Analiza concurentei si strategii competitive Kotler

Cuprins proiect Cum descarc?

Argument 1
1. Concurenta, vazuta ca un catalizator al economiei mondiale 3
1.1. Globalizarea in cadrul pietei mondiale 3
1.2. Globalizarea concurentei 3
2. Mediul concurential al agentilor economici 5
2.1 Fortele concurentiale 5
2.1.2. Intrarea noilor concurenti pe piata 6
2.1.3. Rivalitatea dintre concurentii existenti 6
2.1.4. Amenintarea produselor substituente 6
2.1.5. Puterea de negociere a cumparatorilor 7
2.1.6. Puterea de negociere a furnizorilor 7
2.2.Metode si tehnici de studiere a profilului concurentilor 7
3. Analiza concurentei 9
3.1. Etapele analizei concurentei 10
3.1.1. Identificarea concurentilor pe piata respectiva: 10
3.1.1.1. Dobandirea informatiilor pentru realizarea unei analize a concurentilor 11
3.1.2. Cunoasterea obiectivelor economice ale concurentilor: 12
3.1.3. Identificarea strategiilor adoptate de concurenti 14
3.1.4. Determinarea punctelor tari si slabe ale ofertei proprii 15
3.1.5.Anticiparea reactiilor concurentilor 16
3.1.6.Selectarea concurentilor care pot fi infruntati dar si a celor care trebuie evitati 17
4.Comportamentul anticoncurential si alte aspecte legate de reglementarile privind concurenta 18
4.1. Legislatia din domeniul concurentei 18
4.2.Intelegerile intre intreprinderi 19
4.3.Abuzul de pozitie dominanta 20
5. Analiza mediului concurential -  studiu de caz 21
5.1. BitDefender -  prezentare generala 21
5.2. Analiza mediului concurential (modelul Porter) 21
5.2.1. Concurentii directi 21
5.2.2. Concurentii potentiali 22
5.2.3. Concurenta produselor de substitutie 22
5.2.4. Furnizorii 22
5.2.5. Concurenta clientilor 22
5.3. Concluzii si recomandari 23
6.Analiza SWOT la Bitdiffender 24
7. Bibliografie 24


Extras din proiect Cum descarc?

