Evaluarea initiala stabileste nivelul de pregatire a prescolarilor in momentul initierii unui anumit program, aceasta constituind o conditie hotaratoare pentru reusita activitatilor urmatoare deoarece ofera educatoarei posibilitatea de a cunoaste potentialul fiecarui copil. Evaluarea initiala reprezinta strategia de masurare-apreciere-decizie realizata la inceputul unei secvente a procesului de invatamant (ciclu de instruire, an de instruire, semestru scolar, capitol, subcapitol, grup de lectii, lectie), fiind realizata: - pentru determinarea cunostintelor si capacitatilor care reprezinta baza asimilarii noilor continuturi si formarea altor competente; - pentru detectarea potentialului de instruire, potentialului de dezvoltare si a potentialului de educare, adica a zonei dezvoltarii proxime a copilului; - pentru stabilirea unui punct ,,de plecare" ce ar servi drept reper la evaluarea progresului scolar. Aceasta forma de evaluare determina o anumita planificare a secventelor de invatare pentru a aprecia viitoarele progrese ale prescolarilor, dar si pentru a permite educatoarei sa-si evalueze strategia didactica folosita. Evaluarea am realizat-o prin aplicarea de probe orale si practice, probe ce au fost aplicate atat in activitatile de grup cat si individual si frontal. Probele de evaluare initiala au fost aplicate pe parcursul a doua saptamani in perioada 10.09 - 21.09.2018, acestea fiind aplicate unui numar de 26 de copii. Consider ca prin intermediul evaluarii initiale se pot identifica lacunele existente la fiecare copil si putem stabili in ce masura trebuie abordat un anumit aspect al activitatii instuctiv-educative. Mentionez ca voi avea in vedere faptul ca jocul este activitatea fundamentala a copiilor de varsta mica (2,5 - 3 ani) si de aceea activitatile vor fi prezentate si desfasurate sub forma de joc, astfel incat copiii sa nu sesize efortul intelectual, ci sa se simta motivati in realizarea cat mai eficienta a sarcinilor. De asemenea, este necesar sa respect particularitatile de vasta si individuale, motiv pentru care ma voi raporta la fiecare copil in parte si nu-l voi raporta pe el la colectiv. DOMENIUL LIMBA SI COMUNICARE - EDUCAREA LIMBAJULUI Comportamente masurabile: - sa pronunte relativ corect cuvintele, fara omisiuni sau inversari de sunete ori de grupuri de sunete; - sa formuleze propozitii simple, ca raspuns la intrebarile primite. Tema activitatii (forma de realizare): ,,Eu sunt..." - joc ,,Care este prietenul meu cel mai bun?" - joc didactic Itemi: 1) Formuleaza o propozitie simpla ca raspuns la o intrebare primita 2) Intreaba si raspunde la intrebari simple; 3) Isi cunoaste numele si este capabil sa se prezinte; 4) Pronunta relativ corect sunetele limbii romane; Punctaj Calificativ I1 - 2p 8-10p - comportament atins (A) I2 - 3p 5-7p - comportament in dezvoltare (D) I3 - 3p 2-4p - comportament in dezvoltare (D) I4 - 2p
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.