Noțiuni generale despre sectorul Horeca 4 1.1 Horeca: definire, istoric 4 1.2 Sectorul Horeca in Europa 5 1.3 Evolutia sectorului Horeca in Romania 6 1.4 Evolutia domeniului Horeca in 2021 6 1.5 Detalierea codurilor CAEN 7 5510 - Hoteluri si alte facilități de cazare similare 7 5520 - Facilități de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata 7 5530 - Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere 7 5590 - Alte servicii de cazare 7 5610 - Restaurante 8 5621 - Activități de alimentatie (catering) pentru evenimente 8 5629 - Alte activitati de alimentatie n.c.a. 8 5630 - Baruri si alte activitati de servire a bauturilor 8 2. Noțiuni generale despre indicatori 9 2.1 Active imobilizate 9 2.2 Active circulante 9 2.3 Cheltuieli in avans 10 2.4 Profit net 10 2.5 Rentabilitatea 11 3. Analiza indicatorilor economici 11 3.1 Active imobilizate 13 Cod CAEN : 5510 - Hoteluri si alte facilitati de cazare asimilate 16 Cod CAEN : 5520 - Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata 16 Cod CAEN : 5530 - Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere 17 Cod CAEN : 5590 - Alte servicii de cazare 17 Cod CAEN : 5610 - Restaurante 18 Cod CAEN : 5621 - Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente 19 Cod CAEN : 5629 - Alte activitati de alimentatie nespecificate in codurile anterioare 19 Cod CAEN : 5630 - Baruri si alte activități de servire a bauturilor 20 3.2 Active circulante 20 Cod CAEN 5510 - Hoteluri si alte facilități de cazare similare 22 Cod CAEN 5520 - Facilități de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata 23 Cod CAEN 5530 - Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere 24 Cod CAEN 5590 - Alte servicii de cazare 25 Cod CAEN 5610 - Restaurante 26 Cod CAEN 5621 - Activități de alimentație (catering) pentru evenimente 27 Cod CAEN 5629 - Alte servicii de alimentatie n.c.a. 28 Cod CAEN 5630 - Baruri si alte activități de servire a băuturilor 29 Concluzii pentru analiza activelor circulante 29 3.3 Cheltuieli in avans 30 3.4 Profitul net 31 Analiza comparativa a profiturilor în funcție de anii precedenți (2018, 2019, 2020) 34 Dinamica profiturilor 36 3.5 Pierderi nete 38 Cod CAEN : 5510 - Hoteluri si alte facilitati de cazare asimilate 41 Cod CAEN : 5520 - Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata 41 Cod CAEN : 5530 - Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere 42 Cod CAEN : 5590 - Alte servicii de cazare 42 Cod CAEN : 5610 - Restaurante 43 Cod CAEN : 5621 - Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente 43 Cod CAEN : 5630 - Baruri si alte activitati de servire a bauturilor 44 3.6 Active totale 45 3.7 Rata activelor circulante 47 3.8 Rata de rentabilitate a activelor totale (ROA) 48 4. Concluzii 50 Evolutia profitului industiei HoReCa 52 Bibliografie 53
1. Noțiuni generale despre sectorul Horeca 1.1 Horeca: definire, istoric Termenul Horeca se referă la un sector din industria alimentară și a serviciilor alimentare, în special a unităților care pregatesc și servesc alimente și băuturi. Aceasta asociere a silabelor unor cuvinte, provine din Olanda , unde a fost folosită pentru prima oară pentru a denumi unitar domeniul Hotelurilor, Restaurantelor și Cafenelelor. Mai târziu acest acronim, HORECA, a fost utilizat pentru a descrie activitatea Hotelurilor, Restaurantelor și Cantinelor, astăzi fiind utilizat pentru Hoteluri, Restaurante și Catering, deoarece se considera ca spațiile precum cafenelele și cantinele pot fi incluse în categoria restaurante. Segmentul Horeca cuprinde ansamblul echipamentelor, produselor, accesoriilor și serviciilor care sunt folosite în aceasta industrie, de alimente, echipamente, mobilier, articole textile la utilaje și software. HORECA este un sector important al industriei serviciilor alimentare. Horeca se referă la spațiile de cazare și unitățile care servesc alimente și băuturi. Putem include în domeniul Horeca o pensiune de mici dimensiuni care oferă turistilor un spațiu de cazare și o unitate de alimentare, dar în același timp putem include un hotel de 5 stele cu 200 de camera care are un restaurant de 1000 de locuri. În ultimii ani, extinderea mondială a serviciilor turistice, globalizarea și inclinatia noii generatii spre călătorii, dezvoltarea cu precădere a transporturilor aeriene dar nu numai, dar și posibilitatile financiare tot mai mari ale consumatorilor, au făcut ca industria Horeca să crească, iar prestatorii de servicii din domeniu sa isi imbunatatesc activitatea. Astfel, beneficiile nu