Cuprins
- Lista figurilor 2
- Introducere 3
- Determinarea modelului matematic 4
- Proiectarea unui regulator utilizand
- caracteristici de frecventa 8
- Proiectarea unui controler utilizand
- locul radacinilor 13
- Proiectarea unui controler LQR 17
- Proiectarea unui controler PID 19
- Proiectarea prin reproiectare a
- controlerului digital pag22
- Bibliografie pag24
Extras din proiect
Introducere
Un tren cu levitaţie magnetică, sau Maglev, este un tren care utilizează câmpuri magnetice puternice pentru a-şi asigura sustentaţia şi a avansa. Spre deosebire de trenurile clasice, nu există contact cu şina, ceea ce reduce forţele de frecare şi permite atingerea unor viteze foarte mari (anumite sisteme ajung la 550 km/h).
Deoarece nu pot fi folosite cu infrastructura existentă. trenurile Maglev trebuie concepute de la 0. Termenul de maglev nu se referă numai la vehicule, ci şi la interacţiunea dintre acestea şi calea de rulare. Această interacţiune este foarte importantă, fiecare componentă fiind proiectată în funcţie de cealaltă pentru a crea şi controla levitaţia magnetică.
Bobinele magnetizate din partea de jos a pistei, resping magnetii care se afla sub tren, permitandu-i acestuia sa leviteze intre 1 si 10 cm deasupra pistei. Odata ce trenul este in levitatie, se alimenteaza spirele din interiorul peretilor verticali, pentru a crea un sistem unic de campuri magnetice care trag si imping trenul. Curentul electric furnizat bobinelor alterneaza constant pentru a schimba polaritatea spirelor magnetizate. Aceasta schimbare de polaritate determina campul magnetic aflat in fata trenului sa traga vehiculul inainte, in timp ce campul magnetic din spate adauga o forta suplimentara in aceeasi directie.
Trenul MagLev este un tren rapid, foarte sigur, cu o probabilitate aproape de zero de deraiere şi ecologic (fara emisii de gaze, zgomotul este redus);
Sistemul este compus în principal dintr-un electromagnet, un material feromagnetic
şi un controller;
Fig.1.1 Tren Maglev
Atractia magnetica a perechilor de magneti aflati pe verticala balanseaza forta gravitationala facand astfel ca trenul sa leviteze pe sine. Magnetii laterali stabilizeaza vehiculul impotriva fortelor laterale. Propulsia care pune in miscare trenul este data de actiunea unui motor asincron cu miscare liniara de inductie intre tren si sine. Numai miscarea pe verticala si controlul trenului suspendat vor fi luate in calcul.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Tren cu Levitatie Magnetica - Maglev.doc