Performanta Bugetara in Romania Versus Tarile din Uniunea Europeana in Perioada 2008-2014

Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Performanta bugetara reprezinta capacitatea unei administratii sau institutii publice de a-si procura resursele intr-o maniera economica si de a utiliza aceste resurse intr-o maniera eficace in scopul obtinerii rezultatului dorit.
Studiile in domeniu subliniaza faptul ca adoptarea unui sistem coerent de masurare a performantei necesita definirea clara a ceea ce cuantificam, a sistemelor de masurare si a modului in care utilizam sistemele de masurare a performantei. 
Necesitatea unui sistem de masurare a performantei poate fi justificata, printre altele, de faptul ca deciziile cu privire la alocarea de resurse trebuie sa fie luate pe baze clare, fundamentate, utilizand asa-numitul sistem de management al performantei. 
Dezvoltarea unui sistem de management al performantei inseamna a pune in practica un sistem care sa asimileze activitatilor costurile acestora, sa masoare performanta, sa dezvolte standarde specifice si sa compare costurile si nivelele de performanta atinse cu cele stabilite. 
Potrivit practicii internationale, insitutia specializata in elaborarea proiectului de buget este fie Ministerul Finantelor, in Europa.
PROVOCARI INDUSE DE CRIZA FINANCIARA
Economia globala a intrat in anul 2008 in cea mai mare criza economica dupa marea recesiune din anul 1930, care a afectat atat tarile dezvoltate, cat si tarile emergente, demonstrand gradul de interdependenta a economiilor lumii. 
Incepand cu ultimul trimestru al anului 2008 criza s-a propagat si in Romania in contextul in 
care economia tarii noastre a inregistrat o crestere nesustenabila (7,3% in anul 2008) care a alimentat un deficit de cont curent excesiv de circa 11,6% din PIB in anul 2008. Ca si in alte tari, gestionarea boomului economic s-a dovedit a fi dificila, politica fiscala a alimentat dezechilibrele prin cheltuirea veniturilor aferente cresterii suplimentare, ceea ce a condus la 
deficite fiscale mai mari. 
Criza financiara a pus in fata guvernelor o serie de provocari, dintre care cele mai importante: 
-o noua abordare a politicilor fiscal bugetare de catre guverne, care trebuie sa faca alegeri de cheltuieli rationale si inteligente, sa analizeze costurile actiunilor intreprinse si sa reproiecteze cheltuielile pentru a obtine efecte maxime, in conditiile resurselor limitate; 
-un raspuns global coordonat al autoritatilor din tarile afectate care sa se concentreze pe o mai buna recunoastere a tuturor actorilor, care sa includa si tarile in curs de dezvoltare; 
-necesitatea recunoasterii imbunatatirii serviciilor publice si reforma acestora
Gradul de afectare al economiilor lumii de catre criza depinde de vulnerabilitatile fiecarei economii, iar modul in care Guvernele raspund depinde de resursele disponibile, de institutiile si instrumentele folosite. Cateva lectii mai importante oferite de manifestarea crizei financiare mondiale merita sa fie supuse atentie.
Criza a aratat incapacitatea institutiilor de reglementare si supraveghere de a se adapta la 
realitatile pietii.
ASISTENTA FINANCIARA ACPRDATA GRECIEI VS. MASURILE ANTICRIZA LUATE DE AUTORITATILE ROMANE
Pentru zona Euro, este esential ca toate tarile sa isi respecte angajamentele de a corecta 
deficitele si datoria publica ridicate si de a reduce vulnerabilitatea fiscala. 
In contextul cresterii puternice a randamentelor titlurilor suverane, la finele lunii aprilie 2010, administratia publica din Grecia a solicitat asistenta financiara din partea guvernelor din zona euro si a FMI. Sprijinul financiar a fost acordat in vederea limitarii riscurilor la adresa stabilitatii financiare pe ansamblul zonei euro. Ajutorul financiar a fost acordat in conditii politice stricte, urmand a fi rambursat in transe in functie de progresul inregistrat in implementarea programului ambitios de ajustare economica si financiara prezentat de autoritatile din Grecia. Acest program a avut ca obiectiv consolidarea fiscala structurala cumulata de aproximativ 11% din PIB pana in anul 2013. Autoritatile din Grecia si-au exprimat asumarea unui angajament ferm fata de implementarea integrala a acestor masuri, care este vital pentru restabilirea increderii pietei. 
In cazul Romaniei, masurile anticriza intreprinse cu promtitudine in anul 2009 de catre Guvern, sprijinit de FMI, UE si Banca Mondiala au contribuit la normalizarea conditiilor financiare.
Printre aceste masuri menite sa stabilizeze economia si sa reia procesul de crestere economica pot fi enumerate: programul ,,Prima casa", programul ,,Primul siloz", programul ,,Bani pentru angajati mai multi, mai competenti, mai sanatosi". 
In pofida acestor masuri, conditiile s-au dovedit mai dificile decat s-a anticipat. Activitatea economica a continuat sa fie marcata de recesiune, datorita cresterii interne reduse, cat si revenirii lente a principalilor parteneri comerciali ai Romaniei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Performanta Bugetara in Romania Versus Tarile din Uniunea Europeana in Perioada 2008-2014.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!