au intarziat sa apara : o piață cu valoare adaugata tot mai mare, o clientele care poate fi fidelizata si o foarte buna posibilitate de promovare. La nivel mondial, turismul a depasit domeniul petrolier și al automobilelor , devenind cea mai mare industrie a economiei mondiale și este cel mai important simbol al economiei modern și al dezvoltării sociale. Segmentul Horeca este unul dintre cele mai dinamice industrii din întreaga lume, care de-a lungul timpului a suferit diverse modificări datorate în mare parte consumatorilor care devin din ce în ce mai pretentiosi și acorda mai mult timp căutării unui restaurant sau hotel care sa le satisfaca toate dorintele. Desigur ca segmental Horeca nu se adresează numai industriei legate de turism si calatorii, ci se regaseste in economia fiecarei tari in parte, prin activitati de petrecerea timpului liber,socializare și evenimente deosebite de viață. HORECA în era Covid - 19 Industria Horeca este printre cele mai afectate de pandemia Covid - 19, avand in vedere ca a fost de fiecare data, vizată de restricțiile impuse de autoritati, atat în perioada stării de urgență , cât și recent, pe fondul exploziei numărului de cazuri de infectare cu noul coronavirus. Deschiderea directă către populație face ca acest sector al economiei să fie pus in imposibilitatea de a supraviețui în condițiile unor asemenea restricții fara ajutor financiar din partea statului, atat pentru salvarea afacerii cat si pentru pastrarea angajatiilor. De la hoteluri, restaurante, cafenele inchise si pana la pierderea locurilor de munca a milioane de angajati in acest domeniu de activitate. Pe de alta parte, au existat cateva cai de scapare pentru restaurante si cafenele Prima sansa de supravieturie a restaurantelor a fost transpunerea afacerii in mendiul online. A doua cale de scapare a fost serviciul catering. Majoritatea restaurantelor s-au reprofilat si au inceput sa isi ofere serviciile prin intermediul livrarilor la domiciliu. Pentru a reusi sa faca acest lcuru, au avut nevoie de o investitieminora in comparative cu consecintele la care aveau sa fie supusi cei care nu su fost de accord cu sistemul de catering. 1.2 Sectorul Horeca in Europa Sectorul ospitalitatii din Europa este un contribuabil important în economia europeană, prin impactul acestuia asupra ocuparii forței de munca, cresterii si contributiilor fiscal. Acesta angajează direct 10.2 milioane de oameni in Europa. Sectorul sprijina aproximativ 16.6 milioane de locuri de munca, reprezentand 7.8% din forta de munca europeana , sau unul din fiecare 13 locuri de munca din Europa. Sectorul ospitalitatii are un rol cheie in sprijinirea nu doar a obiectivelor economice , ci si a obiectivelor sociale, prin sprijinirea economiilor rurale si regionale. In timp ce aceasta semnificatie variaza de la tara la tara, in anumite tari europene exista diferente considerabile intre prosperitatea rurala si cea urbana, inregistrandu-se o contributie considerabila a companiilor de ospitalitate Sectoarele auxiliare , legate de sectorul de succes al ospitalitatii includ : transportul, turismul, cultura, constructiile si productia de bere. Clientii din sectorul de ospitalitate sunt in mare parte consumatorii finali. In calitate de afaceri tipice business-to-consumer (B2C) si cu o concurenta puternica in sector , furnizorii sunt deosebit de reticenti privind evolutia economica care influenteaza cererea totala si mai precis, modificarile pretului real. Ca angajatori directi, sectorul de ospitalitate joaca un rol fundamental in sprijinirea crewrii de locuri de munca in Europa. Sectorul ofera locuri de munca pentru intreg spectrul de competente : de la locurile de munca de inalta calificare, la cele de calificare scazuta si “inovatoare” pentru cei proaspat intrati sau reintrati pe piata muncii. In ceea ce priveste sprijinul direct pentru obiectivele socio-economice ale Uniunii Europene, sectorul ospitalitatii este cel mai mare angajator de forte de munca migrant din Europa. Acesta ofera, de asemenea, multe grupuri, care considera dificila participarea pe piata fortei de munca ( parinti, student, muncitori din mediul rural) o abordare flexibila de lcuru care le permite sa ocupe un loc de munca, urmarind si alte activitati sau indeplinirea responsabilitatilor de ingrijire. Acest lcuru permite mobilitatea fortei de munca si o participare mai mare, contribuind la o piata mai flexibila si o forta de munca mai receptive, care se poate adapta rapid la conditiile economice fluctuante.
