Extras din proiect
NIVEL I :Grupa mică
EDUCATOARE:
TEMA DE STUDIU: Când ,cum și de ce se întâmplă?
TEMA ACTIVITĂȚII: ,,Toamna, anotimpul bogăției,,
SUBTEMA ACTIVITĂȚII: “Coșul toamnei!”
Tipul activității:verificarea și fixarea cunoștințelor
Competența generală :Formularea unor explicații simple privind caracteristicile structurale și funcționale ale lumii înconjurătoare,activarea și manifestarea potențialului creativ;
Competență specifică:Poate descrie caracteristicile anotimpului,observă și discută despre diferențe,comparații și clasifică elementele date(fructe ,legume ,flori),manifestă creativitate în activitățile zilnice;
Scopul activității: Verificarea și consolidarea cunoștințelor dobândite anterior despre fenomene și caracteristici , fructe , legume și florile de toamnă
Obiective operaționale
Cunoașterea mediului:
a)cognitiv-informaționale:
- să descrie aspectele generale ale toamnei: fenomene specifice lunilor de toamnă, schimbările observate în natură;
- să recunoască roadele toamnei;
- să clasifice roadele toamnei;
- să specifice unele însușiri ale florilor, fructelor și legumelor.
b) psiho-motorii:
- să mânuiască materialele puse la dispoziție.
c) afective:
- să aprecieze frumosul din natură. DEC -Activitate plastică:
a) cognitiv-informaționale:
- să denumească instrumentele de lucru pentru pictură
- să recunoască culoarea de pe paleta de lucru;
- să aplice acuarela pe toată suprafața mărului.
b) psiho-motorii:
- să păstreze o poziție corectă a corpului în timp ce pictează;
- să mânuiască materialele puse la dispoziție;
- să-și coordoneze mișcările oculo-motorii în vederea realizării temei.
c) afective:
- să aprecieze frumosul din natură și din lucrările colegilor săi;
Strategia didactică:
Metode și procedee: Observația, conversația, explicația, demonstrația, exercițiul, problematizarea, turul galeriei, lucrul în echipă
Mijloace didactice: Coș , fructe și legume, farfurii de unică folosință, siluete de Zâne , acuarele, pensule,patru panouri tip flanelograf, jetoane reprezentând fructe și legume, planșă cu anotimpul toamna, stimulente.
Sarcina didactică: Recunoașterea și clasificarea fructelor și legumelor de toamnă ,aspecte de toamnă ,flori.
Regulile jocului: Copiii învârt roata și în propoziție răspund la întrebarea:,, Ce ne-a adus toamna? Este recompensat copilul care dă cel mai complet răspuns. Copiii care nu reușesc să recunoască imaginea corectă sunt ajutați de colegi. Copiii, îndeplinesc sarcinile cerute, aplaudă răspunsurile corecte, primesc stimulente
Elemente de joc: surpriza, închiderea și deschiderea ochilor, manipularea fructelor, legumelor și a jetoanelor, aplauzele, recompensa.
Forme de organizare: frontal, individual, pe grupe;
Categorii de activități de învățare abordate:Dezvoltarea cognitive și a cunoașterii lumii-Cunoașterea mediului
Capacități și atitudini de învățare-dezvoltarea creativității -Pictură
Bibliografie:„Curriculum pentru educație timpurie 2018”;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plan lectie - Toamna, anotimpul bogatiei.docx