INTERVALUL DE VARSTA: 61 luni - 72/84 luni GRUPA: mare TEMA ANUALA DE STUDIU: "Cu ce si cum exprimam ceea ce simtim?" TEMA SAPTAMANII: "Povesti la gura sobei" TEMA ACTIVITATII: O zi de iarna a micului arici (activitate integrata) Prof. Inv. Prescolar : JURJIU EMILIA Gradinita cu p.p. "Lumea copiilor", Cluj-Napoca CATEGORII DE ACTIVITATI DE INVATARE: - ACTIVITATI DE DEZVOLTARE PERSONALA (ADP): Rutine: Primirea copiilor, micul dejun, gustarea (deprinderi specifice). Intalnirea de dimineata: Impresii despre anotimpul iarna (discutii libere). Joc liber de explorare a unui subiect de care copiii sunt interesati (ex. Cartile de povesti de la centrul tematic, alte jucarii la alegerea copiilor). Tranzitii: "Arici pogonici" (muzica TraLaLa), Ninge, ninge, viscoleste, Bate vantul frunzele! Moment de miscare/tranzitie: "Bate vantul frunzele!" - JOCURI SI ACTIVITATI LIBER ALESE (ALA): Biblioteca: Scene din poveste - puzzle (6 puzzle-uri cu 12 piese fiecare); Joc de rol: Servim ceaiul in casuta bursucului; Constructii: Casuta soriceilor; Arta: Fulgi de nea; Jocuri de miscare: Ariciul si soarecii, Personajul principal (joc de atentie) - ACTIVITATI PE DOMENII EXPERIENTIALE (ADE): Domeniul Om si Societate (DOS): Educatie pentru societate - povestirea educatoarei "O zi de iarna" de M. Christina Butler Domeniul Estetic si Creativ (DEC): Educatie-artistico-plastica - pictura ,,Ariciul" MIJLOCUL DE REALIZARE: activitate integrata (de o zi): povestirea educatoarei, pictura, jocuri de miscare COMPORTAMENTE URMARITE PE PARCURSUL DERULARII ACTIVITATII INTEGRATE (preluate din planificarea saptamanala): A 1.1. Isi coordoneaza muschii in desfasurarea unor activitati diversificate, specifice varstei; A 1.3. Utilizeaza mainile si degetele in manipularea corespunzatoare a unor obiecte/ instrumente (cuburi de constructie, tacamuri, pensula, puzzle); A 2.3. Isi coordoneaza miscarile in functie de ritm, cadenta, pauza, semnale sonore, melodii. B 4.1 Recunoaste si exprima emotii de baza (bucurie) produse de textul literar C 2.1. Realizeaza sarcinile de lucru cu consecventa; C 3.2. Demonstreaza creativitate prin activitati artistico-plastice, muzicale si practice, in conversatii si povestiri creative; D 2.2. Respecta regulile de comunicare corecta, in diferite contexte de comunicare; E 2.1. Demonstreaza familiarizarea cu conceptul de numar si cu numeratia (Curriculum, 2019, p. 18-24) OBIECTIVE OPERATIONALE Comportamente vizate: Obiective operationale: A 1.1. Isi coordoneaza muschii in desfasurarea unor activitati diversificate, specifice varstei O1. Prescolarul va fi capabil sa sara pe ambele picioare de pe un obiect mic (scaun) pe covor, pastrandu-si echilibrul. E 2.1. Demonstreaza familiarizarea cu conceptul de numar si cu numeratia O2. Prescolarul va fi capabil sa utilizeze numerele si numaratul in activitati cotidiene (numara fulgii de zapada de pe traseu). B 4.1 Recunoaste si exprima emotii de baza produse de textul literar (bucurie) D 2.2. Respecta regulile de comunicare corecta, in diferite contexte de comunicare; O3. Prescolarul va fi capabil sa recunoasca in exemplele date stari afective, utilizand experienta personala. C 2.1. Realizeaza sarcinile de lucru cu consecventa; C 3.2. Demonstreaza creativitate prin activitati artistico-plastice, muzicale si practice, in conversatii si povestiri creative; O4. Prescolarul va fi capabil