Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Antreprenoriat
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 4812
Mărime: 149.84KB (arhivat)
Publicat de: Smeu I.
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. Introducere
  2. Capitolul 1: Prezentarea condițiilor necesare în vederea adoptării programului
  3. 1.1 Analiza mediului intern
  4. 1.2 Analiza mediului extern
  5. 1.3 Analiza SWOT
  6. 1.4 Domeniul de referință al loializării clienților
  7. 1.5 Segmentul/segmentele țintă de clienți
  8. 1.6 Perioada de derulare a programului.
  9. Capitolul 2 : Stabilirea obiectivelor programului
  10. Capitolul 3: Conținutul programului
  11. Capitolul 4: Bugetul programului
  12. Capitolul 5: Controlul și evaluarea programului de loializare
  13. Concluzii
  14. Bibliografie

Extras din proiect

Introducere

Prin prezenta lucrare, se dorește propunerea unui program de loializare pentru un nou segment țintă a organizației Quadrant Amroq Beverages- îmbuteliator român care funcționează sub umbrela PepsiCo România. Quadrant Amroq Beverages este producător de băuturi din gama Pepsi iar Star food, producător de chipsuri. Ambele activează în România sub umbrela PepsiCo.

Propunerea noastră în contextul demografic actual al României, este să lărgim publicul țintă de la tineri la tineri și seniori, făcând vizibilă legătura dintre generații: bunici-nepoți.

De ce? În ultimii ani, piramida vârstelor în România s-a inversat astfet încât numărul tinerilor din România devenind destul de redus, predominând de altfel seniorii, așadar, persoanele cu vârste de peste 55 de ani.

Mai mult decât atât, conform datelor INS 2017, 46% din populația României se încadrează în categoria persoanelor ocupate. Dintre acestea, 26% sunt seniori, persoane cu vârste de peste 55 de ani. Acesta ar putea fi unele dintre motivele din cauza cărora Pepsi nu reușește uneori nici să ocupe locul 2 în România. În condițiile în care în alte țări se bate ,,cot-la-cot,, cu Coca-Cola, sau în alte țări e lider.

Punându-ne puțin la punct cu istoria acestei băuturi și realizând mai multe studii în România, am realizat că de fapt oamenii care în prezent sunt catalogați seniori (persoanele cu vârste de peste 55 de ani) sunt persoanele din generația Pepsi. Mai mult decât atât, Pepsi a fost prima cola distribuită în România încă din perioada regimului comunist. Aceasta practic era legătura românilor cu occidentul.

Nu spunem să nu se mai refere la tineri prin campaniile lor publicitare, însă spunem să-și lărgească nișa, orientându-se și spre seniori, legându-se de emoțiile acestora, creând astfel legătura între ei și vremurile tinereții lor. Această strategie, foarte bine gândită și realizată, ar putea crește semnificativ cota de piață a Pepsi, cel puțin pe România, întrucât în momentul de față este cu mult sub Coca Cola.

Capitolul 1: Prezentarea condițiilor necesare în vederea adoptării programului

1.1 Analiza mediului intern

Quadrant Amroq Beverages este o companie românească de băuturi răcoritoare, care din iulie 2006 aparține grupului PepsiCo. Încă din 1992, de când a apărut pe piață, compania este îmbuteliatorul și distribuitorul produselor: Pepsi, Prigat, Lipton, Ice Tea, Kick și al apei minerale Perla. Produsele sunt realizate la fabrica din Covasna și din București.

Industria în care activează firma este cea a băuturilor carbogazoase, cu numărul de înregistrare la Registrul Comerțului J40/27211/1994, sediul Calea Văcărești, nr.391, București, Sector 4, CUI 6811508.

Prin anii ’60, Pepsi a încheiat un surprinzător contract cu autoritățile comuniste. Coca-Cola a intrat în peisaj abia prin anii ’90. Potrivit estimărilor oferite de Călin Clej, actual director de marketing pe o zonă sectorială Pepsi, 75% din volumul de băuturi răcoritoare non-alcoolice este reprezentat de segmentul „cu bule“, restul de 25% fiind ge ne rat de apa plată, ice tea, sucuri de fructe etc.

Quadrant- Amroq Beverages, îmbuteliatorul PepsiCo pe plan local, a încheiat anul trecut cu afaceri de 760 de milioane de lei (169 de milioane de euro).

Capital social 6.731.970

Cifra de afaceri 760.151.250

Total venituri 814.471.617

Total cheltuieli 785.280.152

Profit brut 26.531.602

Profit net 26.531.602

Numar salariati 612

Marja de profit brut (%) 3,4903

Marja de profit net (%)3,4903

Rentabilitatea capitalului propriu inainte de impozitare 24,4654

Rentabilitatea capitalului propriu dupa impozitare 24,4654

Viteza rotatie stocuri (zile) 26,0870

Viteza incasari creante (zile; corectat cu TVA - 19%) 40,3017

Viteza de rotatie total active (nr de ori) 1,2600.

Bibliografie

1. http://www.pepsico.ro/

2. https://www.zf.ro/

3. https://www.wall-street.ro/

4. https://www.capital.ro/

5. https://www.cotidianul.ro/

6. https://evenimentulistoric.evz.ro/

7. https://www.scribd.com/

Preview document

Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 1
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 2
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 3
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 4
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 5
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 6
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 7
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 8
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 9
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 10
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 11
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 12
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 13
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 14
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 15
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 16
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 17
Program de loializare a clienților pentru compania PepsiCo - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Program de loializare a clientilor pentru compania PepsiCo.docx

Alții au mai descărcat și

Plan de afaceri

1. Domeniul de afaceri Repararea echipamentelor de comunicatii 2. Tipul activitatii principale si codul CAEN Cod CAEN 9512 - Repararea...

Cazul externalizării serviciilor IT outsourcing și BP outsourcing

Noţiunea de externalizare vine din terminologia americană outside resourcing, cu sensul de a procura din exterior. Termenul în limbajul economic...

Activitatea de evaluare a întrprinderii

Principalele obiective ale unității de învățare nr.1 sunt: - Activitatea evaluării și necesitatea acesteia; - Factorii care influențează...

Antreprenor de succes - Levi Strauss

Date generale (scurta biografie) Levi Strauss (26 februarie 1829 - 26 septembrie 1902) a fost un om de afaceri american de origine germana care a...

Managementul proiectelor

Tema1: Conceptul de proiect și management al proiectelor 1. Noțiunea de proiect și trăsăturile proiectului Organizațiile economice realizează...

Programul național de dezvoltare a competențelor de evaluare ale cadrelor didactice (DeCeE)

TEMA 1 Componentele Curriculumului Național (planul-cadru, programa școlară, manualul alternativ). Relația dintre curriculum și evaluare....

Ai nevoie de altceva?