Extras din proiect
Unitatea de învățământ: Grădinița cu PP si Semi-Internat “Panda”, Buftea
Data:13.02.2015
Nivel:I (grupa mijlocie, “Puisorii”)
Educatoare: Nastase Bertha Luisza
Tema anuală”Cum este, a fost și va fi aici pe Pământ”
Tema proiect:”Prieteni fără grai”
Subtema proiect:”Viata la ferma”
Tema zilei: “Ferma animalelor”
Tipul de activitate: mixta (formare si consolidare de priceperi și deprinderi);
ADP: Întâlnirea de dimineață: Ma pregatesc pentru activitati (salutul, prezenta, calendarul naturii, noutatea zilei)
Rutina:- “Imi astept randul” -deprinderea de a-si astepta randul (copiii extrag din cos ghicitorile pe care doamna educatoare le va citi)
-“Apa si sapunul, prietenii mei” - exersarea deprinderii igienice
Tranzitii:-“Noi acum ne ridicam/ Si spre centre ne-ndreptam” recitativ ritmic
-“Bat din palme clap, clap, clap/ Din picioare trap, trap, trap/ Ne-nvartim, ne rasucim/ Si la baie noi pornim” joc cu text si cant
-“Azi Grivei e manios!” - joc cu text si cant
ALA1: Activități pe centre de interes:
- Joc de masă (domino):”Animale domestice”
- Joc de rol:” Animalele se prezinta”
ADE:”Cei trei purcelusi” (DOS1”Educatie pentru societate”:”Cei trei purcelusi” - povestea educatoarei;
Activitate integrata DOS2+ALA1
DOS2+ ALA1-Activitate practică: ”Casutele celor trei purcelusi” - lucrare practica ( lipire si asamblare);
ALA2: “Cursa cu obstacole”- joc de miscare
“Onomatopee”-joc liniștitor
SCOPUL ACTIVITĂȚII:
- Formarea capacitatii de a constientiza consecintele unor fapte, intreprinse de personajele din poveste;
- Consolidarea priceperilor si deprinderilor de a utiliza tehnici de lucru specifice varstei: lipire și asamblare
OBIECTIVE OPERAȚIONALE:
-sa realizeze sirul animalelor in ordinea stabilita de jetoane.
- sa precizeze ce tip de animal este (domestic, salbatic), cum se numeste adapostul sau si cu ce se hraneste precum si denumirea puiului sau;
-sa imite sunetele emise de animale;
-sa participe la joc, respectand regulile acestuia;
- să denumească personajele care participă la intamplare;
-sa-si exprime acordul sau dezacordul cu privire la consecintele pozitive si negative ale actiunilor celor trei purcelusi;
-sa aleaga un personaj din poveste,argumentand alegerea facuta;
-sa utilizeze tehnicile specifice de lucru, lipire și asamblare,pentru a realiza tema propusă;
-sa aprecieze critic și autocritic, lucrarile pe baza criteriilor enuntate (respectarea
etapelor de lucru, acuratete,etc)
STRATEGII DIDACTICE :
Metode și procedee: conversația, explicația, observarea, demonstrația, exercițiul, Explozia stelara, Piramida, Mana Oarba, joc.
Mijloace de învățământ: calendarul naturii, fișe de lucru, jetoane, puzzle, palariile animalelor, povestea ilustrata, planse duplex cu metodele folosite ( Explozia stelara, Piramida), mese, scaune, aracet si recipiente pentru aracet, materiale din natura (paie), obiecte realizate din carton ( usi, ferestre, acoperis), recompense, ecusoane, scrisoarea fermierului Tom.
Locul desfășurării: sala de grupă;
Durata: o zi
Forma de organizare: individual, frontal, pe grupe;
Bibliografie
- “Aplicarea noului curriculum pentru educație timpurie-o provocare?”, ed. Diana, Pitești;
- Programa activităților insrtuctiv-educative în grădinița de copii;
- “Revista Învățământului Preșcolar”, nr.3-4/2009, nr.1-2/2010; nr.1-2/2012, ed.Arlequin;
- “Jocuri și activități alese”, Stefania Antonovici, Paula Neatu,Ed.Aramis,2008;
- “Proiectarea activităților matematice în grădiniță”, Ofelia Enache, ed. “Grigore Tăbăcaru”, 2000
- www.didactic.ro.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Preinspectie GR 1- Viata la ferma.doc