Proiectarea sistemului de reglare automată a vitezei unui motor

Cuprins proiect

1. Alegerea solutiei de automatizare – schema generala a SRA, schema de comanda pentru pornire/oprire cu conditionare – prezenta curentului de excitatie.
2. Dimensionarea convertorului c.a. – c.c., schema trifazata bialternanta,tansformator, tiristoare, BCG si alegerea traductoarelor. 
3. Calculul functiilor de transfer.
4. Proiectarea regulatoarelor si scheme realizate cu AO.


Extras din proiect

1.Alegerea solutiei de automatizare – schema generala a SRA
Schema de reglare in cascada turatie-curent (similar se extinde structurai pentru sistemul de pozitionare cu o bucla exterioara de pozitie) care asigura limitarea curentului de accelerare, utilizeaza un convertor de putere c.a.-c.c. varianta bidirectionala. 
Fig.1 Schema de reglare a turatiei cu limitarea curentului prin indusul motorului de c.c.
Reg n – regulator de viteza (turatie)
Reg i – regulator de curent 
BCG1,BCG2,blocuri de comanda pe grila
M- motor de c.c.
Trad i – traductor de current (sunt de masura+ adaptor de semnal)
Tg – traductor de turatie (tahogenerator)
L1,L2- bobine de filtrare-limitare
T – transformator de alimentare ( de forta) al convertorului static de putere
Ts – transformator de sincronizare
DPS – dispozitiv protectie la scurtcircuit
2.Dimensionarea convertorului de putere
2.1.Dimensionarea transformatorului
Pentru alimentarea pe indus a motorului se foloseste un redresor (convertor c.a.-c.c.) in punte trifazata.
Tensiunea continua care va trebui obtinuta de la redresor :
- Tensiunea continua necesara la iesirea convertorului in conditiile cele mai defavorabile (caderea tensiunii retelei cu 10% , caderea de tensiune in transformator de 6%, la trecerea curentului limita si limitarea comenzii pe grila la αmin≈300 )
RbIlim – este caderea de tensiune continua pe bobina de filtrare, la trecerea curentului limita estimata la 2,5% din tensiunea nominala.
Curentul nominal se calculeaza din datele initiale:
η = 85%
=> 
∆UT0 – reprezinta caderea de tensiune pe un tiristor la curentul limita, apreciata din curbele caracteristice ale tiristoarelor la circa 1,5V.
∆UT0 = 1,5V
Curentul limita este conform temei:
Ilim = 1,5 In = 
Kred = 2,35
Valoarea efectiva a curentului secundar pe faza al transformatorului, considerand pulsul de curent respectiv ca fiind drepunghiular pe intervale de 120° el. ( se repr.forma de semnal)


Fisiere în arhivă (1):

  • Proiectarea Sistemului de Reglare Automata a Vitezei unui Motor.doc

Imagini din acest proiect

Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!