Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Alte domenii
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 3539
Mărime: 216.25KB (arhivat)
Publicat de: Vlad D.
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Casandra-Venera PIETREANU
Facultatea de Inginerie Aerospatiala
Universitatea Politehnica Bucuresti, Bucuresti

Cuprins

  1. 1. Calitatea .. ...2
  2. 2. Controlul calitatii ...4
  3. 3. Proceduri de control al calitatii ... ..5
  4. 4. Proceduri de esantionare statistica utilizate in inspectie ...6
  5. 5. Tipuri de control al calitatii . ..9
  6. 6. Proceduri de control in aviatie .11
  7. 7. Bibliografie ..15

Extras din proiect

1. Calitatea

Conform standardului ISO 8402, calitatea reprezinta “ansamblul de proprietati si caracteristici ale unui produs sau serviciu care ii confera acestuia aptitudinea de a satisface nevoile exprimate sau implicite” sau “prin calitate se intelege totalitatea cerintelor explicite si implicite ale unui produs sau serviciu care asigura integral realizarea scopului in care a fost creat si comercializat”.

Astfel, conform acestei definitii:

- calitatea nu este exprimata printr-o singura caracteristica, ci printr-un ansamblu de caracteristici;

- calitatea nu este de sine statatoare, ea existand numai in relatia cu nevoile clientilor;

- calitatea este o variabila continua;

- prin calitate trebuie satisfacute nu numai nevoile exprimate, ci si cele implicite.

Potrivit standardului ISO 9000, comportarea in utilizare a produsului poate fi influentata de:

- calitatea rezultata din definirea nevoilor fata de produs;

- calitatea conceptiei produsului;

- calitatea conformitatii produsului cu conceptia sa;

- calitatea care rezulta din sustinerea produsului pe durata intregului ciclu de viata.

Calitatea este in primul rand un instrument competitiv. In secolul al XXI-lea nu exista nicio indoiala ca organizatiile care inteleg si utilizeaza principiile fundamentale ale calitatii si managementului calitatii pot obtine un avantaj competitiv extraordinar si pot dezvolta o afacere profitabila. Managementul calitatii este mijlocul prin care o organizatie se asigura ca produsele si/sau serviciile acesteia indeplinesc cerintele companiei, ale clientilor si ale reglementarilor. Este o combinatie de resurse, responsabilitati si actiuni care asigura impreuna ca sunt indeplinite cerintele specificate; o reuniune de abordari sistematice pentru a lucra, impreuna cu verificari specifice pentru a se asigura ca lucrarea a fost intreprinsa corect.

Caracterul dinamic al calitatii se datoreaza modificariilor suferite de procesele de productie ce apar la intervale din ce in ce mai scurte de timp, iar exigentele consumatorilor fata de produs sunt intr-o continua crestere.

Relatia de interdependenta dintre producatori si consumatori se bazeaza pe producerea de mijloace de munca de calitate superioara; reintroduse in procesul de productie, acestea determina perfectionarea procesului si creeaza conditii materiale pentru cresterea calitatii noilor produse. Acest process poate fi considerat un process de reproductive a calitatii, cuprinzand activitati ce pornesc de la cercetarea pietei si abordeaza intregul ciclu de fabricatie a produselor: cercetare stiintifica, elaborarea documentatiilor tehnologice, pregatirea si desfasurarea procesului de productie, controlul acestuia, incercari si probe, analize, activitatea de desfacere si de service.

Proiectarea trebuie sa conceapa produsele corespunzator cerintelor calitative, etapa in care nivelul tehnic si calitativ reprezinta prima prioritate. In general, este necesara extrapolarea informatiilor privind calitatea unui produs, intrucat majoritatea informatiilor cunoscute deja se refera la produse fabricate anterior, ajunse uzate moral. Conceptia de proiectare necesita verificare pe baza incercarilor prototipului si a seriei zero, iar in cazul produselor cu un grad ridicat de complexitate, omologarea seriei zero se realizeaza dupa efectuarea incercarilor de fiabilitate. Interdependenta dintre calitatea conceptiei de proiectare, calitatea productiei si cea a produsului poate fi evidentiata cu ajutorul triunghiului calitatii (Fig.1). Fig.1 Triunghiul calitatii

Bibliografie

- „Controlul” - https://conspecte.com/managementul-calitatii/controlul.html

- „Functia de control a managementului” - https://conspecte.com/management/functia-de-control-a-managementului.html

- „Controlul calitatii” - https://conspecte.com/expertiza-merceologica/controlul-calitatii.html

- „Calitatea produselor si serviciilor in economia contemporana” - https://conspecte.com/managementul-calitatii/calitatea-produselor-si-serviciilor-in-economia-contemporana.html

- ”Functia de control a managementului” - https://conspecte.com/management/functia-de-control-a-managementului.html

- „Verificarea, validarea si controlul calitatii” - https://conspecte.com/managementul-calitatii/verificarea-validarea-si-controlul-calitatii.html

- „Managementul calitatii” - https://conspecte.com/expertiza-merceologica/managementul-calitatii.html

- ASTM INTERNATIONAL Manual „Aviation Fuel Quality Control Procedures, 4th Edition” - Jim Gammon

- ASTM INTERNATIONAL Manual „Aviation Fuel Quality Control Procedures, 5th Edition” - Jim Gammon

- „Manualul de asigurare a calitatii, documentul de baza in organizarea de asigurare a calitatii a oricarei intrepinderi cu specific aerospatial” - Conf. Dr. Ing. N. S. Tomescu

Preview document

Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație - Pagina 1
Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație - Pagina 2
Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație - Pagina 3
Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație - Pagina 4
Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație - Pagina 5
Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație - Pagina 6
Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație - Pagina 7
Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație - Pagina 8
Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație - Pagina 9
Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație - Pagina 10
Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație - Pagina 11
Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație - Pagina 12
Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație - Pagina 13
Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație - Pagina 14
Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație - Pagina 15
Asigurarea calității în domeniul aerospațial - Proceduri de control al calității în aviație - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Asigurarea calitatii in domeniul aerospatial - Proceduri de control al calitatii in aviatie.docx

Alții au mai descărcat și

Metode de Prevenire și Stingere Incendii

3.1.Accesul mijloacelor si al personalului pentru interventie in caz de incendiu se asigura in permanenta la toate: a) constructia unitatii cu...

Măsurători Directe de Aceeași Precizie

Masuratorile directe de aceeasi precizie, reprezinta un volum important de lucrari, executate pe teren în cadrul activitatilor geodezice,...

Biometria

Biometria reprezinta totalitatea metodelor prin care se face identificarea sau autentificarea unei persoane pe baza datelor biometrice: amprente...

Ai nevoie de altceva?