Inovație de proces pe piața asigurărilor în România

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Asigurări
Conține 2 fișiere: docx, pptx
Pagini : 49 în total
Cuvinte : 3952
Mărime: 21.83MB (arhivat)
Publicat de: Nicoleta T.
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conf.univ. dr. Simona Laura Dragoș
Evaluarea a doi indicatori internationali de inovație + exemple de inovație de proces pe piata asigurarilor din România.

Cuprins

  1. Capitoulu 1. Studiu comparativ ai indicatorilor inovării în țările europene 3
  2. 1. Marketing and organizational innovations 3
  3. 2. Innovative SMEs collaborating with others 4
  4. 3. Relația dintre cei doi indicatori 5
  5. Capitolul 2. Inovație de proces în asigurări pe piața românească 11
  6. 1. Asistentul digital ANA la UNIQA Asigurări 12
  7. 2. Implementarea aplicației Microsoft Office 365 de către UNIQA Asigurări 12
  8. 3. Allianz-Tiriac lansează Claims Tracker 13
  9. 4. GENERALI România implementează un nou sistem digital de emitere, bazat pe semnătura electronică 14
  10. 5. OMNIASIG lansează dosarul de daună complet digitalizat 14
  11. Concluzii 16
  12. Bibliografie 17

Extras din proiect

Capitoulu 1. Studiu comparativ ai indicatorilor inovării în țările europene

1. Marketing and organizational innovations

Acest indicator reprezintă numărul de întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri) care au introdus cel puțin o nouă inovație organizațională sau inovație de marketing. O inovație organizațională este o nouă metodă organizațională în practicile de afaceri ale unei întreprinderi (inclusiv knowledge managemen), organizarea la locul de muncă sau relațiile externe care nu au fost utilizate anterior de întreprindere. O inovație de marketing este punerea în aplicare a unui nou concept sau strategie de marketing care diferă semnificativ de metodele de marketing existente ale unei întreprinderi și care nu a fost utilizat până acum.

Cum se determină acest indicator? Este numărul total de întreprinderi mici și mijlocii (sursă: Eurostat). Ancheta comunitară privind inovarea întreabă în principal firmele despre inovația lor tehnologică. Multe firme, în special în sectoarele serviciilor, inovează prin alte forme de inovație non-tehnologice. Cum sunt de exemplu inovațiile de marketing și organizaționale. Acest indicator surprinde măsura în care IMM-urile inovează prin inovație non-tehnologică.

Mai jos este redat tabelul cu lista țărilor europene în ordine descrescătoare după valoarea indicatorului prezentat mai sus.

Se poate observa din grafic, că liderii la nivel european în marketing și inovare organizațională sunt Luxembourg cu un indicator 140,65, Austria cu 135,14, Irlanda cu 128,75, urmată de Portugalia și Grecia. Din legenda prezentată mai sus, se observă nivelul inovației fiecărei țări, astfel, Luxembourg care ocupă primul lor în acest clasament, este un leader inovator. Următoarele 3 țări deși sunt pe locurile fruntașe ale clasamentului sunt Inovatori puternici. Faptul interesant este că pe locul 5 se afla Grecia, destul de sus în clasament, însă per total este un inovator moderat. Pentru 2 țări din Europa, nu există valori, si anume pentru România și Polonia, acest lucru se datorează faptului că nu s-a efectuat deloc un studiu asupra țării în acel an sau țara nu a raportat datele necesare acestui indicator. Se poate afirma însă că Polonia este un inovator moderat, în timp ce România este un inovator modest.

2. Innovative SMEs collaborating with others

Indicatorul reprezintă numărul de întreprinderi mici și mijlocii cu activități de cooperare în domeniul inovării, adică acele firme care au încheiat acorduri de cooperare privind activitățile de inovare cu alte întreprinderi sau instituții în cei trei ani ai perioadei de anchetă.

Cum se determină acest indicator? Este numărul total de întreprinderi mici și mijlocii (sursă: Eurostat). Acest indicator măsoară gradul în care IMM-urile sunt implicate în cooperarea pentru inovare. Inovațiile complexe, în special în domeniul TIC, depind adesea de capacitatea de a se baza pe diverse surse de informații și cunoștințe sau de a colabora la dezvoltarea unei inovații. Acest indicator măsoară fluxul de cunoștințe între instituțiile publice de cercetare și firme și între firme și alte firme. Indicatorul este limitat la IMM-uri, deoarece aproape toate firmele mari sunt implicate în cooperarea pentru inovare.

În stânga este prezentat graficul cu indicatorii de colaborare pe țări, în ordine descrescătoare. Liderii la nivel European sunt Estonia (265,09), Grecia (262,45), Belgia (255,79) urmate de Austria (255,44) și Finlanda (246,14). Se poate observa că între lideri indicatorii variază la diferențe mici. Doar Finlanda este un leader inovator iar Grecia unul moderat, celelalte țări fiind inovatori puternici. Se poate observa o asemănare între cei 2 indicatori analizați la țările Austria și Grecia, sunt în top 5 în clasament. Pe ultimele 2 poziții din clasament se află Malta (25,90) și România (6,27). De asemenea și aici, la ultimele locuri pentru acești 2 indicatori sunt aproximativ aceleași țări: Polonia, Bulgaria și România.

