Pag 3 -10 .Prezentare Generala a Orasului Lehliu-Gara Pag 11-17 .Cap.I Cresterea Economica Pag 17-36 .CAP II.ASIGURAREA SERVICIILOR PUBLICE DE INTERES LOCAL Pag 36-38 ..Cap III. Dezvoltarea societatii civile Pag 38-43 ...Cap IV DEZVOLTAREA TURISTICA DURABILA Pag 43 .Cap V.PORTOFOLIL DE PROIECTE PRIMARIE SI AGENTII ECONOMICI DIN COMUNA /ORAS Pag 44 Cap VI.VIZIUNE DEZVOLTARII COMUNEI
Prezentarea Generala a Comunei /Orasului Localizarea orasului Lehliu Gara Coordonate: 44?26?18?N 26?51?12?E Localitatea a luat finta in jurul anului 1875 odata cu construirea caii ferate Bucuresti- Feteste. Ea sa dezvoltat la intersectia acesteia cu drumul care leaga Bucurestiul de Calarasi , port la Dunare catre care se indreptau convoaiele cu carutele incarcate cu cereale produse pe campia inconjuratoare.Incet incet au aparut intai negustorii de cereale majoritatea dintre ei fiind de etnie greaca ,urmasi ai eteristilor. In zona actuala a orasului Lehliu - Gara nu a functionat nici o cumuna pana la ineputul secolului al xx lea.Anuarul socee din 1925 consemneaza satele Culcati-Razvani si Valea- Seaca in comuna Lupsanu din plasa Lehliu a judetului Ialomita .In 1931 aceste doua sate s-au separat si au format comuna Razvani. In 1950,comuna Razvani a devenit resedinta raionului Lehliu din regiunea Ialomita si apoi dupa 1952 din regiunea Bucuresti. In 1968 a revenit la judetul Ialomita ,reinfiintat, I s-a arondat si si satul Buzoieni si I sa schimbat numele in Lehliu- Gara .In 1981 ,o reorganizare administrativa regionala a dus la transferarea comunei la judetul Calarasi ,iar in 1989 comuna a fost promovata la rang de oras. Lehliu-Gara a polarizat cetatenii din localitatile inconjuratoare, dezvoltandu-se, modernizandu-se si ajungand la un moment dat (inainte de 1989) sa aiba peste 6000 angajati. Localitatea a fost consemnata pe o harta militara in 1853. In 1887 a fost finalizata calea ferata Bucuresti-Fetesti, cu o gara destinata preluarii granelor si pasagerilor la Lehliu. Gara a atras negustori si tarani care isi vindeau roadele pamantului, asa ca in timp s-a dezvoltat si asezarea cu caracter agrar, mai ales dupa reformele agrare si improprietariri. Lehliu Gara a fost declarata oras la 18 aprilie 1989. Are in subordine administrativa trei sate: Buzoeni, Razvani si Valea Seaca care a fost dezafectat in 1980. A facut parte din judetul Ialomita in perioada 17 februarie 1968 -- 23 ianuarie 1981. Asezare geografica si relief Orasul se afla situat in Campia Romana (in partea de vest a Campiei Baraganului) la km 66 al Autostrazii Soarelui; km 67 al DN 3 Bucuresti - Calarasi la km 70 al magistralei de cale ferata Bucuresti - Constanta. Orasul se afla in campia Baraganului si este traversat de autostrada Bucuresti - Constanta, pe care este deservit de o iesire, precum si de soseaua nationala DN3, care leaga Calarasiul de Bucuresti. La Lehliu-Gara, din acest drum se ramifica soseaua nationala DN3A, care duce la Fetesti. Cele doua drumuri se intersecteaza la Lehliu Gara cu soseaua judeteana DJ201B, care duce spre sud la Valea Argovei si spre nord in judetul Ialomita, la Salcioara si Ciochina. Relief Judetul Calarasi dispune de un relief in care caracteristica predominanta o reprezinta campia grupata in patru unitati mari (Campia Baraganului Mostistei - Baraganul Sudic - Campia Vlasiei, Campia Burnasului, Lunca Dunarii) si luncile si baltile (Balta Borcei, vaile Argesului si ale Dunarii). Lehliu Gara este situata in extremitatea vestica a Baraganului sudic parte componenta a marii unitati geomorfologice Campia Romana. Din punct de vedere geologic, localitatea face parte din marea unitate structural Platforma Moesica. Baraganul sudic ofera cea mai completa imagine a unui teritoriu de campie. Suprafata relativ neteda prezinta o usoara inclinare spre sud si est, directie indicata si de orientarea vailor cu altitudini cuprinse intre 30 - 75 m, cele mai mari intinzandu-se spre est - Campia Hagieni, datorita nisipurilor de dune. Pe suprafata Baraganului sudic, in sectorul sau vestic, se intalneste un relief de crovuri, de vai ramnificate in zona de obarsie, care se termina de limane fluviale (valea Mostistei si afluentii sai) si dune de nisip ce insotesc raul Ialomita. In perimetrul orasului Lehliu Gara, altitudinea variaza intre 50- 60 m. Clima este temperat - continentala, cu ierni aspre cand temperatura poate cobori pana in jur de - 20 grade Celsius, iar vantul (Crivatul) sufla puternic, in rafale viscolind zapada si veri calduroase, in general secetoase, cu temperaturi care depasesc deseori +30 grade Celsius. Fauna specifica zonei de campie cuprinde animale mici cu blana (harciog, iepure, vulpe) si mai nou s-au aclimatizat caprioare, cerbi si chiar porci mistreti. Dintre pasari sunt de mentionat fazanii, prepelitele, turturelele, ciocarlia, vrabiile, ciorile, etc. Flora spontana specifica stepei: branduse, toporasi, coada soricelului, traista ciobanului, motul curcanului, ciocul berzei etc
1.Executii bugetare 2016,2017,2018-Compartiment contabilitate- Lehliu-Gara 2.Monografia Orasului Legliu-Gara 3.Strategia de dezvoltare locala a orasului Lehliu -Gara2017-2023 4. http://primarialehliugara.ro/, 5.www.insse.ro (Institutul National de statistica) 6. www.mfinante.ro 7. Scoala Gimnaziala nr1,Scoala Gimnaziala nr 1 Razvani 8.Liceul "Alexandru Odobescu" 9.Registrul Comertului Calarasi 10.http://statistici.insse.ro/shop
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.