Cuprins
- I. INTRODUCERE ..3
- I.1. PREZENTARE S.C. LUGERA & MAKLER ROMANIA S.R.L .4
- II. AUDITUL SECURITATII SI SANATATII IN MUNCA 4
- II.1 INTRODUCERE ..4
- II.2.PREZENTAREA METODEI DE AUDIT A NIVELULUI DE CONFORMITATE .10
- II.3.APLICAREA METODEI DE AUDIT LA S.C. LUGERA & MAKLER ROMANIA S.R.L .17
- III.3.a. AUDITAREA DE CONFORMITATE A NIVELULUI DE SECURITATE LA LOCURILE DE MUNCA ..17
- III.3.b. AUDITUL DE CONFORMITATE PRIVIND MANAGEMENTUL SECURITATII SI SANATATII IN MUNCA ...32
- III. EVALUAREA RISCULUI DE ACCIDENTARE SI IMBOLNAVIRE PROFESIONALA 48
- III.1. PREZENTAREA METODEI DE EVALUARE 53
- III.2. EVALUAREA RISCULUI DE ACCIDENTARE SI IMBOLNAVIRE PROFESIONALA PENTRU POSTUL DE LUCRU: REFERENT RESURSE UMANE DIN CADRUL S.C. LUGERA & MAKLER ROMANIA S.R.L .53
- III.2.1PREZENTAREA LOCULUI DE MUNCA ..53
- III.2.1. 1. PROCESUL DE MUNCA 53
- III.2.1.2. ELEMENTELE COMPONENTE ALE SISTEMULUI DE MUNCA EVALUAT 53
- III.2.1.3. FACTORII DE RISC IDENTIFICATI ...55
- IV. CONCLUZII 67
Extras din proiect
I. INTRODUCERE
Prezenta lucrare isi propune sa indeplineasca urmatoarele obiective generale:
1. Auditarea securitatii si sanatatii in munca in vederea determinarii nivelului de conformitate cu reglementarile in vigoare.
2. Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala pentru postul de lucru “Referent resurse umane” din cadrul S.C. Lugera & Makler Romania S.R.L.;
Obiectivele auditului:
- sa identifice cerintele legislative de securitate si sanatate in munca aplicabile în cadrul societatii S.C. Lugera & Makler Romania S.R.L.;
- sa aprecieze calitativ conformitatea cu prevederile legislatiei de securitate si sanatate in munca, prin identificarea cerintelor legislative care nu sunt îndeplinite (total sau partial);
- sa aprecieze cantitativ conformitatea cu prevederile legislatiei de securitate si sanatate in munca, prin determinarea nivelului de securitate pentru postul de lucru „Referent resurse umane”;
- sa stabileasca un program de masuri pentru eliminarea neconformitatilor fata de legislatia în domeniul securitatii si sanatatii in munca.
Obiectivele evaluarii:
- sa identifice riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala pentru postul de lucru „Referent resurse umane”;
- sa propuna masuri de reducere a riscurilor la locul de munca pentru postul de lucru „Referent resurse umane”
I.1. PREZENTARE S.C. LUGERA & MAKLER ROMANIA S.R.L.
S.C. Lugera & Makler Romania S.R.L. este o companie multinationala ce isi desfasoara activitatea in Armenia, Croatia, Cehia, Olanda, Romania, Polonia, Ucraina si Slovacia.
Compania a fost infiintata in 1996 in Slovacia de 3 parteneri. In 1999 a devenit cea mai mare firma de recrutare din Slovacia. Pe piata din Romania a intrat in 2001, iar in 2004 a ajuns una din cele mai mari companii de recrutare din tara.
Serviciile oferite de S.C. Lugera & Makler Romania S.R.L. sunt:
- Punere la dispozitie de personal, ca agent de munca autorizat de Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
- Recrutare de personal;
- Training si Consultanta;
- Assessment;
- Servicii de salarizare si administrare a dosarelor de personal.
Misiunea companiei este de a dezvolta abilitatile si de a adauga valoare clientilor, colegilor si candidatilor.
Politica companiei este: intotdeauna DA clientilor. Aceasta duce la gasirea solutiilor in orice problema.
Activitatea principala a S.C. Lugera & Makler Romania S.R.L. este “Activitati ale agentiilor de plasare a fortei de munca - COD CAEN 7810”.
In prezent S.C. Lugera & Makler Romania S.R.L are un numar de peste 2000 de angajati care isi desfasoara activitatea la diversi clienti, la sediul social desfasurandu-si activitatea 41 de angajati.
II. AUDITUL SECURITATII SI SANATATII IN MUNCA
II.1. INTRODUCERE
Conducerea persoanei juridice are obligatia de a asigura la fiecare loc de munca securitatea si sanatatea salariatilor si a oricarei alte persoane care poate fi prezenta la respectivul loc de munca.
Studiul are ca scop evaluarea conformitatii sistemului de securitate si sanatate in munca a organizatiei cu legislatia de securitate si sanatate in munca in vigoare, garantie a unui inalt nivel de securitate si vrea sa rezolve si cerinta 4.5.2. ( Evaluarea conformarii) din noul standard de sistem de management al SSM, SR OHSAS 18001:2008.
Sistemul de management al sanatatii si sigurantei ocupationale (OH&S) permite organizatiei sa tina sub control propriile riscuri legate de sanatatea si siguranta ocupationala si sa-si îmbunatateasca performanta fiind aplicabil in orice organizatie care doreste sa:
- Conceapa un sistem de management al sanatatii si sigurantei ocupationale pentru a elimina sau minimiza riscul pentru angajati sau alte parti interesate care ar putea fi expuse la riscuri legate de sanatatea si sigranta ocupationala asociate activitatilor desfasurate;
- Implementeze, mentina si îmbunatateasca permanent un sistem de management al sanatatii si sigrantei ocupationale;
- Se asigure de conformitatea acestuia cu politica sa in domeniul sanatatii si sigrantei ocupationale;
- Demonstreze aceasta conformitate si altora;
- Caute certificarea/consemnarea sistemului sau de management al sanatatii si sigrantei ocupationale de un organism extern sau
- Faca o autodeterminare si declaratie de conformitate cu specificatiile OHSAS;
Auditarea sistemului de management al sanatatii si sigurantei ocupationale reprezinta examinarea sistematica prin care se determina daca activitatile si rezultatele aferente satisfac dispozitiile legale, si daca aceste dispozitii sunt implementate efectiv si sunt adecvate pentru realizaraea politicii si a obiectivelor organizatiei. Scopul principal al auditului SSM este de a evalua neconformitatile în raport cu reglementarile în vigoare din domeniu si, de a concepe actiunile corective necesare pentru eliminarea acestor neconformitati.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Auditul securitatii si sanatatii in munca si evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala.doc