Caiet de Practica la BRD Iasi

Extras din proiect Cum descarc?

SISTEMUL INFORMATIONAL BANCAR
I.1. Prezentare generala
Ca orice banca, S.C. B.R.D. S.A. intretine in activitatea sa curent-operativa relatii cu toti cei care actioneaza asupra conturilor sale sau ale clientilor ei. De asemenea se exercita o serie de relatii permanente intre unitati operationale si functionale ale intreprinderii bancare.
Toate aceste activitati si relatii se materializeaza in evenimente pe care institutia B.R.D. trebuie sa le organizeze in cadrul sistemului sau informational pentru profitabilitatea activitatii sale, corespunzator exigentelor ce decurg din aplicare in practica a cerintelor mecanismelor economiei de piata .
Realizarea acestui deziderat presupune organizarea sistemului informational al B.R.D. potrivit situatiilor actuale, tinand seama de realizarile in acest domeniu pe plan international si realizarea unei educatii in acest sens a personalului propriu, personal ce trebuie sa fie in masura a gestiona corect informatia bancara cu costuri cat mai mici si utilitate cat mai ridicata.
S.C. B.R.D. S.A. in cadrul acestei problematici a sistemului informational bancar pune accentul pe primul nivel al acestuia si anume subsistemul informational organizational care reflecta activitatile generatoare si consumatoare de informatii:
-operatii curente de ghiseu;
-gestiunea depozitelor bancare;
-gestiunea clientilor bancii;
-gestiunea si controlul tuturor sistemelor de credite utilizate de catre banca;
-operatiuni de scont cu efecte comerciale;
-operatiuni valutare si de plati;
-gestiunea operatiunilor de decontari cu alte banci;
-gestiunea operatiilor de transfer si clearing;
-gestiunea operatiunilor specifice proiectelor de investitii finantate total sau partial de la bugetul statului;
-evidenta contabila analitica si sintetica, inclusiv contabilitatea veniturilor si cheltuielilor;
-activitatea de personal.
Daca se are in vedere complexitatea sistemului informational bancar se impune ca dezvoltarea nivelelor sale sa aiba in vedere o serie de principii cum ar fi:
1. conceperea si functionarea sistemului informational bancar in functie de structura organizatorica a B.R.D.-ului ce va avea in vedere reducerea volumului si frecventei transmiterii informatiilor pe masura trecerii lor de la veriga inferioara spre cea superioara;
2. ierarhizarea informatiilor bancare dupa importanta si gradul de operativitate ceea ce va duce la o crestere a numarului de operatiuni efective pe unitatea de timp si implicit se vor incasa mai multe dobanzi si comisioane, iar pe ansamblu se va realiza o mai buna circulatie baneasca;
3. concentrarea si centralizarea informatiilor bancare, actiuni ce contribuie la inlaturarea paralelismelor, la asigurarea informarii operative si o mai buna fundamentarea a deciziilor;
4. tipizarea documentelor bancare tinand cont de forma si elementele pe care acestea le contin. Se are in vedere o unificarea a codificarii operatiunilor, a documentelor in care cestea se reflecta si totodata adoptarea documentatiei bancare la cerintele automatizarii activitatii bancare;
5. conceperea, organizarea si functionarea sistemului informational bancar astfel incat aplicarea in practica a masurilor de imbunatatire sa se realizeze cu cheltuieli cat mai reduse si intr-o perspectiva de timp cat mai scurta.
Daca se considera activitatea sucursalei B.R.D IASI ca reflectata de eficienta sistemului informational bancar se poate spune ca acest sistem apare integrat 100% in activitatea bancara contrar dificultatilor cu care se confrunta banca la nivel central.
In viitor B.R.D S.A va trebui sa realizeze un sistem informatic standard bancar distribuit in sensul deplin al definitiei care presupune:
1. computerizarea nucleului;
2. computerizarea punctelor din retea ca sisteme gestionate de sistemul monetar;
3. descentralizarea si optimizarea serviciilor de prelucrare automata la nivele inferioare;
4. proiectarea retelei bancare;
5. informatii si servicii cu publicul.
Aplicatia iBank cu care lucreaza angajatii BRD este constituita in Visual Fox Pro, sub mediul Windows, datele fiind deasemenea stocate intr-o baza de date Fox Pro.
I.2. Analiza critica a aplicatiilor informatice existente in organizatie
MultiX
Urmarindu-si strategia de diversificare continua a gamei de produse si servicii, Banca Romana pentru Dezvoltare - Groupe Societe Generale pune la dispozitia clientilor sai un nou serviciu, din gama produselor Electronic Banking: MultiX - serviciu de tip "banca la distanta", menit sa faciliteze derularea afacerilor clientilor.
MultiX se adreseaza tuturor persoanelor juridice clienti BRD - Group Societe Generale si in special clientilor care au nevoie sa efectueze un numar mare de operatiuni de plata si clientilor cu mai multe conturi deschise la unitati diferite.


Fisiere in arhiva (1):

  • Caiet de Practica la BRD Iasi.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!