Monahismul la Locurile Sfinte

Proiect
7.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Alte domenii
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 40 în total
Cuvinte : 15433
Mărime: 684.10KB (arhivat)
Publicat de: Sandu Anghel
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Marius Picu
moanhismul la locurile sfinte lucrare de nota 10

Cuprins

  1. CUPRINS 1
  2. ARGUMENT 2
  3. CAPITOLUL. I 5
  4. MONAHISMUL SAU CAUTAREA DESAVÂSIRII 5
  5. 1.1 IDEALUL APROPIERII DE DUMNEZEU PRIN MONAHISM 5
  6. 1.1.1 Voturile monahale 8
  7. 1.1.1 Comuniunea cu Dumnezeu a monahului 10
  8. 1.1.2 Monahismul - cale spre desavârsire 11
  9. 1.2 TIPURI DE MONAHI 13
  10. CAPITOLUL II 16
  11. MONAHISMUL LA LOCURILE SFINTE 16
  12. 2.1 INTEMEIETORII MONAHISMULUI LA LOCURILE SFINTE 16
  13. 2.2 MANASTIRI LA LOCURILE SFINTE 20
  14. CAPITOLUL III 28
  15. MARTURII ROMÂNESTI LA LOCURILE SFINTE 28
  16. 3.1 URME ROMÂNESTI LA LOCURILE SFINTE 29
  17. 3.1.1 Taborul 29
  18. 3.1.2 Schitul românesc de la Iordan 30
  19. 3.1.3 Marturii româesti in manastirea Sf. Sava 31
  20. 3.2 SFINTI ROMÂNI DE LA LOCURILE SFINTE 32
  21. 3.2.1 Sf. Ioan Iacob 32
  22. 3.2.2 Monahul Ioanichie Pârâiala 35
  23. CONCLUZIE 37
  24. BIBLIOGRAFIE 39

Extras din proiect

Argument

Tema pe care am ales-o mi se pare cât se poate de actuala nu numai pentru cei pe care îi numim nevoitori în întelesul restrâns, si ca sa zic asa „profesional”, al cuvântului – calugari si pustnici de pilda, ci în general pentru tot crestinul. Mai mult decât atât, actualitatea si contemporanitatea acestei teme ramân, în toate veacurile si în fiecare epoca, nemicsorate si aceasta prin însasi firea vietii în duh. Voi încerca sa vorbesc în aceasta lucrare desprinzâdu-ma de ce s-ar putea numi conditionare academica spre a nu da cuvantului meu un caracter intelectiv si abstract. Acesta si pentru ca în viata adevarata a Bisericii, teologia este înteleasa mai presus de toate ca vietuire (petrecere) în Dumnezeu.

Mi-am ales acesta tema „Monahismul romanesc la Locurile Sfinte” cu gândul ca pentru rugaciunile monahilor Dumnezeu sa se milostiveasca si pentru noi pacatosii si prin rugaciunile lor sa ne mantuim si noi. Monahismul este o componeta a vietii crestine si în aceeasi masura un dat constitutiv al Bisericii Neamului nostru. El a îndeplinit misiunea de a pastra si adânci trairea liturgica duhovniceasca si filantropica a Bisericii. De la începuturile sale, în primele veacuri crestine, monahismul a fost garantie a dreptei credinte, un model de normalitate. Monahismul ortodox nu este fondat pe un dualism ontologic, pe experienta negativitatii materiei si existentei în lume, pe ura de oameni si pentru necesitatea regasirii de sine a omului, a unificarii fiintei sale spirituale dispersate în lumea materiala si a progresului ascendent spre Dumnezeu Cel Unul în Treime.

Pentru calugari si pentru cei ce doresc viata calugareasca, manastirea este „tinda raiului” locul si mediu de nevointa ascetica, de purificare de patimi prin munca si rugaciune. Nu sunt putine ostenelile si încercarile pe care aceasta viata de purificare le scoate în fata nevoitorului, tinta îi ramâne mereu realizarea isihiei a linistii, a linistirii simturilor si a împartasirii de bucuria launtrica pe care o da prezenta Duhului Sfânt.

Pentru mine manastirea este o oaza de reculegere, de întarire în credinta. Manastirile sunt locuri înalte de închinare, iar crestinii se hranesc cu hrana cea duhovniceasca în aceste locuri. Dupa o întrerupere de o jumatate de secol datorita vitregiilor istoriei este voia lui Dunmnezeu, întru lucrarea Duhului Sfânt si cu râvna credinciosilor, ca viata monahala sa cunoasca astazi o refacere din temelie. Vechile vetre de vietuire monahala primesc noi fundatii iar altele apar de la firul ierbii ca prin minune.

Renasterea vietii monahale este în strânsa legatura cu renasterea dorintei oamenilor de a avea o viata duhovniceasca îmbunatatita. De aceea, întoarcerea la Sfintii Parinti. Calugarul, prin faptul ca urmeaza reguli puse de acestia, marturiseste si ceea ce ei au crezut ca au trait. „Monahismul ortodox poate sa aiba întotdeauna o tinerete palpitanta fiindca traieste întreaga bogatie a spiritualitatii crestine la treapta cea mai înalta si întreaga ei intensitate existentiala” .Monahismul, mai ales în spatiul românesc, ramâne un dat spiritual si o trasatura fara de care specficul românesc ar fi imposibil de definit.

