Ingineria calității

Proiect
10/10 (1 vot)
Domeniu: Antreprenoriat
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 104 în total
Cuvinte : 19372
Mărime: 381.39KB (arhivat)
Publicat de: Rica Scurtu
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Alexe Catalina
Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria si Managementul Afacerilor
Universitatea Politehnica Bucuresti, Bucuresti

Cuprins

  1. CAPITOLUL I – PREZENTAREA ORGANIZATIEI SC. PETROM. S.A 4
  2. 1.1. Domeniu de activitate si misiune 4
  3. 1.2. Obiective 4
  4. 1.3. Servicii si produse 10
  5. Produse 10
  6. Servicii 16
  7. 1.4. Clientii SC. PETROM S.A 18
  8. 1.5. Cota de piata 19
  9. 1.6. Evolutia cifrei de afaceri si a profitului net 19
  10. 1.7. Analiza resurselor organizatiei- Metoda VRIO 23
  11. 1.8. Analiza SWOT a SC. PETROM S.A 26
  12. Analiza domeniului productiv 26
  13. Analiza domeniului comercial 27
  14. Analiza sectorului de exploatare-extractie 28
  15. CAPITOLUL II – DESCRIEREA PROCESELOR DIN CADRUL SC. PETROM S.A. 29
  16. 2.1. Realizarea diagramelor SIPOC 29
  17. 2.2. Harta proceselor 32
  18. CAPITOLUL III - ELABORAREA PROCEDURILOR DE SISTEM PENTRU SC. PETROM S.A. 34
  19. 3.1. Procedura de sistem ”Acțiuni Preventive” 34
  20. 3.2. Procedura de sistem ”Acțiuni Corective” 34
  21. 3.3. Procedura de sistem ”Audit Intern” 34
  22. 3.4. Procedura de sistem ”Controlul documentelor” 34
  23. 3.5. Procedura de sistem ”Controlul înregistrărilor” 34
  24. 3.6. Procedura de sistem ”Controlul serviciilor neconforme” 34
  25. CAPITOLUL IV- ELABORAREA PROCEDURILOR OPERATIONALE PENTRU SC. PETROM S.A 35
  26. 4.1. Procedura operațională ”Rezolvarea plângerilor clienților” 35
  27. 4.2. Procedura operațională”Măsurarea satisfacției clienților” 35
  28. 4.3. Procedura operațională”Managementul resurselor umane” 35
  29. 4.4. Procedura operațională”Circulația documentelor” 35
  30. 4.5. Procedura operațională”Analiza contractelor de achiziții” 35
  31. 4.6. Procedura operațională”Înregistrarea unui nou potential client” 35
  32. ANEXA 1 36
  33. ANEXA 2 42
  34. ANEXA 3 47
  35. ANEXA 4 56
  36. ANEXA 5 64
  37. ANEXA 6 69
  38. ANEXA 7 74
  39. ANEXA 8 78
  40. ANEXA 9 84
  41. ANEXA 10 89
  42. ANEXA 11 96
  43. ANEXA 12 101

Extras din proiect

CAPITOLUL I – PREZENTAREA ORGANIZATIEI SC. PETROM. S.A

1.1. Domeniu de activitate si misiune

Petrom S.A este cea mai mare companie românească de petrol și gaze, cu activități în sectoarele Explorare și Producție, Rafinare și Produse Petrochimice, Marketing, Gaze Naturale și Energie.

Compania face parte din grupul internațional OMV Petrom, cel mai mare grup petrolier din Europa de Sud-Est, cu activități în sectoarele Explorare și Producție, Rafinare și Marketing, Gaze Naturale și Energie. Grupul exploatează în România și Kazakhstan rezerve dovedite de petrol și gaze. Grupul Petrom este prezent prin intermediul unei rețele de circa 800 stații, operată sub două branduri, Petrom și OMV în Republica Moldova, Bulgaria și Serbia.

Misiunea

Misiunea Petrom este descoperirea si transformarea produselor petroliere pentru a oferi produse de calitate satisfacerea clientilor, pentru a usurarea deplasarea oamenilor.

