Motor cu Ardere Interna cu Aprindere prin Scanteie

Cuprins proiect Cum descarc?

CUPRINS
Capitolul 1. Introducere 
1.1. Motoare cu ardere interna (definire) 4
1.2. Nivelul actual al tehnicii in constructia motoarelor cu ardere interna 
pentru autovehicule rutiere
1.2.1. Sistemul de injectia cu rampa comuna(CRS) 6
1.2.2. Sistemul de distributie variabila 8
1.2.3. Studiul comparative al motoarelor similare cu cel din 
tema de proiect 12
Capitolul 2. Stabilirea parametrilor initiali ai motorului 13
Capitolul 3. Calculul procesului de schimbare a gazelor
3.1. Stabilirea parametrilor initiali ai procesului de schimbare a gazelor 14
3.2. Calculul parametrilor constructivi ai motorului 16
3.3. Calculul gradului de umplere al cilindrului 17
3.4. Calculul presiunii fluidului proaspat din cilindru la sfarsitul cursei 
de admisie 20
3.5. Calculul presiunii fluidului proaspat din galeria de admisie 20
3.6. Calculul coeficientului de gaze reziduale 20
3.7. Calculul temperaturii fluidului proaspat din cilindru la sfarsitul cursei
de admisie 21
3.8. Calculul vitezei medii a fluidului proaspat din galeria
de admisie 21
3.9. Calculul vitezei medii a fluidului proaspat in sectiunea oferita de supapa
de admisie 21
Capitolul 4. Calculul procesului de comprimare 22
Capitolul 5. Calculul procesului de ardere 23
5.1. Determinarea caldurii degajate prin arderea combustibilului, si 
determinarea caldurii degajate 23
5.2. Determinarea compozitiei amestecului initial 23
5.3. Determinarea compozitiei produselor de ardere 24
5.4. Calculul coeficientilor de variatie molara ai procesului de ardere 26
5.5. Calculul caldurii specifice la volum constant a amestecului initial 26
5.6. Calculul caldurii specifice la volum constant a gazelor de ardere 27
5.7. Calculul temperaturii maxime atinse in cilindru 29
5.8. Calculul parametrilor termodinamici ai procesului de ardere 29
Cap.6. Calculul procesului de destindere 30
Cap.7. Diagrama indicata 
7.1. Diagrama indicata in coordonate p-V 31
7.2. Diagrama indicata desfasurata in coordonate p-? 33
7.3. Planimetrarea diagramei indicate 34
7.4. Calculul parametrilor indicati ai ciclului motor 35
7.5. Calculul parametrilor efectivi ai motorului 36
Bibliografie 37


Extras din proiect Cum descarc?

