Extras din proiect
Evaluarea inițială stabilește nivelul de pregătire a preșcolarilor în momentul inițierii unui anumit program, aceasta constituind o condiție hotărâtoare pentru reușita activităților următoare deoarece oferă educatoarei posibilitatea de a cunoaște potențialul fiecărui copil.
Evaluarea inițială reprezintă strategia de măsurare-apreciere-decizie realizată la începutul unei secvențe a procesului de învățământ (ciclu de instruire, an de instruire, semestru școlar, capitol, subcapitol, grup de lecții, lecție), fiind realizată:
- pentru determinarea cunoștințelor și capacităților care reprezintă baza asimilării noilor conținuturi și formarea altor competențe;
- pentru detectarea potențialului de instruire, potențialului de dezvoltare și a potențialului de educare, adică a zonei dezvoltării proxime a copilului;
- pentru stabilirea unui punct ,,de plecare" ce ar servi drept reper la evaluarea progresului școlar.
Această formă de evaluare determină o anumită planificare a secvențelor de învățare pentru a aprecia viitoarele progrese ale preșcolarilor, dar și pentru a permite educatoarei să-și evalueze strategia didactică folosită.
Evaluarea am realizat-o prin aplicarea de probe orale și practice, probe ce au fost aplicate atât în activitățile de grup cât și individual și frontal.
Probele de evaluare inițială au fost aplicate pe parcursul a două săptămâni în perioada 10.09 - 21.09.2018, acestea fiind aplicate unui număr de 26 de copii.
Consider că prin intermediul evaluării inițiale se pot identifica lacunele existente la fiecare copil și putem stabili în ce măsură trebuie abordat un anumit aspect al activității instuctiv-educative. Menționez că voi avea în vedere faptul că jocul este activitatea fundamentală a copiilor de vârstă mică (2,5 - 3 ani) și de aceea activitățile vor fi prezentate și desfășurate sub formă de joc, astfel încât copiii să nu sesize efortul intelectual, ci să se simtă motivați în realizarea cât mai eficientă a sarcinilor. De asemenea, este necesar să respect particularitățile de vâstă și individuale, motiv pentru care mă voi raporta la fiecare copil în parte și nu-l voi raporta pe el la colectiv.
DOMENIUL LIMBĂ ȘI COMUNICARE
- EDUCAREA LIMBAJULUI
Comportamente măsurabile:
- să pronunțe relativ corect cuvintele, fără omisiuni sau inversări de sunete ori de grupuri de sunete;
- să formuleze propoziții simple, ca răspuns la întrebările primite.
Tema activității (forma de realizare):
,,Eu sunt...” - joc
,,Care este prietenul meu cel mai bun?” - joc didactic
Itemi:
1) Formulează o propoziție simplă ca răspuns la o întrebare primită
2) Întreabă și răspunde la întrebări simple;
3) Își cunoaște numele și este capabil să se prezinte;
4) Pronunță relativ corect sunetele limbii române;
Punctaj Calificativ
I1 - 2p 8-10p - comportament atins (A)
I2 - 3p 5-7p - comportament în dezvoltare (D)
I3 - 3p 2-4p - comportament în dezvoltare (D)
I4 - 2p
Preview document
Conținut arhivă zip
- Evaluare initiala grupa mica - nivel i ( 3-5 ani).docx