sa acopere corpul ariciului cu liniute de culoare maro, utilizand pensula, pornind de la modelul vizualizat. A 1.1. Isi coordoneaza muschii in desfasurarea unor activitati diversificate, specifice varstei A 1.3. Utilizeaza mainile si degetele in manipularea corespunzatoare a unor obiecte/ instrumente (cuburi de constructie, tacamuri, pensula, puzzle); A 2.3. Isi coordoneaza miscarile in functie de ritm, cadenta, pauza, semnale sonore, melodii. C 2.1. Realizeaza sarcinile de lucru cu consecventa; O5. Prescolarul va fi capabil sa execute cu sprijin/ fara sprijin sarcini de realizare a unor materiale de invatare: ariciul in culcus (pictura), casuta soriceilor- joc de constructie, jocuri de miscare, exercitii pentru incalzirea muschilor mici ai mainii; Mijloace de invatamant: papusi de luat pe mana si pe degete (arici, soricica, doi soricei mici, caprioara, pui de caprioara, vidra, bursuc), caciula rosie, fular rosu, manusi rosii, panza maro, panza alba, farfurii de carton, pensule, acuarele, cartea "O zi de iarna" de S. Christina Butler, minge mica, puzzle, fotolii, canite pentru ceai, farfurii, fata de masa, lingurite, ceainic, coronite cu arici si bursuci Metode si procedee didactice: conversatia, povestirea, explicatia, exercitiul, brainstormingul. Forme de organizare a activitatii: frontala, de grup, individuala. Durata: o zi (tura I) Evaluare: Tinand cont de faptul ca proiectarea activitatii s-a axat pe comportamente, pe parcursul activitatii integrate vor fi evaluate urmatoarele aspecte: -acuratetea raspunsurilor verbale oferite de copii la intrebarile referitoare la poveste; -calitatea si acuratetea produselor activitatii: (tepii ariciului la activitatea artistico-plastica, aranjarea masutei pentru servirea ceaiului de la centrul Joc de rol, creativitate in construirea casutei soriceilor la centrul Constructii si de pe parcursul derularii jocului liber) -corectitudinea executarii jocurilor de miscare; -corectitudinea executarii miscarilor in timpul jocurilor de miscare, a rutinelor si tranzitiilor, -numarul de incercari si reusitele, in cazul jocului liber -gradul de manifestare generala a comportamentelor si atitudinilor urmarite si nivelul de autonomie demonstrat.
1. ***Curriculum pentru educatia timpurie (a copiilor de la nastere pana la varsta de 6 ani), M. E. N., Bucuresti, 2019. 2. Butler, M., Christina, O zi de iarna, Editura InfoDAR, Bucuresti, 2009. 3. Tataru, L., Glava, A., Chis, O., Piramida cunoasterii, repere metodice in aplicarea curriculumului prescolar, Editura Diamant, Pitesti, 2014. 4. Bogaert, C., Delmarle, S., Preda, V., Formarea competentelor in gradinita, o alta perspectiva asupra timpului scolar, Editura Aramis, Bucuresti, 2012. 5. Dulama, E., Despre competente, Teorie si aplicatii, Presa Universitara Clujeana, Cluj-Napoca 2011. 6. Dulama, E., Fundamente despre competente. Teorie si aplicatii, Presa Universitara Clujeana, Cluj-Napoca, 2010. 7. Dulama, E., Cum ii invatam pe altii sa invete. Teorii si practici didactice, Editura Clusium, Cluj-Napoca, 2009. 8. Lovinescu, A.V.; Apostol, C.; Gurau, V.; Datcu, A. (1965). Desenul, modelajul si lucrul manual in gradinita de copii; Editura Didactica si pedagogica, Bucuresti. 9. Kolumbus, E., S., Didactica prescolara, trad. Dumitrana, M., Editura V&I Integral, Bucuresti, 1998.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.