Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Alte domenii
Conține 1 fișier: pdf
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 5358
Mărime: 446.64KB (arhivat)
Publicat de: Delia D.
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Prof. dr. ing. Baritz Mihaela Ioana

Cuprins

  1. 1. INTRODUCERE .. 3
  2. 2. STADIU ACTUAL ... 6
  3. 3. DIRECȚII VIITOARE DE CERCETARE . 14
  4. BIBLIOGRAFIE . 15

Extras din proiect

INTRODUCERE

În urma cercetărilor bibliografice, s-a constatat că mișcarea globilor oculari și clipitul pot deveni elemente de control, metode de a comanda o activitate sau o acțiune în domenii variate, spre exemplu: interacțiunea om-calculator [1-7], jocuri video [8], reabilitare [9,10], simularea condusului [11], detecția oboselii [12], știință cognitivă [13], cercetări de marketing [14], cercetări medicale [15], asistent auto [16] și multe altele.

Sistemele de urmărire a ochilor folosesc tehnici de procesare a imaginilor, bazate pe biometrie oculară. În procesarea imaginii, datele de intrare sunt transformate în formă digitală și diverse operații matematice sunt aplicate datelor pentru a crea o imagine mai îmbunătățită cu scopul de a efectua sarcini (de exemplu, recunoaștere sau autentificare). Sistemele de urmărire a ochilor sunt, de asemenea, din ce în ce mai utilizate pentru aplicații de reabilitare și asistență (legate, de exemplu, de controlul scaunelor cu rotile, brațelor robotizate și protezelor). Pentru o gamă de utilizatori, cum ar fi persoanele cu dizabilități, sistemul poate funcționa ca un înlocuitor al comportamentului lor fizic anormal, fiind facil de utilizat chiar și de persoanele aflate în imposibilitatea de a scrie și a vorbi. Există o serie de metode de măsurare a mișcării ochilor. Cea mai populară variantă folosește imagini video din care se extrage poziția ochilor. Alte metode se bazează pe electrooculogramă.

Tehnologia „Eye tracking” este o metodă sofisticată pentru înregistrarea direcției în care este îndreptată privirea, însă popularitatea acestei metode este scăzută în domeniul multimedia și al sistemelor grafice computerizate. Unul dintre motivele principale este costul ridicat al sistemelor comerciale de urmărire a privirii, cost ce se poate ridica până la suma de 25.000 de euro [17]. Un aspect important este faptul că acest preț pare să provină din costurile alocate cercetării și nu reflectă valoarea componentelor hardware utilizate.

Așadar, obiectivul principal al proiectului este reprezentat de stabilirea, aprofundarea, conceperea și dezvoltarea unui sistem flexibil și accesibil din punct de vedere financiar de prelucrare a imaginilor în timp real. Lucrarea urmărește punerea în evidență a importanței biosemnalelor oculare în dezvoltarea și utilizarea sistemelor care intră în componența mecanismelor ce asigură îmbunătățirea vieții.

În scopul dezvoltării și studierii unor sisteme bazate pe detecția și interpretarea semnalelor oculare, este necesară o analiză în detaliu asupra modului de acțiune la nivelul globului ocular. Informații despre poziția ochilor se pot obține prin intermediul capturii și procesării de imagini video. În Figura 1 se prezintă etapele principale ale metodologiei de urmărire video a privirii care implică procese de achiziție, prelucrare, recunoaștere, urmărire, localizare și estimare de imagini.

