Bugetul Local - Instrument de Finantare a Activitatii Economice si Sociale, Exemplul Sectorului 6

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere .2
Capitolul I
1.1 Rolul bugetului local in dezvoltarea economic-sociala a unitatilor administrativ-teritoriale.3
1.2 Procesul bugetar.6
1.3 Structura bugetelor locale.9
1.3.1 Veniturile bugetelor locale.9
1.3.2 Cheltuielile bugetelor locale.14
1.4 Posibilitati de perfectionare a procesului bugetar la nivelul bugetelor locale.19
Capitolul II
2.1. Prezentarea Sectorului 6.22
2.2. Autoritatile Primariei sectorului 6.23
2.3. Analiza bugetelor de venituri si cheltuieli ale Primariei 
sectorului 6 din Bucuresti pe anii 2006 -2007.25
2.3.1 Analiza veniturilor Primariei sectorului 6 din Bucuresti.26
2.3.2 Analiza cheltuielilor Primariei sectorului 6 din Bucuresti.29
2.3.3 Echilibrarea bugetului Primariei sectorului 6.35
2.4 Bugetul local al Primariei sectorului 6 pe anul 2008.36
Concluzii.41
Bibliografie.42


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere 
Dupa mai mult de patru decenii de conducere centralizata, Romania a adoptat, in decembrie 1991, o noua Constitutie prin care s-au instituit autonomia locala si descentralizarea serviciilor publice, ca principii de baza ale administatiei publice in unitatile administrativ-teritoriale.
Autonomia financiara a autoritatilor administratiei publice locale este absolut necesara deoarece asigura suportul material al functionarii, iar pe de alta parte comunitatile locale isi cunosc posibilitatile proprii privind cheltuielile ce trebuie acoperite pentru producerea de servicii publice pe plan local.
Descentralizarea administratiei publice duce la cresterea importantei administratiei publice locale. Acest lucru presupune o mai mare responsabilitate in fundamentarea veniturilor locale si in stabilirea destinatiilor acestor venituri.
Pentru realizarea unei autonomii reale este necesar ca bugetele locale sa dispuna de surse de finantare proprii, prin intermediul carora sa se poata asigura necesarul (cea mai mare parte a lui) de resurse pentru acoperirea cheltuielilor generate de sarcini din ce in ce mai multe si mai complexe.
Organizarea distincta a finantelor locale, pe baza autonomiei financiare a administratiilor locale, permite degrevarea finantelor centrale de anumite cheltuieli, reducerea numarului si amploarei fluxurilor banesti intre cele doua niveluri structurale ale finantelor publice precum si o mai clara urmarire a modului cum sunt folosite fondurile constituite.
Capitolul I
1.1 Rolul bugetului local in dezvoltarea economica-sociala a unitatilor administrativ-teritoriale
Descentralizarea contribuie la crearea unui mediu politic si administrativ compatibil principiului de subsidiaritate. Bugetele locale descentralizate si autonome pot contribui mai eficient la combaterea saraciei, furnizand servicii spre grupurile cele mai vulnerabile, intr-o maniera cat mai eficienta, flexibila si inovativa. Descentralizarea este si un instrument de mediere a conflictelor, asigurand structuri si modalitati de participare democratica la guvernare. Administrarea descentralizata se intelege si ca un transfer de sarcini, resurse si puteri de la stat spre nivelul intermediar in cadrul unor relatii de cooperare si solidaritate. 
Cresterea autonomiei financiare a unitatilor administrativ-teritoriale va contribui la cresterea bunastarii populatiei, utilizarea eficienta a resurselor financiare proprii, perfectionarea mijloacelor de protectie legala a autonomiei locale. Se va asigura redimensionarea unitatilor administrativ-teritoriale, comunitatilor urbane si rurale ale tarii pe baze echitabile si viabile economic, contribuind la consolidarea la nivel regional de guvernare locala, pe criterii de rationalitate economica, reprezentare democratica si solidaritate .
In cadrul acestui proces se va accelera transferul de competente administrative si economice de la nivelul central spre nivelul local si regional, descentralizarea si desconcentrarea serviciilor publice fiind evaluate prin instrumente de evaluare a gradului de satisfactie a cetatenilor fata de serviciile publice furnizate . 
Exista motive serioase pentru accelerarea reformei sistemului de administratie publica locala, cum ar fi: cresterea economica redusa si necesitatea mobilizarii resurselor locale, implicarea sectorului privat si a societatii civile de a conditiona progresiv functionarea unei administratii publice locale moderne, flexibile si deschise public si privat; cresterea exigentelor cetatenilor fata de nivelul si calitatea serviciilor care li se ofera pe plan local, necesitatea de a crea mecanismele si conditiile unor servicii furnizate la standardele de civilizatie si eficienta specifice UE. 
Descentralizarea efectiva a serviciilor publice locale implica derularea coerenta si strategica a reformei administratiilor publice locale si va asigura cresterea rapida a calitatii si eficientei serviciilor furnizate pe plan local, astfel incat administratiile locale sa raspunda exigentelor populatiei si dezvoltarii locale. Furnizarea de servicii locale de calitate va fi realizata ca urmare a cresterii veniturilor colectate la nivel local, in urma sustinerii dezvoltarii capacitatii de valorificare a potentialului local si implementarea de masuri pentru atragerea de resurse externe, investitii si parteneriate private in zona de competenta a autoritatilor locale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Bugetul Local - Instrument de Finantare a Activitatii Economice si Sociale, Exemplul Sectorului 6.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!