Extras din proiect
1. PREZENTAREA SOCIETĂŢII BANCARE .
1.1.ISTORIC ŞI EVOLUŢIE
Banca Transilvania este una dintre cele mai importante instituţii financiar – bancare din România, aflată în top 10 şi una dintre cele mai atractive companii listate la Bursa de Valori Bucureşti. O prioritate a activitatii sale este perfecţionarea continuă a serviciilor şi a angajaţilor, aşa încât calitatea sa fie cea care face diferenţa. Cu o cotă de piată de 5%, Banca Transilvania este un jucător activ pe piată, devenind, datorită accelerării implementării stategiei de creştere, o bancă recunoscută la nivel naţional. Povestea de succes a băncii a început în Cluj-Napoca, acum peste 14 ani, din iniţiativa unor oameni de afaceri din Cluj. Ideea a fost aceea de a crea o bancă locală, un brand de Cluj. Spiritul antreprenorial al fondatorilor săi a determinat consolidarea poziţiei Băncii Transilvania, într-o primă etapă, în Cluj şi, ulterior, la nivel regional. Banca şi-a orientat la început activitatea spre sectorul IMM şi, datorită cererii pietei, în scurt timp aceasta a început să se dedice şi domeniului retail. În anul 1997 Banca Transilvania a devenit prima instituţie bancară din România, care a fost cotată la Bursa de Valori Bucuresti, ceea ce a însemnat recunoasterea valorii sale pe piaţă şi a transparenţei acţiunilor băncii. Din anul 2002, Banca Transilvania are un management modern, cu un know-how internaţional, care a imprimat băncii un stil diferit, caracterizat prin deschidere si flexibilitate. Un alt moment important pentru bancă a fost anul 2003, cand s-a schimbat identitatea de corporatie, conform noii sale misiuni. Re-branding-ul a însemnat modificarea logo-ului bancii, precum şi implementarea unui concept nou, standard, privind unităţile sale. Banca Transilvania înseamnă un grup financiar puternic, Grupul Financiar BANCA TRANSILVANIA, care ofera pietei servicii integrate – banking, asigurari, administarea investiţiilor, finanţarea consumatorilor, leasing, tranzacţii mobiliare, factoring, pensii private - prin intermediul companiilor sale: BT Asigurari, BT Asset Management S.A.I. S.A., BT Direct, BT Leasing, BT Securities, BT Finop Leasing IFN SA, Compania de Factoring si BT AEGON. In toate actiunile sale, Banca Transilvania are suportul Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), care este acţionarul său semnificativ. Banca Transilvania este structurată pe trei linii de afaceri: retail, IMM si corporate. Astfel, banca şi-a format echipe specializate şi un portofoliu complex de produse şi servicii, pentru a susţine dezvoltarea acestor trei direcţii. Banca Transilvania are peste 900.000 de clienti activi. Banca Transilvania este prezentă în toate centrele economice importante din România, deţinînd peste 400 sucursale şi agenţii. Creşterea numărului de unitati a avut un ritm foarte accentuat mai ales în ultimii trei ani, când au fost deschise aproximativ 350 de entităţi operaţionale, Banca Transilvania clasându-se, în prezent, pe poziţia a patra în topul băncilor din România, din punctul de vedere al numărului de unitaţi. Întreaga reţea teritorială însemnă pentru banca o importantă carte de vizita şi, bineînţeles, dovada angajamentului său de a veni tot mai aproape de clienţi. Banca Transilvania beneficiază de un sistem informatic performant, centralizat, care oferă clienţilor, ca principal avantaj, posibilitatea accesării contului curent din oricare unitate din ţară. Banca Transilvania are acum şi trei sub-brand-uri: BT Café™, BT Golf Cup si Academia BT. Dintre acestea, proiectul care s-a bucurat de cel mai mare succes este BT Café™, prima cafenea bancară din România. Banca deţine patru astfel de locaţii – în Bucureşti, Constanţa, Timişoara şi, din acest an, şi în Cluj-Napoca. Echipa Băncii Transilvania este formată din peste 5.200 de angajati care împărtăşesc cultura organizaţională şi valorile BT, eforturile lor fiind canalizate în jurul aceluiaşi obiectiv: calitatea muncii lor, pentru mulţumirea clienţilor.
1.2. Denumirea Băncii Transilvania
Ceea ce a stat la baza deciziei alegerii acestei denumiri este faptul că "Transilvania" este un nume cu rezonanţă, cu semnificaţii importante. Dincolo de factorul istoric, elementele definitorii sunt: seriozitatea, stabilitatea şi păstrarea tradiţiilor ceea ce, în cazul băncii , înseamnă respectarea angajamentelor fată de clienţi. Un motiv în plus pentru aceasta denumire a fost, evident, faptul că Sediul Central al Bancii Transilvania se afla în Cluj-Napoca, în Transilvania. Acronimul BT este utilizat ca parte a semnăturii grafice a companiei şi a numelor unor mărci din portofoliul Băncii Transilvania, dar nu reprezintă singur Banca Transilvania, subsidiarele sau produsele ori serviciile acesteia. Excepţia de la această regulă este folosirea acronimului în cazul comunicării scrise, pentru a evita repetiţia în cadrul textului (Banca Transilvania / BT).
Preview document
Conținut arhivă zip
- Banca Transilvania.doc