○ https://www.contzilla.ro/ ○ https://www.forbes.ro/ ○ https://www.revistadestatistica.ro/ ○ „ Sectorul ospitalitatii in Europa. O evaluare a contributiei economice a sectorului ospitalitatii in 31 de tari”, Septembrie 2013, Ernst & Young www.hotelinvest.ro ○ www.sdsgroup.ro ○ www.ssm-competitivitate.inm.ro ○ www.horeca.ro ○ www.forbes.ro ○ www.revistadestatistica.ro ○ www.wise.com ○ www.contzilla.ro ○ https://lege5.ro/Gratuit/gi4dqnjtga2a/voucherele-de-vacanta-lege-165-2018?dp=gi3dgmjrhe4tmny ○ https://insse.ro/cms/sites/default/files/field/publicatii/cererea_turistica_a_rezidentilor_din_romania_in_tr1_2019.pdf ○ https://www.wall-street.ro/articol/Turism/254419/distantare-sociala-in-concediul-de-vara-al-romanilor-argumente-pro-si-contra-pentru-un-sejur-cu-rulota-sau-in-cort-in-vreme-de-p.html#gref ○ https://rvtravel.eu/stiri/situatia-rulotelor-si-autorulotelor-din-romania-in-2019/ ○ http://www.ms.ro/wp-content/uploads/2020/12/Raport-de-activitate-pentru-anul-2019-1.pdf ○ https://www.profit.ro/insider/macro/eurostat-romania-a-patra-crestere-economica-din-ue-in-ultimul-trimestru-din-2019-19297887 ○ https://moradoconsulting.ro/finantare-pentru-horeca-si-turism/ ○ https://www.ceccarbusinessmagazine.ro/ ○ https://www.cursdeguvernare.ro ○ https://www.prwave.ro ○ https://www.clubeconomic.ro ○ https://www.inse.ro ○ https://www.iancuguda.ro ○ https://www.coduricaen.ro/55-hoteluri-si-alte-facilitati-de-cazare (accesat în data de 15.12.2021, ora 16.30 ) ○ https://www.wall-street.ro/special/academia-broker/170080/indicatorii-cheie-din-rapoartele-financiare-ale-companiilor.html?full#gref ○ https://www.1asig.ro/Analiza-Piata-de-distributie-locala-in-retail-si-HORECA-nivel-record-in-2021-articol-3,102-66950.htm ○ https://stiri.com.ro/ce-sunt-activele-unei-companii-si-in-cate-categorii-se-clasifica/ ○ https://seaopenresearch.eu/Journals/articles/MI_31_5.pdf ○ https://cig.ase.ro/wp-content/uploads/2016/06/5-Folea.pdf ○ Economie teoretică și aplicată, Volumul XVII (2010), No. 8(549), pp. 105-119, Model de analiză a performanței firmei ○ https://www.forbes.com/advisor/investing/roa-return-on-assets/ ○ baza de calcul: Proiect indicatori aditionali Ruxandra ○ https://www.rasfoiesc.com/business/economie/ANALIZA-STUCTURII-ACTIVULUI22.php
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.