Dacia-Renault Cluster

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Alte domenii
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 2500
Mărime: 25.44KB (arhivat)
Publicat de: Minodora Șerban
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Rozalia Kicsi
UNIVERSITATEA “ŞTEFAN CEL MARE”, SUCEAVA FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE ŞI ADMINISTRAŢIE PUBLICĂ SPECIALIZAREA: MANAGEMENT ŞI ADMINISTRAREA AFACERILOR ANUL I

Cuprins

  1. 1. Introducere 3
  2. 2. Politica de Cluster 3
  3. 2.1 De ce cluster- 3
  4. 2.2 Ce este un cluster- 4
  5. 2.3 Principalele dimensiuni ale unui cluster 4
  6. 2.4 Impactul economic al clusterelor asupra competitivităţii şi inovării 4
  7. 3. Studiu de caz: Business Intelligence cu soluție Microsoft 6
  8. 4. Concluzii 11
  9. 5. Bibliografie 12

Extras din proiect

1.Introducere

Din punct de vedere al teoriei economice, clusterele au devenit un sinonim al dezvoltarii politicilor economice. Este general acceptat faptul ca regiunile economice de succes sunt, în anumite proporţii, specializate. Chiar şi cele mai diversificate regiuni cuprind industrii care, ca urmare a istoriei, politicilor de angajare sau specificitaţia reliefului, se gasesc în concentrări mai mari decât în alte regiuni.

Avantajul competitiv al unei anumite regiuni este cel mai bine înteles prin prisma avantajelor comparative ale unei anumite industrii în limitele regiunii respective. Nici o ţară, şi cu atât mai puţin o regiune, nu poate obţine performaţă în toate domeniile posibile. În concluzie, regiunile de succes trebuie să dezvolte capacităţi concentrate pe

anumite industrii, denumite clustere.

Clusterele oferă companiilor posibilitatea de a avea acces la mai mulţi furnizori şi asigură servicii suport specializate, centre de dezvoltare a resurselor umane specializate, precum şi un transfer permanent de know-how. Clusterele atrag nu numai companii similare, ci şi companii complementare, motiv pentru care un cluster poate da naştere unui alt cluster.

2. Plitica de Cluster -componentă a politicii industriale a Romaniei şi oportunităţi de colaborare în reţele de tip cluster

2.1 De ce cluster?

- Europa trebuie să acţioneze rapid pentru a concura pe plan internaţional pe bază de excelenţă.

- Europa are nevoie de o industrie puternică, competitivă şi inovatoare bazată pe clustere şi reţele de clustere.

- Clusterele sunt recunoscute ca factori cheie ai inovării şi creşterii economice prin dezvoltarea de abordari colaborative şi multi-sectoriale şi stimularea interacţiunilor dintre actorii inovării.

- Clusterele asociază întreprinderi, inclusiv IMM, universităţi şi institute de cercetare-dezvoltare, administraţii publice locale care sa fie orientate spre piaţă.

2.2 Ce este un cluster?

Exista multe definiţii ale clusterului. Prof.Michael Porter defineşte clusterul ca o « concentrare geografică de companii interconectate, furnizori specializaţi, furnizori de servicii, firme din industrii înrudite, universităti, institute de cercetare şi asociaţii de comerţ, administraţii publice locale din domenii specifice, care se concurează dar şi cooperează »

2.3 Principalele dimensiuni ale unui cluster

- concentrare geografică de firme specializate, abilităţi şi competenţe avansate şi instituţii suport care stimuleaza fluxurile de cunostinţe ca rezultat al proximităţii

- scop functional în vederea furnizarii unei game de produse şi servicii specializate către grupuri de clienţi; clusterele facilitează atât competiţia intensivă cât şi cooperarea strânsă, asa numita « co-opetitie »

- liant social sau« instituţional fix » care adună împreună diferiţi actori ai inovării–cum ar fi universităti, mediu de afaceri şi autoritati publice

Clusterele nu sunt stabile pe o perioadă îndelungată de timp ci ele se schimba continuu. Succesul clusterelor depinde de capabilitatea lor de a se schimba şi adapta.

Preview document

Dacia-Renault Cluster - Pagina 1
Dacia-Renault Cluster - Pagina 2
Dacia-Renault Cluster - Pagina 3
Dacia-Renault Cluster - Pagina 4
Dacia-Renault Cluster - Pagina 5
Dacia-Renault Cluster - Pagina 6
Dacia-Renault Cluster - Pagina 7
Dacia-Renault Cluster - Pagina 8
Dacia-Renault Cluster - Pagina 9
Dacia-Renault Cluster - Pagina 10
Dacia-Renault Cluster - Pagina 11
Dacia-Renault Cluster - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Dacia-Renault Cluster.doc

Alții au mai descărcat și

Metode de Prevenire și Stingere Incendii

3.1.Accesul mijloacelor si al personalului pentru interventie in caz de incendiu se asigura in permanenta la toate: a) constructia unitatii cu...

Măsurători Directe de Aceeași Precizie

Masuratorile directe de aceeasi precizie, reprezinta un volum important de lucrari, executate pe teren în cadrul activitatilor geodezice,...

Biometria

Biometria reprezinta totalitatea metodelor prin care se face identificarea sau autentificarea unei persoane pe baza datelor biometrice: amprente...

Te-ar putea interesa și

Evoluția politicii comunitare în domeniul industriei auto în contextul crizei globale

CAPITOLUL I - Caracteristicile industriei U.E.27 sub impactul crizei (2007-2010) I.1. Aspecte Introductive Chiar în momentul în care această...

Analiza pieței de autovehicule - studiu de caz pe Logan

INTRODUCERE Lucrarea de faţă cu titlul „Analiza pieţei de autovehicule. Studiu de caz pe LOGAN” este structurata in doua părţi. Prima parte...

Mixul de Marketing al SC Schaeffler România SRL

I.Prezentarea generală a societatii Maria-Elisabeth şi Georg Schaeffler, mamă şi fiu, deţin împreună unul dintre cei mai mari producători mondiali...

Recunoaștere Nesupervizată a Formelor

PROIECT 2: Aplicaţie numerică la una dintre următoarele doua teme: Analiza Cluster (Recunoaştere Nesupervizată a Formelor) sau Analiza...

Analiza multidimensională a datelor

Pentru exemplificarea acestui algoritm vom presupune că managerul unei firme de transport doreşte să afle cum sunt grupate autoturismele pe piaţă,...

Analiza comparativă a comunicării de marketing între 2 mărci

Partea I : Elemente definitorii ale pietei automobilelor 1.Caracterizare generala 1.1. Dimensiunile pietei Industria de autovehicule asigura o...

Analiza pieței produsului

În proiectul de faţă,în cadrul industriei auto vom include agenţii economici care acţionează în domeniul producţiei de vehicule terestre destinate...

Analiza Datelor

Motorizare CP Transmisie trepte viteza Consum urban Consum extraurban Emisii CO2 g/km Viteza maxima Accelerare 0-100km/h sec Pret euro fara taxe...

Ai nevoie de altceva?