Pentru a fi cei mai buni de pe piata, avem ca nevoie primara cunoasterea concurentilor, a posibilitatilor lor de dezvoltare, a produselor lor, a strategiilor si de ce nu chiar si a resurselor.
Mediul concurential este specific economiei de piata, unde concurenta este libera, fiecare agent economic manifestandu-si libera initiativa si actionand pentru realizarea propriilor interese. 
Fara indoiala ca in economia de piata concurenta are o influenta benefica asupra eficientei si echilibrului pietei. Ea stimuleaza creativitatea agentilor economici, acestia fiind preocupati de satisfacerea in conditii superioare a nevoilor de consum si de maximizarea profitului. 
De asemenea, favorizeaza rationalizarea costurilor, determina alocarea rationala a resurselor utilizate in activitatea economica, precum si la repartizarea judicioasa a profiturilor realizate.
Concurenta stimuleaza progresul tehnico-economic, oferind intreprinderilor o motivatie de a dezvolta produse performante si de a produce cu un cost mai scazut. Pentru a putea satisface mai bine consumatorii, dar mai ales pentru a-i fideliza, agentii economici ce isi desfasoara activitatea in cadrul unui mediu concurential vor fi permanent preocupati pentru cresterea, diversificarea si imbunatatirea calitatii ofertei de marfuri. 
Concurenta, in conceptia economiei de piata, este incurajata si ocrotita de lege. Chiar din articolul 1 din Legea concurentei reiese ca scopul legii il constituie protectia, mentinerea si stimularea concurentei si a unui mediu concurential normal. 
Trebuie subliniat faptul ca se pune un foarte mare accent pe crearea si mentinerea unui mediu concurential normal, tocmai pentru ca aceasta asigura atat satisfacerea cerintelor consumatorilor - functie obiectiv a marketingului -  cat si o repartizare eficienta a resurselor in economie. 
Interesele consumatorilor nu pot fi satisfacute decat in cadrul unei piete concurentiale, unde actioneaza efectiv legea cererii si a ofertei.
Consumatorii vor putea astfel sa aleaga produsele cele mai competitive, la preturi accesibile si de o calitate superioara.
De asemenea, existenta unui mediu concurential normal da posibilitatea agentilor
economici sa-si manifeste libera initiativa, sa-si dezvolte productia, sa contribuie la progresul tehnic. 
Numai in cadrul unui mediu concurential normal este garantata existenta competitiei intre agentii economici. Experienta economica a tarilor dezvoltate a aratat ca asigurarea unui mediu concurential normal se poate face prin liberalizarea preturilor, a comertului si a investitiilor straine directe. 
Daca accesul la sursele de finantare este blocat, atunci dezvoltarea mediului concurential va fi stopata semnificativ, ceea ce se constituie intr-un factor negativ de evolutie chiar a competitivitatii din cadrul unui domeniu de activitate. Interventia statului nu este nici ea agreata intotdeauna deoarece poate contribui la distrugerea mediului concurential normal. 
De exemplu, acordarea unor beneficii directe sau indirecte (imprumuturi nerambursabile, scutiri de taxe si impozite etc.) unor monopoluri, nu face decat sa dezavantajeze activitatea altor concurenti existenti pe piata respectiva si ca urmare mediul concurential va fi afectat, semnalandu-se si efecte negative asupra bunastarii consumatorilor.
Aceasta rivalitate este cu atat mai puternica, cu cat cresterea pietei este mai lenta, cu cat numarul de concurenti este mai mare si cu cat diferentele intre firme ( in ceea ce priveste marimea, accesul la resurse, nivelul costurilor, caracteristicile produsului etc. ) sunt mai mici.
Concurenta dintre firmele care fabrica sau care doresc sa cumpere un anumit produs reprezinta una din premisele principale a le aparitiei marketingului ca stiinta. 
Inasprirea acesteia a condus chiar la desprinderea din marketingul general a unor ramuri, subdiviziuni, care s-au specializat in analiza concurentei, cum ar fi marketingul combatant sau marketingul de razboi, care isi propun sa puna ladispozitia firmelor metodele si tehnicile de identificare a concurentilor, a strategiilor pe care ei le elaboreaza, a obiectivelor pe care ei le urmaresc, a punctelor tari si slabe, a reactiilor lor etc.
Nici una din firmele care isi disputa un anumit produs sau o anumita piata (sau doar niste segmente ale acesteia) nu este periculoasa pentru celelalte doar prin obiectivele pe care si le propune (care, mai greu sau mai usor, pot fi , pana la urma, identificate si evaluate).
Pentru ca aceste obiective sa constituie elemente de luat in seama, ele trebuie sa fie sprijinite de anumite mijloace de realizare, in lipsa carora isi pierd importanta. Punctele de forta si slabiciunile firmelor concurente depind deci doar partial de obiectivele pe care si le propun , hotaratoare dovedindu-se capacitatea sau incapacitatea lor de a realiza, cu mijloace de care dispun , aceste obiective.
Lucrarea de fata isi propune sa trateze problema mediului concurential al agentilor economici, analiza concurentei si comportamentul anticoncurential
CAPITOLUL I
CONCURENTA, VAZUTA CA UN CATALIZATOR AL ECONOMIEI MONDIALE
Necesitatea de a realiza o definire a conceptelor cu care se opereaza in lucrarea de fata este foarte importanta pentru a clarifica si a analiza corect toate aspectele din studiul propus.
Tot mai multe companii si intreprinderi isi extind activitatile pe pietele externe,adeseori in toata lumea, iar comertul international creste, astfel incat apar tot mai multe intrebari cu privire la alegerea si implementarea tehnicilor, strategiilor de marketing. Iar pentru aceasta este nevoie de o clarificare a conceptelor cu care se opereaza.
In acest capitol vor fi analizate conceptele de concurenta globala, zonala si locala, precum si interdependenta dintre ele. De asemenea vor fi analizate si unele aspecte ce se refera la:
-  Factorii care stimuleaza internationalizarea si globalizarea tranzactiilor;
-  Care sunt diferentierile marketingului international, global si local, tehnicile folosite pe piata locala, zonala si globala;
-  Care este deosebirea dintre o strategie globala si una locala;
-  Care sunt factorii care stimuleaza comertul international si global etc.
1.1. Globalizarea in cadrul pietei mondiale
Globalizarea a devenit in ultimii ani un slagar, o poveste care se repeta in continuu si care suscita pe multa lume.
Ca efect al globalizarii pietelor si intreprinderilor, a aparut globalizarea concurentei. De aceea, consecintele succesului sau insuccesului competitiv pe o piata nationala nu vor fi mult timp limitate la acea tara, ci vor avea un impact important asupra competitivitatii de ansamblu a firmei, fiind resimtite pretutindeni in lume. 
Globalizarea constituie, fara indoiala, marea sfidare a zilelor noastre. Cine nu participa la procesul globalizarii este pierdut. Dar, cum se poate supravietui intr-o economie supusa globalizarii ? Pare destul de simplu: cine este mai puternic, cine este mai rapid...
Globalizarea economiei nu este un proces nou, primele sale simptome aparand cu mult timp in urma. Desigur ca, in fazele sale incipiente, procesul nu a cunoscut amploarea din zilele noastre. In evolutia sa, globalizarea a parcurs etape istorice distincte, devenind la sfarsitul secolului XX un concept cheie.
Ultima faza a mondializarii (Tabelul nr. 46), globalizarea economiei reprezinta intrepatrunderea tot mai accentuata a economiilor nationale, reflectata in cresterea in cadrul fiecarei tari a rolului schimburilor comerciale, a investitiilor si capitalurilor straine in formarea Produsului Intern Brut (PIB). Aceasta inseamna ca o defectiune cat de mica intr-o tara, respectiv slabirea unei verigi a lantului interdependentelor economice, poate conduce la blocarea intregului angrenaj, pentru ca aceiasi actori sunt prezenti pe toate pietele lumii.


