Cuprins 2 1. Prezentarea societatii 3 1.1. Date generale 3 1.2. Obiect de activitate 3 1.3. Scurt istoric 5 1.4. Diagnosticul guvernantei corporative 7 1.5. Piata si concurenta 9 2. Diagnosticul lichiditatii si solvabilitatii financiare 10 2.1. Diagnosticul lichiditatii financiare 10 2.2. Diagnosticul solvabilitatii financiare 15 3. Concluzii si propuneri 22 Bibliografie 23 Anexe 24 Anexa 1. Bilantul IM "Vinaria Purcari" SRL 24 Anexa 2. Contul de profit si pierderi IM "Vinaria Purcari" SRL 25
1. Prezentarea societatii 1.1. Date generale Denumire: IM "Vinaria Purcari" SRL Adresa Administrativa: MD-2028, mun. Chisinau, strada Calea Iesilor 8 Adresa sociala a societatii: 1, Lampousas Street 1095 Nicosia Cipru Numarul de inregistrare: HE201949 INFORMATII PRIVIND SOCIETATEA: Purcari Wineries este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri din regiunea Europei Centrale si de Est (CEE). Grupul administreaza in jur de 1392 hectare de podgorii si opereaza patru platforme de productie in Romania si in Moldova, trei dintre ele fiind destinate productiei de vin prin utilizarea de struguri din podgoriile proprii si de la furnizori terti, iar una este destinata productiei de brandy. In decembrie 2019, Grupul avea peste 600 de angajati in cele patru platforme de productie. Grupul este lider in segmentul vinurilor premium din Romania, cu o cota de piata de 25% si este cel mai mare exportator de vinuri din Moldova, livrand in peste 40 de tari din Europa (Polonia, Republica Ceha, Slovacia, Ucraina, Tarile Scandinave, Marea Britanie etc.), in Asia (China, Japonia, Coreea de Sud) si in America (Canada si SUA). Fondata in 1827, Purcari este cea mai premiata vinarie din regiunea CEE la Decanter London 2015-2019 si printre cele mai bine clasate pe Vivino. 1.2. Obiect de activitate CAEN 1102 - productia de vin din struguri - si CAEN 0121 - cultivarea strugurilor Societatea este lider pe segmentele de vin si brandy in regiunea ECE. Grupul detine o gama larga de branduri de vin in toate categoriile de pret in segmentele de vinuri linistite si spumante si un brand in segmentul popular de brandy premium, detinand drepturile IP internationale si nationale asupra tuturor brandurilor sale importante. Grupul opereaza patru unitati de productie in Romania si Moldova, dintre care trei sunt dedicate productiei de vin si una productiei de brandy. Una din strategiile Grupului este concentrarea asupra Romaniei in calitate de piata interna pentru a obtine pozitia de lider incontestabil. Grupul inregistreaza deja cea mai rapida crestere si este al doilea cel mai profitabil dintre marii jucatori de pe piata romaneasca a vinului, conform rapoartelor statutare facute publice de Ministerul Finantelor din Romania. Grupul si-a crescut venitul din vanzarea produselor finite in Romania cu 26% in 2019. Cu toate acestea, vanzarile totale de produse finite ale Grupului in Romania, reprezentand 50,4 milioane RON in 2017, 65,1 milioane RON in 2018, 81.9 milioane RON in 2019 raman o fractiune din piata foarte fragmentata a vanzarilor de vin din Romania. Cu cota de piata a Grupului in Romania de 9%, spatiul de expansiune este in continuare semnificativ, dupa cum demonstreaza exemplele internationale: Valea Teliani Cota de piata de 35% in Georgia, E&J Gallo Cota de piata de 21% in SUA, Concha Y Toro 18% in Chile. Grupul intentioneaza sa continue cresterea rapida in Romania introducand segmentele de pret care ii lipsesc pentru cresterea patrunderii in sectorul retail, sporind investitiile in marketing pentru brandul Crama Ceptura si extinzand segmentul vinului spumant. Pe langa portofoliul larg de produse, crama Purcari ofera excursii si degustari in beciurile si cramele sale. Vinurile de Purcari sunt maturate exclusiv in barrique-uri frantuzesti de stejar, cu capacitatea de 225 litri. In functie de soi, perioada maturarii variaza de la 6 la 18 luni, timp in care vinurile se imbogatesc cu tanini si componente aromatice, care confera gustului si aromei vinului note elegante de lemn, vanilie si ciocolata. Dupa maturare in barrique, vinul se imbuteliaza la rece, in conditii sterile, i se aplica dop natural de pluta si acesta isi continua procesul de maturare in sticle pentru inca 6 luni.
1. Achim M.V., Borlea N.S., Ghid pentru analiza-diagnostic a starii fianciare, Ed. Risoprint, Cluj-Napoca, 2019; 2. http://www.bvb.ro/ 3. https://purcari.wine/ro/ 4. https://ro.wikipedia.org/wiki/Grupul_Purcari 5. http://www.crama-ceptura.eu/ 6. https://bostavan.md/ 7. http://www.bardar.md/
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.