Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Agronomie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 55 în total
Cuvinte : 17993
Mărime: 448.50KB (arhivat)
Publicat de: Pp G.
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Prof. Dr. Romeo Cretu

Cuprins

  1. 1. INTRODUCERE 3
  2. 1.1 Obiectivele lucrării 3
  3. 1.2 Prezentare S.C. SILVA S.R.L .4
  4. 1.3 Semnificaţiile politicii mondiale de promovare a calităţii 9
  5. 1.4 Geneza politicii europene de promovare a calităţii .10
  6. 1.5 Avantajele şi oportunităţile politicii europene de promovare a calităţii .10
  7. 2. ASPECTE GENERALE ALE MANAGEMENTULUI CALITĂŢII ÎN DOMENIUL SERVICIILOR .12
  8. 2.1 Definirea conceptului de calitate 12
  9. 2.2 Caracteristici de calitate .13
  10. 2.3 Standarde, reglementări privind calitatea .15
  11. 2.4 Definirea, caracteristicile, rolul serviciilor .17
  12. 2.5 Conducerea calităţii şi elemente ale sistemului calităţii .21
  13. 2.5.1 Generalităţi 21
  14. 2.5.2 Principiile sistemului calităţii 23
  15. 2.5.3 Aspecte cheie ale unui sistem al calităţii .23
  16. 2.5.3.1 Responsabilitatea conducerii 24
  17. 2.5.3.2 Resurse de personal: motivare, instruire, comunicare 25
  18. 2.5.3.3 Resurse materiale 27
  19. 2.5.3.4 Structura sistemului calităţii: bucla sistemului calităţii, documentaţia referitoare la calitate, înregistrările calităţii 27
  20. 2.5.3.5 Interfaţa cu clienţii 30
  21. 2.6 Căi, tehnici şi măsuri de asigurare a calităţii serviciului .30
  22. 3. ANALIZA SITUAŢIEI ACTUALE LA S.C. „SILVA” S.R.L 35
  23. 3.1 Instrumente de lucru 35
  24. 3.2 Analiza privind satisfacţia clientului prin metoda chestionarelor 37
  25. 3.3 Analiza calităţii echipamentului tehnic 45
  26. 3.4 Analiza asupra conducerii firmei 48
  27. 4. CONCLUZII .49
  28. 4.1 Concluzii finale în urma analizei situaţiei la Hotel Silva 49
  29. 4.2 Strategii propuse pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor la Hotel Silva 49
  30. ANEXE
  31. BIBLIOGRAFIE

Extras din proiect

CAPITOLUL 1

INTRODUCERE

1.1 Obiectivele lucrării

Schimbările social-politice care au avut loc în Europa Centrală şi de Est în perioada 1988-2001 s-au reflectat î¬n mod general în piaţa produselor de turism.

Contextul socio-economic naţional al perioadei 1990-2001 s-a caracterizat prin tranziţia de la economia planificată de comandă, spre economia de piaţă, o serie de factori şi tendinţe având evoluţii contradictorii dar cu perspectivă de stabilizare.

Aspectele generale ale contextului din Europa Centrala şi de Est au fost caracteristice şi pentru produsul turistic din România.

Restructurarea economiei romaneşti în condiţiile privatizării şi accesului la capital străin, trecerea de la economia de piaţa au determinat valorificarea crescânda a valenţelor managementului de sporire a eficientei economice. ara un management riguros, societatile comerciale şi regiile autonome romaneşti nu vor fi în măsura sa sesizeze dimensiunea şi structura actual şi viitoare a cerinţelor pieţei, sa elaboreze şi sa implementeze strategii şi politici raţionale, sa-si remodeleze sistemul de management pentru a manifesta dinamismul, creativitatea, flexibilitatea şi funcţionalitatea inerente sistemului economic de piaţa.

Managerial, strategia şi politica în întreaga activitate a unei întreprinderi trebuie sa fie subordonate satisfacerii cerinţei pietii, respectiv nevoilor şi asteptarilor clientului, conformitatii permanente cu standardele şi normele legale, asigurării unui preţ competitiv. Combinaţia intre competivitatea preturilor, pe baza unor costuri reduse şi sincronizarea cu cerinţele evolutive ale clienţilor, în general ale pieţei, cu asigurarea calitatii conform standardelor şi normelor legale, a cerinţelor mediului economico-social are un efect sinergic extrem de favorabil dezvoltării oricărei interprinderi.

In actuala piaţa concurenţiala acerba multe întreprinderi oferă pe scara larga aceleaşi sortimente de produse sau servicii. Principalul factor de diferenţiere în ochii consumatorului este, în mod frecvent, calitatea tuturor serviciilor oferite.

