Cuprins
- 1. Introducere
- 2. Scurt istoric
- 3. Activitatea elevilor
- 4. Activitatea cadrelor didactice
- 5. Concluzii
- 6. Cuvinte cheie
Extras din proiect
1. Introducere
Data de 11 Martie 2020 va ramane in istoria Romaniei ca fiind prima zi in care autoritatile , Ministerul Educatiei si Cercetarii au decis sa impuna restrictii radicale cu scopul de a evita raspandirea bolii Sars-Cov-19 .
Astfel una dintre numeroasele restrictii impuse de guvern este de a suspenda activitatea scolara incepand cu cea pre-scolara pana la cea universinara si celelalte forme de invatamant in care este necesar adunarea unui numar de persoane in aceeasi sala .
Astfel intregul sistem de invatamant a fost nevoit , pentru a nu ramane restanta materiei de predare catre elevi, sa se reorienteze catre practivi noi prin care sa comunice in continuare invataturile si lectiile cooperand si primind feed-back de la elevi si studenti .
Masurile adoptate de fiecare institutie in parte releva maniere diferite de a actiona . Astfel , noi , studentii dar si elevii claselor mai mici am descoperit noi moduri interesante de a ne conecta social in scopul comunicarii si transmiterii informatiei scolare , avand o continuitate profesionala , culturala , sociala dar si pentru a continua studiul credintei .
Acest lucru era de neimaginat in urma cu cateva luni dar acum am ajuns sa ne petrecem timpul liber in aceeasi maniera . Toate acestea s-au dezvoltat si au evoluat foarte rapid fapt ce a condus la o provocare pentru noi, studentii , dar mai ales pentru cei de clase mai mici , in a tine pasul cu procedurile impuse pentru continuarea studiilor .
In opinia mea , inainte de a implementa procedurile predarii online in sistemul de invatamant si de a obtine un plan bine structurat pe care sa il urmeze cadrele didactice, toate acestea au avut obstacole precum faptul ca acest sistem a fost doar partial pregatit , o parte din pedagogi , cadre didactice nu au posedat in acel moment informatii suficiente si competente in instruirea asistate la calculator , curriculumul nu permitea intr-o anumita masura transferul in activitati la distanta , nu au fost create solutii in tehnologie care sa se muleze pe nevoile sistemului educational .
Astfel studentii nu au un interes ridicat pentru a participa la orele didactice , elevii nu isi pot mentine atentia in fata unui ecran, iar cei de clase primare nu pot intelege invatatura de baza .
Multe discipline scolare au avut impedimente in logistica , pedagogie sau tehnica . Acestea sunt bariere sau provocari pe care elevii , profesorii sau parintii incearca sa le rezolve acordand interes , disponibilitate , inventivitate etc. Totodata a fost dificil trecerea in sistem online pentru intreaga populatie scolara fiind un hiatus pentru unii elevi determinand dezaprecierea invatarii formale .
2. Scurt istoric
Pandemia de coronavirus COVID-19 , sub denumirea de virusul Wuhan , a inceput pe 12 Decembrie 2019 in China , Wuhan , cand un grup de persoane au fost infectati din surse necunoscute cu pneumonie . Dovedindu-se a fi din ce in ce mai contagios si mai periculos Statul Chinez a decis pe 1 ianuarie 2020 sa inchida piata iar persoanele care au prezentat simptome erau tinute in izolare , insa virusul a ajuns si in Europa afectand toate statele membre , inclusiv Romania .
La 16 martie 2020Presedintele Klaus Iohannis a semnat decretul instituirii starii de urgenta in Romania pentru cele 30 de zile . In luna noiembrie statisticile arata un numar de 360.000 de infectari si 8.900 de persoane decedate .
Bibliografie
Cartea "Scoala online , elemente pentru inovarea educatiei . Raport de cercetare evaluativa " din Bucuresti , Mai 2020, Editura Universitatii din Bucuresti
Stiri Digi 24 din data de 13.11.2020
Stirile ProTv din 03 Martie 2020
www.dexonline.ro
www.dexx.ro
www.archeus.ro
Preview document
Conținut arhivă zip
- Impactul Covid asupra procesului de organizare-reorganizare a structurilor si curriculei educationale.docx