Activitatea de Practica pentru Functia de Impiegat de Miscare

Extras din proiect Cum descarc?

Reguli generale privind organizarea, conducerea si executarea manevrei
Manevra este operatia de miscare a vehiculelor feroviare pe aceeasi linie sau de pe o linie pe alta. Operatiile de manevra se executa de regula, de catre partidele de manevra sau de tren. 
Manevra care se efectueaza pe liniile statiei cu partide de manevra apartinand operatorilor de transport feroviar, avand ca subunitate de domiciliu statia respectiva, se executa dupa un plan de manevra intocmit la solicitarea scrisa a operatorului de transport feroviar interesat, de catre IDM dispozitor si transmis verbal de catre acesta sau de catre IDM exterior. In anumite statii cu activitate importanta de manevra, stabilite de administratorul infrastructurii feroviare publice, la solicitarea unui operator de transport feroviar, planul de manevra se poate intocmi si transmite de catre personalul operatorului de transport feroviar avand functia de IDM exterior sau operator de manevra.
Manevra care se efectueaza pe liniile statiei cu partide de manevra de sectie, apartinand operatorilor de transport feroviar, avand ca subunitate de domiciliu alta statie sau cu partide de tren, precum si manevra efectuata de un operator de manevra feroviara, se executa dupa un plan de manevra intocmit in scris, in doua exemplare, de catre IDM, la solicitarea scrisa a reprezentantului operatorului de manevra feroviara sau operatorului de transport feroviar care urmeaza sa efectueze manevra. 
Manevra pentru ducerea/aducerea garniturilor de calatori intre grupa liniilor de primire-expediere si grupa tehnica, precum si manevra cu locomotiva izolata in statiile inzestrate cu instalatii CED sau CE se efectueaza din ordinul verbal al IDM.
Manevra trebuie sa se execute conform procesului tehnologic stabilit si sa asigure securitatea personalului, siguranta circulatiei, integritatea vehiculelor feroviare, a instalatiilor, liniilor si constructiilor, precum si a bunurilor incredintate la transport.
Operatiunile de manevra trebuie sa fie conduse de un singur agent, denumit conducatorul manevrei, care de regula, este seful de manevra sau seful de tren. In cazul in care conduce personal manevra, mai poate fi conducator de manevra si urmatorul personal:
a)seful statiei sau IDM
b)alt personal instruit si autorizat in acest scop.
Conducatorul manevrei, IDM si dupa caz operatorul de manevra se informeaza reciproc daca urmeaza sa se manevreze cu vagoane in curs de incarcare-descarcare, incarcate cu marfuri periculoase, cu sarcina pe osie sau pe metru liniar depasita, ocupate cu oameni sau cu vietati, cu gabarit depasit, precum si cu alte vehicule feroviare care se pot manevra numai cu respectarea unor conditii speciale.
Inainte de inceperea manevrei, conducatorul manevrei ia legatura personal cu mecanicul locomotivei, pentru identificare.
Conducatorul manevrei, dupa ce a luat legatura cu mecanicul locomotivei, aduce planul de manevra la cunostinta personalului din partida de manevra si ia masuri de organizare a lucrului prin repartizarea catre acestia de sarcini precise in legatura cu:
a)ordinea operatiilor de manevra;
b)slabirea franelor de mana, scoaterea sabotilor de mana si inlaturarea eventualelor obstacole de la rotile vagoanelor care urmeaza sa fie manevrate;
c)verificarea asigurarii gabaritului de libera trecere;
d)avizarea personalului care lucreaza: la linie, la instalatii SCB, TC si IFTE, la interventii sau reparatii la vagoane, la incarcarea-descarcarea vagoanelor si solicitarea ridicarii discurilor rosii care au servit la asigurarea operatiilor desfasurate la aceste linii;
e)asigurarea vehiculelor feroviare contra fugirii in timpul si dupa terminarea miscarilor de manevra;
f)manipularea unor macazuri de catre agentii din partida de manevra;
g)verificarea vagoanelor in vederea constatarii cazurilor de incarcatura deplasata;
h)verificarea partilor si accesoriilor mobile ale vagoanelor (usi, tepuse, clape, pereti, capace)astfel incat acestea sa nu depaseasca gabaritul CFR de vagon-de incarcare si sa fie asezate in suporti, inchise si asigurate;
i)verificarea mijloacelor si rechizitelor ce servesc la fixarea/asigurarea si protejarea incarcaturii astfel incat acestea: sa fixeze si sa asigure incarcatura, sa nu atarne si sa nu depaseasca gabaritul CFR de vagon-de incarcare.
Continutul planului de manevra, precum si orice modificare a acestuia, trebuie sa fie comunicate mecanicului de catre conducatorul manevrei. In cazul in care manevra se executa cu doua sau mai multe locomotive in convoi, planul de manevra se aduce si la cunostinta celorlalti mecanici.


Fisiere in arhiva (1):

  • Activitatea de Practica pentru Functia de Impiegat de Miscare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!