Introducere 3 Capitolul I .Crestere a cererii 4 Capitolul II.Racire prin evaporare 5 Capitolul III. Principii de functionare 6 Capitolul IV. Consumul de energie 9 Capitolul V.Simularea sistemelor de control automat al climatului 10 Capitolul VI.Transfer de caldura in cabina 12
Introducere Sistemele de climatizare auto (denumite si A / C ) folosesc aer conditionat pentru a raci aerul dintr-un vehicul . O companie din New York din Statele Unite a oferit pentru prima data instalarea de aer conditionat pentru masini in 1933. Majoritatea clientilor lor operau limuzine si masini de lux . In 1939, Packard a devenit primul producator de automobile care a oferit o unitate de aer conditionat in masinile sale. Aceste unitati voluminoase au fost fabricate de Bishop si Babcock (B&B), din Cleveland, Ohio si comandate pe aproximativ 2.000 de masini. Imperialul Chrysler din 1953 a fost una dintre primele masini de productie in doisprezece ani care a oferit aer conditionat modern ca o optiune, in urma experimentelor tentative ale lui Packard in 1940 si Cadillac in 1941. Capitolul I .Crestere a cererii Aerul conditionat pentru automobile a fost folosit pe scara larga de la sfarsitul secolului XX . Desi aparatele de aer conditionat utilizeaza o putere semnificativa, tractiunea unei masini cu geamuri inchise este mai mica decat daca geamurile sunt deschise pentru a raci ocupantii. Au fost multe dezbateri cu privire la efectul aerului conditionat asupra eficientei consumului de combustibil al unui vehicul. Factorii precum rezistenta la vant, aerodinamica si puterea si greutatea motorului trebuie sa fie luati in considerare, pentru a gasi adevarata diferenta intre utilizarea sistemului de climatizare si nefolosirea acestuia, atunci cand se estimeaza kilometrajul real al combustibilului . Alti factori pot afecta motorul si o crestere totala a caldurii motorului poate afecta sistemul de racire al vehiculului. Inovatia a fost adoptata rapid, iar noile caracteristici ale aerului conditionat, precum Cadillac Comfort Control, care a fost un sistem complet automat de incalzire si racire setat prin termostat cu cadran a fost introdus ca o industrie pentru prima data in anul modelului 1964. Pana in 1960, aproximativ 20% din toate automobilele din SUA aveau aer conditionat, procentul crescand pana la 80% in zonele calde din sud-vestul. American Motors a realizat echipamente standard de aer conditionat pe toti ambasadorii AMC incepand cu anul modelului 1968, primul pe piata de masa, cu un pret de baza incepand de la 2.671 USD. Pana in 1969, 54% din automobilele interne erau echipate cu aer conditionat, caracteristica necesara nu numai pentru confortul pasagerilor, ci si pentru cresterea valorii de revanzare a masinii.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.