Extras din proiect
INTERVALUL DE VÂRSTĂ: 61 luni - 72/84 luni
GRUPA: mare
TEMA ANUALĂ DE STUDIU: “Cu ce și cum exprimăm ceea ce simțim?”
TEMA SĂPTĂMÂNII: “Povești la gura sobei”
TEMA ACTIVITĂȚII: O zi de iarnă a micului arici (activitate integrată)
Prof. Înv. Preșcolar : JURJIU EMILIA
Grădinița cu p.p. "Lumea copiilor", Cluj-Napoca
CATEGORII DE ACTIVITĂȚI DE ÎNVĂȚARE:
- ACTIVITĂȚI DE DEZVOLTARE PERSONALĂ (ADP):
Rutine: Primirea copiilor, micul dejun, gustarea (deprinderi specifice).
Întâlnirea de dimineață: Impresii despre anotimpul iarna (discuții libere).
Joc liber de explorare a unui subiect de care copiii sunt interesați (ex. Cărțile de povești de la centrul tematic, alte jucării la alegerea copiilor).
Tranziții:
“Arici pogonici” (muzica TraLaLa),
Ninge, ninge, viscolește,
Bate vântul frunzele!
Moment de mișcare/tranziție: “Bate vântul frunzele!”
- JOCURI ȘI ACTIVITĂȚI LIBER ALESE (ALA):
Bibliotecă: Scene din poveste - puzzle (6 puzzle-uri cu 12 piese fiecare);
Joc de rol: Servim ceaiul în căsuța bursucului;
Construcții: Căsuța șoriceilor;
Artă: Fulgi de nea;
Jocuri de mișcare: Ariciul și șoarecii, Personajul principal (joc de atenție)
- ACTIVITĂȚI PE DOMENII EXPERIENȚIALE (ADE):
Domeniul Om și Societate (DOS): Educație pentru societate - povestirea educatoarei “O zi de iarnă” de M. Christina Butler
Domeniul Estetic și Creativ (DEC): Educație-artistico-plastică - pictură „Ariciul”
MIJLOCUL DE REALIZARE: activitate integrată (de o zi): povestirea educatoarei, pictură, jocuri de mișcare
COMPORTAMENTE URMĂRITE PE PARCURSUL DERULĂRII ACTIVITĂȚII INTEGRATE (preluate din planificarea săptămânală):
A 1.1. Își coordonează mușchii în desfășurarea unor activități diversificate, specifice vârstei;
A 1.3. Utilizează mâinile și degetele în manipularea corespunzătoare a unor obiecte/ instrumente (cuburi de construcție, tacâmuri, pensulă, puzzle);
A 2.3. Își coordonează mișcările în funcție de ritm, cadență, pauză, semnale sonore, melodii.
B 4.1 Recunoaște și exprimă emoții de bază (bucurie) produse de textul literar
C 2.1. Realizează sarcinile de lucru cu consecvență;
C 3.2. Demonstrează creativitate prin activități artistico-plastice, muzicale și practice, în conversații și povestiri creative;
D 2.2. Respectă regulile de comunicare corectă, în diferite contexte de comunicare;
E 2.1. Demonstrează familiarizarea cu conceptul de număr și cu numerația
(Curriculum, 2019, p. 18-24)
OBIECTIVE OPERAȚIONALE
Comportamente vizate: Obiective operaționale:
A 1.1. Își coordonează mușchii în desfășurarea unor activități diversificate, specifice vârstei O1. Preșcolarul va fi capabil să sară pe ambele picioare de pe un obiect mic (scaun) pe covor, păstrându-și echilibrul.
E 2.1. Demonstrează familiarizarea cu conceptul de număr și cu numerația O2. Preșcolarul va fi capabil să utilizeze numerele și număratul în activități cotidiene (numără fulgii de zăpadă de pe traseu).
B 4.1 Recunoaște și exprimă emoții de bază produse de textul literar (bucurie)
D 2.2. Respectă regulile de comunicare corectă, în diferite contexte de comunicare; O3. Preșcolarul va fi capabil să recunoască în exemplele date stări afective, utilizând experiența personală.
