Extras din proiect
I. AFACEREA – PREZENTAREA FIRMEI ŞI A STRATEGIEI GENERALE
A. FIRMA
Firma „Editura Danubius SRL a fost înfiinţată în anul 1997 prin înregistrarea ei la Registrul Comerţului, Circa Financiară şi Judecătoria sectorului 6.
Activităţile de bază ale firmei sunt: editare şi difuzare de carte.
Afacerea pe care o dezvoltă editura Danubius este de succes datorită faptului că acoperă un segment de piaţă în dezvoltare, prin editarea de cărţi pentru copii, manuale şcolare, o gamă largă de dicţionare. Cărţile editate de Danubius se remarcă pe piaţă prin calitatea deosebită atât din punct de vedere al conţinutului dar şi din punct de vedere al prezentării grafice.
Pe viitor editura Danubius are în vedere dezvoltarea activităţii desfăşurate prin extinderea reţelei de difuzare a cărţii în zonele neacoperite precum şi editarea unor reviste (sport, modă, divertisment).
Se are în vedere şi asigurarea unor servicii de pre-press (selecţie de culori, tehnoredactare, etc.).
B. DOMENIUL DE ACTIVITATE
Atât în domeniul editării cât şi al difuzării, concurenţa este mare, întrucât există firme puternice care desfăşoară aceste activităţi (ex: editura ALL, editura TEORA, editura SIGMA, editura DIDACTICĂ şi PEDAGOGICĂ, firma de difuzare TOTAL-PRESS, etc).
În prezent editura DANUBIUS este o editură în dezvoltare, are o reţea de difuzare ce acoperă majoritatea zonelor ţării.
Strategia adoptată de editura DANUBIUS constă în continua adaptare la cerinţele pieţei, prin dezvoltarea şi perfecţionarea serviciului de marketing al firmei, prin realizarea unei continue campanii publicitare prin diverse mijloace: radio, presă, târguri de carte, etc.
Obiectivele concrete ale acestei afaceri, în următorii 2-5 ani sunt realizarea unei cifre de afaceri cât mai mari, achiziţionarea unor spaţii pentru birouri şi depozitarea cărţilor, achiziţionarea unor noi mijloace de transport pentru serviciul difuzare precum şi crearea de noi locuri de muncă.
II. AFACEREA – PIAŢA, CONCURENŢA
A. CLIENŢI
Clienţii editurii DANUBIUS fac parte din toate categoriile de vârstă dar în special sunt vizaţi copii de vârstă şcolară şi studenţi. Din punct de vedere al stării materiale clienţii provin în general din categoria celor cu venituri medii.
Clienţii cumpără materialele editate şi difuzate de DANUBIUS deoarece corespund cerinţelor pieţei, atât din punct de vedere al conţinutului precum şi a preţului accesibil.
Prezentarea grafică este deosebită iar conţinutul manualelor editate se remarcă prin organizarea clară şi ierarhizată a informaţiilor.
În urma analizei situaţiei vânzărilor s-a remarcat că nivelul vânzărilor nu este constant de-a lungul întregului an calendaristic, maximele înregistrându-se în perioada de toamnă-iarnă.
În urma studiului realizat de serviciul de marketing s-a ajuns la concluzia că clienţii noştri cheltuiesc, aproximativ 5% din veniturile lor anuale.
Clienţii sunt, în primul rând, interesaţi de exactitatea, unitatea şi organizarea clară a informaţiilor pe care le conţin materialele editate. Ei mai sunt interesaţi de mărimea caracterului (pentru o citire uşoară), de grafica copertei precum şi de modul de broşare a cărţilor.
Preţul pe care clienţii sunt dispuşi să-l plătească este în concordanţă cu interesul şi nevoia pe care o au faţă de produsul respectiv.
Clienţii vor cumpăra materiale editate de DANUBIUS deoarece ele vin în întâmpinarea cererii acestora iar serviciul de marketing şi publicitate atrage atenţia asupra noilor apariţii, trezeşte interesul şi determină acţiunea de cumpărare.
B. PRODUSUL / SERVICIUL
1.Editura DANUBIUS oferă editare şi difuzare de carte (beletristică, cărţi de specialitate, manuale, dicţionare).
Acoperă nevoia de cunoaştere, informare şi instruire.
Cărţile sunt vândute prin intermediul serviciului DIFUZARE, care distribuie cărţile librăriilor şi difuzorilor particulari din teritoriu precum şi prin punctele proprii de vânzare.
Cumpărătorul află de produsele editurii DANUBIUS prin intermediul publicităţii realizate prin diverse mijloace: piesă, radio, târg de carte, publicitate directă prin intermediul pliantelor distribuite prin poştă precum şi prin publicitatea la locul vânzării, prin expunerea în vitrină şi rafturi
Preview document
Conținut arhivă zip
- Tehnologia Obtinerii Hartiei si a Scrierii Cartilor.doc