Petrom descoperǎ, produce şi proceseazǎ ţiţei şi gaze şi distribuie combustibili şi alte produse petroliere în vederea asigurarii energiei şi mobilităţii în România şi în regiunile învecinate. Creşterea profitabilă şi sustenabilă a companiei este benefică pentru acţionari,clienţi, angajaţi şi economia României, în general, şi de aceea, este în centrul tuturor activităţilor Petrom.

1.2. Obiective

Pentru a-şi atinge obiectivul de lider energetic, cu performanţe şi flexibilitate crescute, Petrom îşi va concentra eforturile pe consolidarea şi extinderea businessului de hidrocarburi, pe diversificarea portofoliului de activităţi prin producerea de electricitate, pe creşterea eficienţei şi valorificarea integrării în toate segmentele. Într-un mediu marcat de provocări, atât din punct de vedere economic cât şi al obligaţiilor de mediu, Petrom continuă investiţiile în proiecte-cheie şi pentru maximizarea performanţelor. Astfel, îşi asigură creşterea durabilă şi furnizează clienţilor săi un portofoliu diversificat de produse energetice, de la carburanţi la gaze şi electricitate, la standardele de calitate ale UE. Cu investiţii anuale de peste 1 miliard de euro, Petrom va reprezenta, şi în anii următori, un factor de creştere economică în România, prin efectul de multiplicare al investiţiilor sale.

Petrom s-a angajat să îşi consolideze poziţia de lider în industria de ţiţei şi gaze din Sud- Estul Europei, având rolul de centru operaţional în activitatea de marketing al Grupului OMV în Sud-Estul Europei, şi pentru explorare şi producţie în România şi regiunea Caspică.

OMV se implică activ în respectarea valorilor stabilite în Codul de Conduită. Acestea presupun un puternic simţ al responsabilităţii către mediul social şi natural al regiunilor slab dezvoltate din punct de vedere economic. OMV desfăşoară activităţi intense în ceea ce priveşte aspectele de ordin economic, social sau care ţin de protecţia mediului legate de operaţiunile sale. Toate activităţile de CSR sunt prezentate în rapoarte bianuale de performanţă realizate conform prevederilor Iniţiativei de Raportare Globală.

Strategia companiei este construită în jurul conceptului de "resourcefulness" (sustenabilitate). Potrivit Monei Nicolici, responsabil cu departamentul de Community Relations & Social Affairs această strategie urmărește să folosească eficient resursele companiei și să vină în ajutor comunităților în care compania își desfășoară activitatea. Din 2013 strategia de CSR a Petrom s-a redirecționat. Și-a schimbat focusul, trecând de la interesul pentru mediu și ecologie către sustenabilitate și dezvoltare durabilă a comunităților. Potrivit Raportului de implicare în comunitate al companiei domeniile de interes, domenii în care aceasta a desfășurat activități pe parcursul anului 2012 au fost:

• Educație: Investițiile în infrastructura școlară din 21 de comunități locale s-au ridicat în 2012 la 238.000 de euro, această investiție a ajutat 23 de școli locale să termine lucrări de reparații și amenajări.

• Mediu: acțiunile desfășurate au în vedere atât acțiuni de ecologizare, cât și de plantare și împădurire. Investiția raportată de companie se ridică la 108.200 euro. În 2012 plantările au continuat, iar în comuna sălăjeană Marca 180 de voluntari au plantat peste 7.500 de puieți de salcâm.