C 2.1. Realizează sarcinile de lucru cu consecvență;
C 3.2. Demonstrează creativitate prin activități artistico-plastice, muzicale și practice, în conversații și povestiri creative; O4. Preșcolarul va fi capabil să acopere corpul ariciului cu liniuțe de culoare maro, utilizând pensula, pornind de la modelul vizualizat.
A 1.1. Își coordonează mușchii în desfășurarea unor activități diversificate, specifice vârstei
A 1.3. Utilizează mâinile și degetele în manipularea corespunzătoare a unor obiecte/ instrumente (cuburi de construcție, tacâmuri, pensulă, puzzle);
A 2.3. Își coordonează mișcările în funcție de ritm, cadență, pauză, semnale sonore, melodii.
C 2.1. Realizează sarcinile de lucru cu consecvență; O5. Preșcolarul va fi capabil să execute cu sprijin/ fără sprijin sarcini de realizare a unor materiale de învățare: ariciul în culcuș (pictură), căsuța șoriceilor- joc de construcție, jocuri de mișcare, exerciții pentru încălzirea mușchilor mici ai mâinii;
Mijloace de învățământ: păpuși de luat pe mână și pe degete (arici, șoricică, doi șoricei mici, căprioară, pui de căprioară, vidră, bursuc), căciulă roșie, fular roșu, mănuși roșii, pânză maro, pânză albă, farfurii de carton, pensule, acuarele, cartea “O zi de iarnă” de S. Christina Butler, minge mică, puzzle, fotolii, cănițe pentru ceai, farfurii, față de masă, lingurițe, ceainic, coronițe cu arici și bursuci
Metode și procedee didactice: conversația, povestirea, explicația, exercițiul, brainstormingul.
Forme de organizare a activității: frontală, de grup, individuală.
Durata: o zi (tura I)
Evaluare: Ținând cont de faptul că proiectarea activității s-a axat pe comportamente, pe parcursul activității integrate vor fi evaluate următoarele aspecte:
-acuratețea răspunsurilor verbale oferite de copii la întrebările referitoare la poveste;
-calitatea și acuratețea produselor activității: (țepii ariciului la activitatea artistico-plastică, aranjarea măsuței pentru servirea ceaiului de la centrul Joc de rol, creativitate în construirea căsuței șoriceilor la centrul Construcții și de pe parcursul derulării jocului liber)
-corectitudinea executării jocurilor de mișcare;
-corectitudinea executării mișcărilor în timpul jocurilor de mișcare, a rutinelor și tranzițiilor,
-numărul de încercări și reușitele, în cazul jocului liber
-gradul de manifestare generală a comportamentelor și atitudinilor urmărite și nivelul de autonomie demonstrat.
Bibliografie
1. ***Curriculum pentru educația timpurie (a copiilor de la naștere până la vârsta de 6 ani), M. E. N., București, 2019.
2. Butler, M., Christina, O zi de iarnă, Editura InfoDAR, București, 2009.
3. Tătaru, L., Glava, A., Chiș, O., Piramida cunoașterii, repere metodice în aplicarea curriculumului preșcolar, Editura Diamant, Pitești, 2014.
4. Bogaert, C., Delmarle, S., Preda, V., Formarea competențelor în grădiniță, o alta perspectivă asupra timpului școlar, Editura Aramis, București, 2012.
5. Dulamă, E., Despre competențe, Teorie și aplicații, Presa Universitară Clujeană, Cluj-Napoca 2011.
6. Dulamă, E., Fundamente despre competențe. Teorie și aplicații, Presa Universitară Clujeană, Cluj-Napoca, 2010.
7. Dulamă, E., Cum îi învățăm pe alții să învețe. Teorii și practici didactice, Editura Clusium, Cluj-Napoca, 2009.
8. Lovinescu, A.V.; Apostol, C.; Gurău, V.; Datcu, A. (1965). Desenul, modelajul și lucrul manual în grădinița de copii; Editura Didactică și pedagogică, București.
9. Kolumbus, E., S., Didactica preșcolară, trad. Dumitrana, M., Editura V&I Integral, București, 1998.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect de activitate integrata - O zi de iarna a micului arici.docx