Evidența unei echipe sportive

Extras din proiect Cum descarc?

ARGUMENT
In activitatea de educatie fizica si sport principalul mijloc de atingere a obiectivelor este exercitiul fizic. Actele si actiunile motrice pe care studentii trebuie sa le insuseasca se exerseaza pe baza unor reprezentari. In functie de gradul de instruire, elevii au aceste reprezentari sau trebuie sa si le formeze plecand de la o demonstratie practica. In domeniul nostru nici o exprimare, oricat de sugestiva sau elevata ar fi, nu are valoarea demonstratiei actului motric.
De aceea, este important ca informatiile transmise astfel sa fie cat mai corecte din punct de vedere tehnic. Aceasta demonstratie va fi urmata de executiile elevilor, care se vor constitui astfel in principala sursa de informatii nonverbale din lectiile de educatie fizica. Profesorul va corecta si va indruma miscarile neconforme modelului. Aceste corectari se fac, atunci cand este posibil, si prin atingerea subiectului. Contactul nemijlocit va folosi canalul tactil pentru a aduce un plus de informatie si a inlesni invatarea.
Acest mod de interactiune este specific educatiei fizice si este acceptabil in contextul dat. Intr-o alta situatie, aceasta atingere ar reprezenta o violare a spatiului intim sau o atingere a statutului persoanei.
Predominanta verbala sau nonverbala a comunicarii dintre profesor, pe de o parte, si studenti, pe de alta parte, este dependenta si de gradul de instruire al celor din urma. In lectiile de invatare sau cu grupele de incepatori, predominanta este comunicarea nonverbala, atentia studentilor fiind focalizata pe demonstratia actului motric ce urmeaza a fi invatat. Prin demonstrarea actelor si actiunilor motrice se va urmari transmiterea de informatii corecte despre acuratetea, coordonarea, viteza, tempoul si fluenta miscarii.
O demonstratie corecta creeaza premisele formarii unei reprezentari corecte si ale unei invatari eficiente. In acest stadiu al invatarii o imagine corecta valoreaza cat o mie de cuvinte. In stadiul consolidarii deprinderilor motrice, predominanta devine comunicarea verbala. Profesorul ofera explicatii si face corectari pornind de la informatiile oferite de executiile studentilor. 
Cu cat creste nivelul de instruire, cantitatea de informatii provenita de la profesor scade, iar sursa devine studentul si executiile sale. Aceste informatii vor fi cu atat mai relevante cu cat subiectul are deprinderea de a-si verbaliza senzatiile si trairile din timpul efortului, pentru ca apoi sa le poata interpreta si aprecia impreuna cu profesorul. In momentele de joc din lectiile de educatie fizica si in competitiile sportive oficiale, limbajul specific este un cod de gesturi si semnale vizuale si auditive, marcaje si culori cu rol de comunicare, reglare si sincronizare a actiunilor motrice. In aceste situatii, comunicarea nonverbala exista ca forma de comunicare de sine statatoare la fel ca in cazul pantomimei sau limbajului surdomutilor.
Acest cod de comunicare are avantajul ca, odata cunoscut, poate fi transmis la distanta mai mare si in timp mai scurt decat vorbirea; el poate fi inteles indiferent de limba pe care o vorbesc competitorii, arbitrii sau spectatorii intr-un timp de patru ori si jumatate mai mic decat echivalentul in cuvinte al regulilor aplicate.
Se asigura, astfel, fluenta competitiei sau a jocului, intreruperile determinate de incalcarea regulamentului fiind reduse la minim. Stilul de comunicare ales de profesor va determina climatul de desfasurare al lectiilor.
Un climat de lucru deschis inspira incredere, placerea de a exersa si ii incurajeaza pe studenti sa contribuie la mentinerea lui. Un comportament inflexibil, permanent autoritar sau o atitudine suspicioasa si critica va determina un climat sumbru si o atitudine defensiva din partea studentilor.
Specialistii afirma ca intr-o situatie afectiva pozitiva, informatiile sunt mai usor retinute, pe cand in conditii de stres, frica, efort excesiv, neplacere, este facilitata inhibitia si uitarea randul lor, prin atitudinea lor pozitiva, neutra sau negativa, favorizeaza sau franeaza comunicarea, sporesc sau anuleaza efectele demersului didactic.
Prin observarea actiunilor elevilor si a elevilor in actiune, completata printr-o comunicare efectiva, putem decela motivele care le determina comportamentul, ce anume valorizeaza si ce le ofera satisfactie. Aceste informatii pot ajuta la construirea unui feedback adecvat fiecarei situatii si orientat spre atingerea, de o maniera eficienta, a obiectivelor instructiv-educative.
CAPITOLUL I 
1. GENERALITATI
Echipa este o unitate alcatuita dintr-un numar relativ restrans de persoane, 2-3 pana la 25-30, care se afla in relatii de comunicare, colaborare, apreciere etc. si care au un scop comun in vederea caruia se organizeaza stabilind norme specifice de conduita.
Echipa prezinta o anumita dinamica, grad de coeziune (moral si spiritual de grup), tipuri de interactiuni, un sistem de comunicatie direct interpersonal, prezinta fenomene, de autoritate si de dependenta grupala, de presiune a grupului, procese de con ducere etc, care-1 definesc si-1 diferentiaza de altele.
Echipa trebuie inteleasa ca sistem, cu o organizare interna ierarhizata care implica interactiunea elementelor componente, me canisme de reglaj si autoreglaj, integritate. In cadrul echipei in dividul este ,,atom social", cu caracter de subiect, pentru ca alege sau respinge, si de obiect, pentru ca este ales, respins sau ramane indiferent pentru altii.
In cele mai multe studii asupra echipei in sport s-a cer cetat sistemul relatiilor preferentiale, dinamica lor si, ca un aspect major, coeziunea in cadrul grupului, precum si procesele de con ducere, tipologia liderilor.


Fisiere în arhivă (1):

  • Evidenta unei echipe sportive.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Alexe ,Nicu - Antrenamentul sportiv modern , Bucuresti
2. Alexandrescu,Dumitru - Atletism - specializare, Ed.ANEFS
3. Carstea, Gheorghe - Teoria si metodica educatiei fizice si sportive
4. Dragnea, Adrian - Teoria antrenamentului sportiv . Ed. Didactica si Pedagogica R.A.Bucuresti , 1996
5. Demeter, Andrei - Fiziologia educatiei fizice scolare , Ed. sport-turism, Bucuresti,1981
6. Demeter, Andrei - Bazele fiziologice sui biochimice ale calitatilor motrice , Ed. sport-turism, Bucuresti , 1983
7. Fiedler, Paul - Metodica educatiei fizice si sportive , Ed. Univ."a.i.Cuza" Iasi,1994
8. Homencov - Atletism , Ed. sport-turism, Bucuresti ,1977
9. 17.Ungureanu , Octavian - Teoria si metodica antrenamentului sportiv, Ed. Univ." A.I.Cuza ", Iasi,1995
10. Manualul antrenorului de atletism din SUA - Agentia Nationala pentru 
Sport, Bucuresti 2004


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!