Principalii factori noi care au adus mutaţii reflectate în indicatorii ce caracterizează activitatea de turism au fost următorii :

-liberalizarea climatului politic şi legislativ privind călătoriile internaţionale ;

-reducerea nivelului de trai ca urmare a recesiunii economice ;

-dezorganizarea relaţiilor fostei pieţe regionale C.A.E.R. cu urmare asupra modificării fluxurilor de turişti ;

-modificarea structurii bugetului de familie în defavoarea segmentului de cheltuieli alocate petrecerii timpului liber ;

-mutaţii în comportamentul cumpărătorilor produsului turistic, respectiv apariţia ‘’turismului comercial’’ şi dezvoltarea unui nou segment de turism pentru destinaţii exotice ;

-reducerea subvenţiilor statului pentru acţiunile de turism ;

-apariţia unor produse concurenţiale pentru petrecerea timpului liber ;în

-apariţia operatorilor privaţi în domeniul turismului ;

-scăderea interesului pentru cumpărarea de servicii turistice de către companii străine datorită perceperii mediului social-politc din România ca instabil în special în perioada 1992-1993;

-slaba publicitate a produsului turistic românesc în ţară şi străinătate.

Făcând o trecere în revista a principiilor managementului calitatii în servicii, lucrarea de fată işi propune să analizeze situatia actuală la hotel Silva, şi să sugereze o strategie de îmbunătăţire a calităţii serviciilor.

Imbunătăţirea calitatii serviciilor la aceasta unitate ar duce la:

-creşterea profitului prin satisfacerea mai completă şi permanentă a nevoilor a tot mai mulţi clienţi;

-reducerea eventualelor reclamaţii;

-creşterea gradului de implicare şi satisfacere a personalului.

Întreprinderile profitabile sunt acelea care duc o politică de calitate. Nu este suficient să realizezi bunuri sau servicii adecvate. Clienţii au nevoie să fie asiguraţi că obţin calitatea solicitată la preţul solicitat.

1.2 Prezentarea unităţii Silva

A. STATUT

Hotel Silva este situat în Timisoara, strada Victor Babes nr 2, în zona a II-a a municipiului Timişoara şi este proprieatea Societăţii Comerciale TOMIX S.R.L., înfiinţată în martie 1994 în baza Legii 31. Această societate are ca obiect de activitate principal asigurarea de servicii turistice, respectiv cazare şi alimentaţie publică.

Ca formă de organizare este Societate Comercială cu Răspundere Limitată, cu asociat unic.

B. ISTORIC

Ideea şi propunerea realizării acestui hotel au existat încă din anul 1990 când situaţia politică şi economică din ţară s-au schimbat. Având în proprietate un teren cu o construcţie veche, insalubră, care trebuia demolată, trebuia gândit un proiect care să se integreze într-o zonă care cerea un anumit gen de activitaţi comerciale.

Construcţia noii clădiri a început în 1994 cu finanţare de la Banca Romana de Dezvoltare cu un credit pe 5 ani. Intrucât dobânzile bancare în România au crescut potenţial, proiectul nu a fost finalizat, Proprietarii fiind nevoiţi să închirieze pe o perioada de 2 ani unei firme comerciale construcţiile realizate. Abia în anul 1995 s-a reuşit finalizarea proiectului iniţial şi s-a putut da în folosinţă hotelul.

C. ARHITECTURA

In proiectul de construcţie iniţial pe acest teren au fost prevăzute două clădiri, una pentru hotel iar cealaltă pentru locuinţă particulară. Fără surse de finanţare şi fără să se dorescă asociere cu altcineva, a fost nevoie să se folosească şi clădirea destinată locuinţei particulare în scopul cazării.

Aşadar, clădirea de la stradă este edificată pe trei nivele, respectiv demisol, parter şi etaj, cu posibilitatea de a mai construi două nivele şi mansardă.

Preview document

Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 1
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 2
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 3
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 4
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 5
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 6
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 7
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 8
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 9
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 10
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 11
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 12
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 13
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 14
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 15
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 16
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 17
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 18
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 19
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 20
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 21
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 22
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 23
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 24
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 25
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 26
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 27
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 28
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 29
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 30
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 31
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 32
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 33
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 34
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 35
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 36
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 37
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 38
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 39
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 40
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 41
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 42
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 43
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 44
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 45
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 46
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 47
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 48
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 49
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 50
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 51
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 52
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 53
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 54
Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva - Pagina 55

Conținut arhivă zip

  • Studiu privind Imbunatatirea Calitatii Serviciilor la Hotel Silva.DOC

Alții au mai descărcat și

Tehnologia Creșterii Cabalinelor

1.Importanta cresterii cabalinelor Munca sau forta de tractiune este principala productie de economica realizata de cabaline in conditii de...

Ecotehnica cultivării tutunului și hameiului

TIPUL DE SOL DIN REGIUNEA BUCURESTI Soluri de tip hidromorf si brun-roscate Caracteristici : soluri predominant lutoargiloase cu continut...

Lepidoptere

FLUTURELE ALB AL VERZEI - PIERIS BRASSICAE Fluturele alb al verzei este raspandit in majoritatea tarilor din Europa, in Asia (Japonia) si in...

Ai nevoie de altceva?