Bibliografie

[1.] ARAI, Kohei și MARDIYANTO, Ronny. Eye-based HCI with full specification of mouse and keyboard using pupil knowledge in the gaze estimation. În: 2011 Eighth International Conference on Information Technology: New Generations [online]. 2011. p. 423-428. [citat în 5 Ianuarie 2021]. Disponibil la: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/5945273 [2.] USAKLI, Ali Bulent și GURKAN, Serkan. Design of a novel efficient human- computer interface: An electrooculagram based virtual keyboard. IEEE transactions on instrumentation and measurement [online]. 2010. Vol. 59, nr. 8, p. 2099-2108. [citat în 5 Ianuarie 2021]. DOI 10.1109/TIM.2009.2030923. Disponibil la: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/5282570 [3.] HASHIMOTO, Masafumi, TAKAHASHI, Kazuhiko și SHIMADA, Masanari. Wheelchair control using an EOG-and EMG-based gesture interface. În: 2009 IEEE/ASME International Conference on Advanced Intelligent Mechatronics [online]. 2009. p. 1212-1217. [citat în 5 Ianuarie 2021]. DOI 10.1109/AIM.2009.5229752. Disponibil la: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/5229752/ [4.] HAO, Zhu și LEI, Qianwei. Vision-based interface: Using face and eye blinking tracking with camera. În: 2008 Second International Symposium on Intelligent Information Technology Application [online]. 2008. p. 306-310. [citat în 5 Ianuarie 2021]. Disponibil la: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/4739584/ [5.] ALI, Naveed, KHAN, Nabeel Younus și IMRAN, Ali Shariq. Controlling mouse through eyes. În: 2007 International Conference on Emerging Technologies [online]. 2007. p. 179-183. [citat în 5 Ianuarie 2021]. DOI: 10.1109/ICET.2007.4516339. Disponibil la: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/4516339/ [6.] TAKAHASHI, Kazuhiko, NAKAUKE, Takashi și HASHIMOTO, Masafumi. Hands-free manipulation using simple bio-potential interface system. Journal of System Design and Dynamics [online]. 2007. Vol. 1, nr. 4, p. 691-702. [citat în 5 Ianuarie 2021]. Disponibil la: https://www.jstage.jst.go.jp/article/jsdd/1/4/1_4_691/_article/-char/ja/ [7.] YAMAGISHI, Kenji, HORI, Junichi și MIYAKAWA, Michio. Development of EOG-based communication system controlled by eight-directional eye movements. În: 2006 International Conference of the IEEE Engineering in Medicine and Biology Society [online]. 2006. p. 2574-2577. [citat în 5 Ianuarie 2021]. Disponibil la: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/4462322/ [8.] SMITH, J. David și GRAHAM, TC Nicholas. Use of eye movements for video game control. În: Proceedings of the 2006 ACM SIGCHI international conference on Advances in computer entertainment technology [online]. 2006. p. 20-28. [citat în 5 Ianuarie 2021]. Disponibil la: https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/1178823.1178847 [9.] BAREA, Rafael, et al. System for assisted mobility using eye movements based on electrooculography. IEEE transactions on neural systems and rehabilitation engineering

SISTEME MECATRONICE

PENTRU INDUSTRIE ȘI

MEDICINĂ

Drăgușin Delia Gabriela

Modelarea funcției vizuale prin metode de

eye tracking

Page | 16

[online]. 2002, Vol. 10, nr. 4, p. 209-218. [citat în 5 Ianuarie 2021]. Disponibil la: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/1178091/

Preview document

Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 1
Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 2
Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 3
Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 4
Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 5
Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 6
Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 7
Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 8
Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 9
Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 10
Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 11
Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 12
Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 13
Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 14
Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 15
Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 16
Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Modelarea functiei vizuale prin metode de eyetracking.pdf

Alții au mai descărcat și

Metode de Prevenire și Stingere Incendii

3.1.Accesul mijloacelor si al personalului pentru interventie in caz de incendiu se asigura in permanenta la toate: a) constructia unitatii cu...

Măsurători Directe de Aceeași Precizie

Masuratorile directe de aceeasi precizie, reprezinta un volum important de lucrari, executate pe teren în cadrul activitatilor geodezice,...

Biometria

Biometria reprezinta totalitatea metodelor prin care se face identificarea sau autentificarea unei persoane pe baza datelor biometrice: amprente...

Ai nevoie de altceva?