Bibliografie

1. https://interactivetool.eu/EIS/index.html accesat la data 31.10.2020

2. https://insse.ro/ Comunicat de presă Nr. 190/27 Iulie 2018 accesat la data 31.10.2020

3. https://interactivetool.eu/RIS/rIS_2.html#a accesat la data 05.11.2020

4. https://www.profit.ro/opinii/insurtech-revolutie-sau-evolutie-in-asigurari-17389456 accesat la data 08.11.2020

5. http://www.uniqa.ro/ accesat la data 08.11.2020

6. https://www.allianztiriac.ro/ accesat la data 08.11.2020

7. https://www.omniasig.ro/ accesat la data 08.11.2020

8. https://www.generali.ro/ accesat la data 08.11.2020

Preview document

Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 1
Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 2
Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 3
Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 4
Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 5
Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 6
Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 7
Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 8
Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 9
Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 10
Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 11
Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 12
Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 13
Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 14
Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 15
Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 16
Inovație de proces pe piața asigurărilor în România - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Inovatie de proces pe piata asigurarilor in Romania.docx
  • Inovatie de proces pe piata asigurarilor in Romania.pptx

Alții au mai descărcat și

Sistemul de asigurări sociale în Germania

Introducere – sistemul public de pensii german Sistemul de pensii german este apreciat ca fiind unul dintre cele mai performante sisteme de...

Analiză comparatorie între asigurările tip RCA oferite de companiile ARDAF și OTP Garancia Asigurări

I.1 Descrierea asigurarii de tip RCA Asigurarea de raspundere civila auto - cunoscuta sub numele de RCA, reprezinta in momentul de fata una din...

ING Groupe

Grupul ING este unul dintre cele mai mari gupuri financiare din lume oferind o gama larga de servicii financiare integrate clientilor individuali...

Teste Grilă

TESTE GRILĂ 1. Se fac următoarele afirmaţii legate de prima de asigurare: A) Prima de asigurare reprezintă suma de bani dinainte stabilită,...

Asigurări

CAP I Def: Asigurarea este un mijloc de a acoperi o parte a riscurilor cu care se confruntă persoanele sau firmele în activitatea lor de zi cu zi...

Asigurări internaționale

1) Subiectele asigurarii: asigurarea implica o serie de factori: persoane fizice si juridice intre care se nasc raporturi sau sau relatii juridice...

Asigurări și Reasigurări

1. OBIECTIVELE CURSULUI Cursul oferă bazele teoretice referitoare la cunoaşterea necesităţii apariţiei activităţii de asigurare, la sensul unor...

Asigurări Sociale

Statul „bunăstării”: concept şi modele Politicile sociale reprezintă o disciplină de studiu a serviciilor sociale şi a statului bunăstării....

Te-ar putea interesa și

Performanța Economică și Căi de Sporire a Avantanjului Competitiv

Introducere Cuvinte cheie care ar trebui să se regăsească în vocabularul oricărui întreprinzător. În mod sigur, chiar dacă nu descoperă pe deplin...

Violența și abuzul asupra minorului în familie

INTRODUCERE Opţiunea pentru tema “ Violenţa în familie şi abuzul asupra copilului” presupune asumarea în mod inerent a unor provocări de factură...

Analiza strategică a mediului concurențial al firmei Aegon România

INTRODUCERE Atât în trecut, cât mai ales în actualele condiții - de recesiune economică - manageri din numeroase organizații afirmă că...

Particularități ale marketingului în servicii

CAPITOLUL1 Particularităţile marketingului în domeniul serviciilor 1.1.Profilul şi caracteristicile OMNIASIG. Omniasig este compania lider al...

Analiza economică și financiară al producătorului și distribuitorului de blocuri ceramice SC Cemacon SA Zalău

CAPITOLUL 1. PREZENTAREA GENERALĂ A SOCIETĂŢII A. Denumirea, sediul firmei, forma juridică, capitalul social şi modul de constituire a societăţii...

Resurse umane și schimbare organizațională - SC Allianz-Tiriac Asigurări SA

CAP I. CONTEXTUL SCHIMBARII 1.1 Schimbarea organizationala Schimbarea organizationala vizeaza efectuarea unor modificari esentiale ale...

Analiza societății de asigurare reasigurare Astra - Uniqa

Capitolul I Prezentarea firmei I.1.Date de idenificare ale societatii ASTRA 1.1 SECTOR DE ACTIVITATE Este una dintre companiile de top din...

Managementul promovării produselor la SC Allianz-Tiriac SA

Introducere Considerat de multi specialisti drept o functie a managementului, marketingul a devenit o disciplina de sine statatoare, dar se afla...

Ai nevoie de altceva?