Fisiere in arhiva (2):

  • Analiza concurentei si strategii competitive Kotler.doc
  • CUPRINS.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Carstea, Gh., Analiza strategica a mediului ambiant, Editura Economica, Bucuresti, 2002.
2. Danciu, V., Marketing International, Ed. Economica, B., 2001.
3. Florescu C., Strategii in conducerea activitatii intreprinderii, Editura Stiintifica si Enciclopedica, 1987.
4. Kotler, Ph., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V., Principiile marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 1998.
5. Kotler, Ph., Managementul Marketingului, Ed. Teora. Bucuresti, 1999.
6. Mosteanu, T., Concurenta. Abordari teoretice si practice, Editura Economica, Bucuresti, 2000.
7. Pop, N., Dumitru, I., Marketing international, Ed. Uranus, B., 2001.
8. Porter, M.E., Avantajul concurential, Ed. Teora, Bucuresti, 2000.
9. Cruceru, F., Marketing, strategii concurentiale , Ed. Universitara, Bucuresti, 2007
10. http://www.wallstreet.ro/articol/Management/14687/Cum-se-face-o-analiza-SWOT/pagina-2.html
11. http://www.biblioteca.ase.ro/catalog/detalii.php?c=3&q=diagnostic&st=s&tp1=0&tp2=0&tp3=0&tp4=0&tp5=0&tp6=0&ct=123585
12. Revista Capital nr.85, nr.87, 2006.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!