Strategia de sustenabilitate a companiei este denumită ”Resourcefulness”. Potrivit acesteia Petrom si-a propus să optimizeze managementul resurselor de apă. Din datele Raportului privind Dezvoltarea Sustenabllă pe 2012 reiese că au investit 6 milioane de euro în stația de tratare a apelor uzate, din 2007 au scăzut cu 65% consumul de apă uzată în procesul de rafinare,

• Sănătate: Petrom a contribuit în 2012 la dotarea echipelor de intervenție în caz de dezastre naturale;

• Dezvoltare comunitară: Petrom organizează anual competiții care să sprijine dezvoltarea comunităților locale. Acestea sunt: Fabricat în Țara lui Andrei - cea mai mare competiție de afaceri sociale din România, Idei în Țara lui Andrei - un program prin care Petrom încurajează inițiativele eco-civice sustenabile, care se desfășoară sub forma unei competiții naționale de proiecte. și Școala lui Andrei - o competiție de proiecte pentru elevii și profesorii din învățământul primar și cel gimnazial, aflată la a șasea ediție în 2014;

• Susținerea ONG-urilor: Petrom a fost desemnată în 2014 de către ONG-urile românești una dintre "cele mai active companii în susținerea societății civile de către reprezentanții organizațiilor non-guvernamentale";

• Implicarea angajaților: Anual angajații Petrom participă la Campionatul de Voluntariat, o competiție în care sunt incluse activități de voluntariat în mai multe comunități Petrom din țară. Programul a avut debutul în 2011, în cadrul lui s-au implicat peste 2.000 de angajați Petrom, iar în cadrul Campionatului de voluntariat au luat startul primul festival de tradiții și meșteșuguri de la Clejani sau prima competiție de ciclism montan de la Zemeș.

Preview document

Ingineria calității - Pagina 1
Ingineria calității - Pagina 2
Ingineria calității - Pagina 3
Ingineria calității - Pagina 4
Ingineria calității - Pagina 5
Ingineria calității - Pagina 6
Ingineria calității - Pagina 7
Ingineria calității - Pagina 8
Ingineria calității - Pagina 9
Ingineria calității - Pagina 10
Ingineria calității - Pagina 11
Ingineria calității - Pagina 12
Ingineria calității - Pagina 13
Ingineria calității - Pagina 14
Ingineria calității - Pagina 15
Ingineria calității - Pagina 16
Ingineria calității - Pagina 17
Ingineria calității - Pagina 18
Ingineria calității - Pagina 19
Ingineria calității - Pagina 20
Ingineria calității - Pagina 21
Ingineria calității - Pagina 22
Ingineria calității - Pagina 23
Ingineria calității - Pagina 24
Ingineria calității - Pagina 25
Ingineria calității - Pagina 26
Ingineria calității - Pagina 27
Ingineria calității - Pagina 28
Ingineria calității - Pagina 29
Ingineria calității - Pagina 30
Ingineria calității - Pagina 31
Ingineria calității - Pagina 32
Ingineria calității - Pagina 33
Ingineria calității - Pagina 34
Ingineria calității - Pagina 35
Ingineria calității - Pagina 36
Ingineria calității - Pagina 37
Ingineria calității - Pagina 38
Ingineria calității - Pagina 39
Ingineria calității - Pagina 40
Ingineria calității - Pagina 41
Ingineria calității - Pagina 42
Ingineria calității - Pagina 43
Ingineria calității - Pagina 44
Ingineria calității - Pagina 45
Ingineria calității - Pagina 46
Ingineria calității - Pagina 47
Ingineria calității - Pagina 48
Ingineria calității - Pagina 49
Ingineria calității - Pagina 50
Ingineria calității - Pagina 51
Ingineria calității - Pagina 52
Ingineria calității - Pagina 53
Ingineria calității - Pagina 54
Ingineria calității - Pagina 55
Ingineria calității - Pagina 56
Ingineria calității - Pagina 57
Ingineria calității - Pagina 58
Ingineria calității - Pagina 59
Ingineria calității - Pagina 60
Ingineria calității - Pagina 61
Ingineria calității - Pagina 62
Ingineria calității - Pagina 63
Ingineria calității - Pagina 64
Ingineria calității - Pagina 65
Ingineria calității - Pagina 66
Ingineria calității - Pagina 67
Ingineria calității - Pagina 68
Ingineria calității - Pagina 69
Ingineria calității - Pagina 70
Ingineria calității - Pagina 71
Ingineria calității - Pagina 72
Ingineria calității - Pagina 73
Ingineria calității - Pagina 74
Ingineria calității - Pagina 75
Ingineria calității - Pagina 76
Ingineria calității - Pagina 77
Ingineria calității - Pagina 78
Ingineria calității - Pagina 79
Ingineria calității - Pagina 80
Ingineria calității - Pagina 81
Ingineria calității - Pagina 82
Ingineria calității - Pagina 83
Ingineria calității - Pagina 84
Ingineria calității - Pagina 85
Ingineria calității - Pagina 86
Ingineria calității - Pagina 87
Ingineria calității - Pagina 88
Ingineria calității - Pagina 89
Ingineria calității - Pagina 90
Ingineria calității - Pagina 91
Ingineria calității - Pagina 92
Ingineria calității - Pagina 93
Ingineria calității - Pagina 94
Ingineria calității - Pagina 95
Ingineria calității - Pagina 96
Ingineria calității - Pagina 97
Ingineria calității - Pagina 98
Ingineria calității - Pagina 99
Ingineria calității - Pagina 100
Ingineria calității - Pagina 101
Ingineria calității - Pagina 102
Ingineria calității - Pagina 103
Ingineria calității - Pagina 104