TEMA DE PROIECTARE
Sa se proiecteze calculul termic al motorului cu ardere interna cu piston in patru timpi cu aprindere prin scanteie ce echipeaza un autoturism si are urmatoarele caracteristici:
o puterea maxima efectiva: Pe=66 kW (88 CP)
o turatia corespunzatoar puterii maxime: np=5100 rot/min
o nr cilindri: i=4
CAPITOLUL 1
INTRODUCERE
1.1. Motoare cu ardere interna (definire)
Notiunea de motor, in general, presupune o masina care transforma o forma oarecare de energie in energie mecanica. In domeniul termodinamic, trebuie insa precizat ca masina termica include atat motorul termic cat si instalatia frigorifica. Sub acest aspect, motorul cu ardere interna face parte din categoria motoarelor termice. Motorul termic transforma caldura produsa prin arderea unui combustibil in lucru mecanic, prin intermediul evolutiilor unui fluid, numit fluid motor.
Functionarea acestor motoare este legata de doua procese distincte:
- pe de o parte, arderea combustibilului insotita de degajare de caldura;
- pe de alta parte, transformarea acestei calduri in lucru mecanic.
Dupa locul unde se produce arderea combustibilului, motoarele termice se impart in doua mari categorii:
a) motoare cu ardere externa;
b) motoare cu ardere interna.
a) Motoarele cu ardere externa- sunt motoarele la care arderea combustibilului se realizeaza intr-un agregat distinct, separat de motor, aerul care furnizeaza oxigenul necesar arderii, nefiind totodata si fluidul de lucru al motorului. Din aceasta categorie se pot cita: masinile cu abur cu piston, precum si turbinele cu gaze ce functioneaza in circuit inchis.
b) Motoarele cu ardere interna- sunt motoarele la care arderea combustibilului se realizeaza fie intr-un agregat distinct, separat de motor, fie chiar in interiorul motorului, dar aerul care furnizeaza oxigenul necesar arderii este in acelasi timp si fluidul de lucru al motorului. Cele mai reprezentative, din acest punct de vedere sunt motoarele cu ardere interna cu piston. Tot in aceasta categorie se includ motoarele rotative, turbinele cu gaze in circuit deschis si motoarele racheta.
Clasificarea motoarelor cu ardere interna se poate face dupa mai multe criterii.
Astfel, principalul criteriu de clasificare il constituie tipul mecanismului motor. Din acest punct de vedere, distingem:
- motoare cu ardere interna cu piston, care utilizeaza un mecanism motor
de tip biela manivela, prevazut cu piston, in care sunt indicate si o parte din componentele sale. Aceste motoare se bucura de o tehnologie de fabricatie foarte bine pusa la punct. 
Datorita acestui aspect, precum si altor avantaje importante, la ora actuala, in constructia de automobile se folosesc, intr-o majoritate covarsitoare, motoarele cu ardere interna cu piston, astfel incat, la nivel mondial exista o foarte mare disponibilitate de astfel de unitati energetice; 
- motoare cu ardere interna rotative, care au in componenta un mecanism ce conduce, in principiu, la o miscare rotativa continua. Se poate obtine astfel avantajul unei miscari uniforme, al unei puteri litrice crescute si al unei compactitati marite. Ele sunt realizate sub diverse variante constructive, cum sunt, de pilda, motoarele Wankel, Kauertz, sau Meyer.
Dintre acestea, cel mai cunoscut este motorul Wankel, insa, in general, aceste motoare sunt foarte putin raspandite datorita unor dezavantaje ce nu au putut fi depasite, precum si datorita unor probleme tehnologice. 
Pentru motoarele cu ardere interna cu piston, teoretic nu exista un criteriu unitar de clasificare; de fapt, nu se poate stabili un criteriu suficient de cuprinzator, care sa includa intr-o schema unica de clasificare, toate tipurile de motoare cu ardere interna cu piston. Din acest motiv, clasificarea acestor motoare se face prin scheme care se intrepatrund si care au la baza particularitati constructive si functionale. 
In acest sens, un prim criteriu de clasificare il constituie caracterul procesului de ardere. Din acest punct de vedere se pot stabili trei categorii de motoare descrise in continuare.
a) Motoare cu ardere la volum constant, la care deplasarea pistonului in timpul procesului de ardere este redusa, determinand o evolutie a acestui proces dupa o curba apropiata de izocora; ciclul lor de referinta este ciclul Otto sau Beau de Rochas.
b) Motoare cu ardere la presiune constanta, caracterizate prin faptul ca deplasarea pistonului pe durata procesului de ardere este mai mare decat in cazul anterior, determinand o evolutie a acestui proces dupa o curba apropiata de izobara; ciclul lor teoretic este ciclul Diesel.
c) Motoare cu ardere mixta, adica ardere la volum si la presiune constante, la care procesul de ardere este dirijat astfel incat evolutia sa decurge partial dupa o curba ce poate fi asimilata cu o izocora, ce corespunde portiunii c - y si partial dupa o curba ce poate fi asimilata cu o izobara; ciclul de referinta al acestor motoare poarta numele celor trei precursori care l-au studiat in mod independent si anume: Seiliger, Sabathe si Trinkler.
Un al doilea criteriu de clasificare il constituie modul de aprindere a amestecului carburant. Relativ la acest criteriu, distingem:
- motoare cu aprindere prin scanteie (prescurtat, MAS), numite si motoare cu aprindere fortata sau comandata, deoarece aprinderea amestecului dintre aer si combustibil se face prin intermediul unei scantei electrice, produse de o bujie si declansata intr-un moment bine definit al ciclului de functionare al motorului; la acest tip de motoare, care sunt motoare cu ardere
la volum constant, formarea amestecului se poate face in exteriorul, sau in interiorul cilindrilor de lucru, in functie de procedeulsi de instalatia de alimentare; 
- motoare cu aprindere prin comprimare (prescurtat MAC), numite si motoare Diesel, dupa numele celui care, asa cum s-a aratat anterior, a introdus acest ciclu de lucru, sunt motoare la care arderea este declansata in urma aprinderii combustibilului injectat in aerul din camera de ardere, puternic incalzit prin comprimare; din aceasta categorie fac parte motoarele cu ardere la presiune constanta si motoarele cu ardere mixta, formarea amestecului producandu-se in interiorul cilindrului, prin injectia combustibilului. 
Succesiunea proceselor care se repeta periodic in fiecare cilindru formeaza ciclul de functionare al motorului. 
Numarul de timpi, notat cu ? , ai ciclului de functionare a motorului constituie un al treilea criteriu de clasificare.
Numarul de timpi reprezinta de fapt, numarul de curse ale pistonului in decursul carora se efectueaza un ciclu motor.
Din acest punct de vedere, deosebim motoare sau cicluri motoare in 4 timpi, care se efectueaza in 2 rotatii ale arborelui motor si motoare sau cicluri motoare in 2 timpi, care se efectueaza intr-o singura rotatie a arborelui motor. 
Ciclul in 4 timpi se utilizeaza in special pentru motoarele de tractiune rutiera si feroviara, precum si pentru motoarele navale semirapide. 
Ciclul in 2 timpi nu se mai foloseste practic la autovehicule, el reprezentand doar o alternativa pentru motoarele mici caracterizate prin simplitate si pret redus, destinate motocicletelor, motoretelor, ciclomotoarelor, motoare stationare s.a., caz in care sunt compromise economicitatea si poluarea. De asemenea, ciclul in 2 timpi caracterizeaza unitatile de mare putere, cum este cazul motoarelor navale mari. 
O ameliorare a functionarii motoarelor Diesel in 2 timpi se poate obtine prin utilizarea unui baleiaj cu pompa sau cu suflanta, in detrimentul pretului de cost insa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Motor cu Ardere Interna cu Aprindere prin Scanteie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!