitivă cu putință pentru succes; în caz că acesta este negativă duce la dispariția companiei. Imaginea pozitivă este susținută și cu ajutorul mesajelor care au un rol important. Imaginea în perspectiva organizațiilor are un rol crucial; formarea imaginii, poziționarea acesteia în mintea consumatorilor și fidelizarea acestora este un proces esențial pentru supraviețuire. Cu toate acestea, odată formată o imagine pozitivă , acesta nu este imuabilă; imaginea pozitivă poate suferi deteriorări , interne sau externe pe care organizațiile nu mereu le pot controla. Am observat de foarte multe ori că , clienții achiziționează în funcție de brand sau imagine, preferă produsele cunoscute și nu cele necunoscute care oferă aceleași caracteristici. De multe ori oamenii aleg anumite produse care exprimă în cel mai bun mod statutul pe care îl dețin în cadrul societății. Practic imagine ar reprezenta în acest caz o sinteză a dimensiunilor comportamentului consumatorilor 2care pleacă de la orizontul lor de așteptare și de la percepția acestora. 1 Dex online, Imaginea 2 Ion Chiciudean, Valeriu Țoneș, Gestionarea crizelor de imagine, ed. Comunicare.ro, 2010, p. 7 2. Crizele de imagine Imaginea în ziua de astăzi reprezintă reflectarea publică a reputației, a personalității sau a identității unei organizații ; o organizație are o imagine în conștiința socială odată cu apariția ei .Există riscuri majore cu privire la imagine în toate organizațiile și ține de manageri în colaborare cu specialiști în relații publice să evite riscuri de confruntare cu o percepție colectivă fluidă și instabilă, cu răsturnări de imagine, apariției crizelor de imagine. O imagine pozitivă și coerentă dă organizației stabilitate și succes și în același timp este mai puțin vulnerabilă la atacurile concurenței și nu este așa expusă riscurilor unei crize de imagine. Criza reprezintă acel eveniment sau serie de evenimente care afectează integritatea produsului, reputația sau stabilitatea organizației, sănătatea ori bunăstarea angajaților , a comunității sau a publicului larg. Criza este o perioadă în dinamica unui sistem caracterizată prin acumularea accentuată a dificultăților, izbucnirea conflictuală a tensiunilor, fapt ce face dificilă funcționarea sa normală, declanșându-se puternice presiuni spre schimbare.3 Criza de imagine este acel stadiu de deteriorare a gradului de notorietate, a reputației și încrederii publice ce pune în pericol funcționarea sau existența unei organizații. Acesta înseamnă că produsele sau serviciile nu mai au aceeași căutare pe piață iar onestitatea scopurilor, corectitudinea și legalitatea acțiunilor organizației devin subiect de dezbatere publică sau juridică.4 În caz de criză de imagine a unei organizații, produsele sau serviciile nu mai sunt căutate pe piață, onestitatea, corectitudinea și legalitatea acțiunilor organizației devin subiect de dezbatere publică sau juridică.
Academia.edu- site web. Cătălin Zamfir, Lazăr Vlăsceanu, Dicționar de sociologie, 1993. Coman Cristina, Relații publice , principii și strategii, ed. Polirom, Iași , 2000 Dex online, Imaginea . Ion Chiuciudean, Valeriu Tones, gestionarea crizelor de imagine, 2002 . Scribd- site web.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.