Conținut arhivă zip

  • Ingineria calitatii.docx

Alții au mai descărcat și

Plan de afaceri

1. Domeniul de afaceri Repararea echipamentelor de comunicatii 2. Tipul activitatii principale si codul CAEN Cod CAEN 9512 - Repararea...

Cazul externalizării serviciilor IT outsourcing și BP outsourcing

Noţiunea de externalizare vine din terminologia americană outside resourcing, cu sensul de a procura din exterior. Termenul în limbajul economic...

Activitatea de evaluare a întrprinderii

Principalele obiective ale unității de învățare nr.1 sunt: - Activitatea evaluării și necesitatea acesteia; - Factorii care influențează...

Antreprenor de succes - Levi Strauss

Date generale (scurta biografie) Levi Strauss (26 februarie 1829 - 26 septembrie 1902) a fost un om de afaceri american de origine germana care a...

Managementul proiectelor

Tema1: Conceptul de proiect și management al proiectelor 1. Noțiunea de proiect și trăsăturile proiectului Organizațiile economice realizează...

Programul național de dezvoltare a competențelor de evaluare ale cadrelor didactice (DeCeE)

TEMA 1 Componentele Curriculumului Național (planul-cadru, programa școlară, manualul alternativ). Relația dintre curriculum și evaluare....

Te-ar putea interesa și

Implementarea procesului de fabricare al unui reper auto ce concură la siguranța circulației

CAPITOLUL 1 Conceptul general de proiect 1.1 Notiunea de proiect și trăsături principale În practica economica un proiect este privit ca o...

Optimizarea costurilor calității

1. Descrierea Organizatiei SC Hella Electronics Romania SRL HELLA IN TIMIŞOARA HELLA: companie cu traditie 1.1 Istoric Hella KGaA este o firma...

Ingineria Produsului

1.1 Introducere In ansamblul lor, sistemele de productie sunt intr-o profunda schimbare, iar aceasta este determinata de o serie de factori...

Ingineria Calității Laptelui

INGINERIA CALITĂŢII LAPTELUI 1.1. Conceptul de calitate Problema calităţii nu a apărut într-un moment precis al evoluţiei umane. Se spune că...

Ingineria calității în aviație

Plan de afaceri 1. Descrierea afacerii a. Prezentarea afacerii Compania WSU S.A. (We save you) reprezinta o afacere noua si independenta ce...

Posibile subiecte examen Ingineria Calității

1. Procesul afacerii - definiții, clasificări, exemple Procesul afacerii este: - un lant de activitati repetitive, corectate logic, care...

Ingineria calității

CAPITOLUL 1 CONCEPTUL DE CALITATE A SISTEMELOR TEHNICE 1.1. Conceptul și componentele calității Realitatea economică de la începutul secolului...

Curs Ingineria Calității

1. Generalităţi Pierderile datorate noncalităţii reprezintă un aspect fundamental al managementului calităţii deoarece, prin acţiunile care se...

Ai nevoie de altceva?