De fiecare data când simtim nevoia rugaciunii catre Domnul nostru Iisus Hristos pe noi cei ce suntem departe de Locurile Sfinte ne poarta gândul pe urmele pasilor Sai si vedem cu ochii mintii minunata Sa lucrare pentru mântuirea lumii, lucrare pe care Mântuitorul a împlinit-o în Tara Sfânta.

De aproape doua milenii îsi împlinesc gândul si dorul de a pleca genunchii la Mormântul Sfânt si de a calca pe urmele Biruitorului mortii. Din acest dor si dragoste au rasarit pe pamântul Tarii Sfinte locasurile de închinare, care aduna în jurul lor crestini de pe întreaga fata a pamântului.

Faclieri ai ortodoxiei române: arhierei, domnitori si credinciosi au venit sa-si gaseasca sfintirea vietii si sa-si lase aici lacrima cristalina a fericirii si bucuriei pentru ca le-a fost harazit sa se împartaseasca de binefacerile izvorâte din puterea mântuitoare a Locurilor Biblice, pe care le-a sfintit cu viata si Învierea Sa Iisus Hristos.

Din râvna acestor zelosi crestini români, care au purtat în afara hotarelor tarii credinta parintilor nostri, a purces întemeierea asezamintelor noastre bisericesti din Tara Sfânta.

Biserica Ortodoxa Româna din Ierusalim are astazi rolul de Reprezentanta a Patriarhiei Române pe lânga Patriarhia Ierusalimului si a toata Palestina. Personalul acesteia desfasoara o întreita activitate: de reprezentare a Patriarhiei Române, de obste monahala, de comunitate parohiala.

Preview document

Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 1
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 2
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 3
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 4
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 5
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 6
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 7
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 8
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 9
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 10
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 11
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 12
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 13
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 14
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 15
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 16
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 17
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 18
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 19
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 20
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 21
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 22
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 23
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 24
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 25
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 26
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 27
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 28
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 29
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 30
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 31
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 32
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 33
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 34
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 35
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 36
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 37
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 38
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 39
Monahismul la Locurile Sfinte - Pagina 40

Conținut arhivă zip

  • Monahismul la Locurile Sfinte.doc

Alții au mai descărcat și

Metode de Prevenire și Stingere Incendii

3.1.Accesul mijloacelor si al personalului pentru interventie in caz de incendiu se asigura in permanenta la toate: a) constructia unitatii cu...

Măsurători Directe de Aceeași Precizie

Masuratorile directe de aceeasi precizie, reprezinta un volum important de lucrari, executate pe teren în cadrul activitatilor geodezice,...

Biometria

Biometria reprezinta totalitatea metodelor prin care se face identificarea sau autentificarea unei persoane pe baza datelor biometrice: amprente...

Te-ar putea interesa și

Opera Omiletică a Sfântului Vasile cel Mare și Actualitatea ei pentru Misiunea Bisericii

INTRODUCERE Interpretarea cuvântului dumnezeiesc, cu învăţături divine mai înalte, este lucru destul de greu, precum mărturiseau şi Ucenicii...

Sfântul Munte Athos

INTRODUCERE 6 CAPITOLUL I: PREZENTAREA MUNTELUI ATHOS 1.1 Aşezarc geograficã 8 1.2 Athosulde-a lungul istoriei 1.2.1 Athosul în vechime 10...

Alexandru Ioan Cuza și reformele sale bisericești - evaluare din perspectivă istorică și teologică

Introducere Personalitate remarcabilă a istoriei românilor, Alexandru Ioan Cuza şi-a legat indisolubil numele de Unirea Principatelor, act care a...

Predestinația în Islam și Concepția Ortodoxă despre Predestinație

INTRODUCERE Religia, fiind un fenomen uman, prin însusi acest fapt ea este si un fenomen social, si fenomen lingvistic, si fenomen economic – caci...

Forme de sfințenie în Ortodoxia Rusă

„Măreşte cu glasuri de laudă Ţara Rîmleană pe Petru şi Pavel, prin care ai crezut în Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu; Asia, Efesul, Patmosul - pe...

Problema calendarului și istoria Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi din România

Prefata Lucrarea de fata este o incursiune îndrazneata în istoria zbuciumata a Bisericii Ortodoxe Române de Stil Vechi, care în urma hotarârii...

Analiza SWOT a potențialului turistic montan din România, perspective de promovare și dezvoltare

Introducere Turismul reprezintă cel mai dinamic sector al economiei, devenind, în prezent, o activitate la fel de importantă ca și cele din...

Misiunea creștină și monahismul

Introducere Înainte de a începe tratarea unui astfel de subiect, precum şi a punctele de vedere ce se impun a fi menţionate, am considerat necesar...

Ai nevoie de altceva?