Modelarea funcției vizuale prin metode de eyetracking

Cuprins proiect Cum descarc?

1. INTRODUCERE .. 3
2. STADIU ACTUAL ... 6
3. DIRECTII VIITOARE DE CERCETARE . 14
BIBLIOGRAFIE . 15


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
In urma cercetarilor bibliografice, s-a constatat ca miscarea globilor oculari si clipitul pot deveni elemente de control, metode de a comanda o activitate sau o actiune in domenii variate, spre exemplu: interactiunea om-calculator [1-7], jocuri video [8], reabilitare [9,10], simularea condusului [11], detectia oboselii [12], stiinta cognitiva [13], cercetari de marketing [14], cercetari medicale [15], asistent auto [16] si multe altele.
Sistemele de urmarire a ochilor folosesc tehnici de procesare a imaginilor, bazate pe biometrie oculara. In procesarea imaginii, datele de intrare sunt transformate in forma digitala si diverse operatii matematice sunt aplicate datelor pentru a crea o imagine mai imbunatatita cu scopul de a efectua sarcini (de exemplu, recunoastere sau autentificare). Sistemele de urmarire a ochilor sunt, de asemenea, din ce in ce mai utilizate pentru aplicatii de reabilitare si asistenta (legate, de exemplu, de controlul scaunelor cu rotile, bratelor robotizate si protezelor). Pentru o gama de utilizatori, cum ar fi persoanele cu dizabilitati, sistemul poate functiona ca un inlocuitor al comportamentului lor fizic anormal, fiind facil de utilizat chiar si de persoanele aflate in imposibilitatea de a scrie si a vorbi. Exista o serie de metode de masurare a miscarii ochilor. Cea mai populara varianta foloseste imagini video din care se extrage pozitia ochilor. Alte metode se bazeaza pe electrooculograma.
Tehnologia ,,Eye tracking" este o metoda sofisticata pentru inregistrarea directiei in care este indreptata privirea, insa popularitatea acestei metode este scazuta in domeniul multimedia si al sistemelor grafice computerizate. Unul dintre motivele principale este costul ridicat al sistemelor comerciale de urmarire a privirii, cost ce se poate ridica pana la suma de 25.000 de euro [17]. Un aspect important este faptul ca acest pret pare sa provina din costurile alocate cercetarii si nu reflecta valoarea componentelor hardware utilizate.
Asadar, obiectivul principal al proiectului este reprezentat de stabilirea, aprofundarea, conceperea si dezvoltarea unui sistem flexibil si accesibil din punct de vedere financiar de prelucrare a imaginilor in timp real. Lucrarea urmareste punerea in evidenta a importantei biosemnalelor oculare in dezvoltarea si utilizarea sistemelor care intra in componenta mecanismelor ce asigura imbunatatirea vietii.
In scopul dezvoltarii si studierii unor sisteme bazate pe detectia si interpretarea semnalelor oculare, este necesara o analiza in detaliu asupra modului de actiune la nivelul globului ocular. Informatii despre pozitia ochilor se pot obtine prin intermediul capturii si procesarii de imagini video. In Figura 1 se prezinta etapele principale ale metodologiei de urmarire video a privirii care implica procese de achizitie, prelucrare, recunoastere, urmarire, localizare si estimare de imagini.


Fisiere în arhivă (1):

  • Modelarea functiei vizuale prin metode de eyetracking.pdf

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

[1.] ARAI, Kohei si MARDIYANTO, Ronny. Eye-based HCI with full specification of mouse and keyboard using pupil knowledge in the gaze estimation. In: 2011 Eighth International Conference on Information Technology: New Generations [online]. 2011. p. 423-428. [citat in 5 Ianuarie 2021]. Disponibil la: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/5945273 [2.] USAKLI, Ali Bulent si GURKAN, Serkan. Design of a novel efficient human- computer interface: An electrooculagram based virtual keyboard. IEEE transactions on instrumentation and measurement [online]. 2010. Vol. 59, nr. 8, p. 2099-2108. [citat in 5 Ianuarie 2021]. DOI 10.1109/TIM.2009.2030923. Disponibil la: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/5282570 [3.] HASHIMOTO, Masafumi, TAKAHASHI, Kazuhiko si SHIMADA, Masanari. Wheelchair control using an EOG-and EMG-based gesture interface. In: 2009 IEEE/ASME International Conference on Advanced Intelligent Mechatronics [online]. 2009. p. 1212-1217. [citat in 5 Ianuarie 2021]. DOI 10.1109/AIM.2009.5229752. Disponibil la: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/5229752/ [4.] HAO, Zhu si LEI, Qianwei. Vision-based interface: Using face and eye blinking tracking with camera. In: 2008 Second International Symposium on Intelligent Information Technology Application [online]. 2008. p. 306-310. [citat in 5 Ianuarie 2021]. Disponibil la: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/4739584/ [5.] ALI, Naveed, KHAN, Nabeel Younus si IMRAN, Ali Shariq. Controlling mouse through eyes. In: 2007 International Conference on Emerging Technologies [online]. 2007. p. 179-183. [citat in 5 Ianuarie 2021]. DOI: 10.1109/ICET.2007.4516339. Disponibil la: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/4516339/ [6.] TAKAHASHI, Kazuhiko, NAKAUKE, Takashi si HASHIMOTO, Masafumi. Hands-free manipulation using simple bio-potential interface system. Journal of System Design and Dynamics [online]. 2007. Vol. 1, nr. 4, p. 691-702. [citat in 5 Ianuarie 2021]. Disponibil la: https://www.jstage.jst.go.jp/article/jsdd/1/4/1_4_691/_article/-char/ja/ [7.] YAMAGISHI, Kenji, HORI, Junichi si MIYAKAWA, Michio. Development of EOG-based communication system controlled by eight-directional eye movements. In: 2006 International Conference of the IEEE Engineering in Medicine and Biology Society [online]. 2006. p. 2574-2577. [citat in 5 Ianuarie 2021]. Disponibil la: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/4462322/ [8.] SMITH, J. David si GRAHAM, TC Nicholas. Use of eye movements for video game control. In: Proceedings of the 2006 ACM SIGCHI international conference on Advances in computer entertainment technology [online]. 2006. p. 20-28. [citat in 5 Ianuarie 2021]. Disponibil la: https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/1178823.1178847 [9.] BAREA, Rafael, et al. System for assisted mobility using eye movements based on electrooculography. IEEE transactions on neural systems and rehabilitation engineering
SISTEME MECATRONICE
PENTRU INDUSTRIE SI
MEDICINA
Dragusin Delia Gabriela
Modelarea functiei vizuale prin metode de
eye tracking
Page | 16
[online]. 2002, Vol. 10, nr. 4, p. 209-218. [citat in 5 Ianuarie 2021]. Disponibil la: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/1178091/


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!