Creditarea Persoanelor Juridice la BRD

Cuprins proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I : DESCRIEREA BANCII
1.1. INTRODUCERE
1.2. STRATEGIA BRD-GSG
1.3. PLANUL DE INVESTITII - PUNCTE PRINCIPALE
1.4. ORGANIZAREA ACTIVITATII
1.5. AXE DE ACTIVITATE
CAPITOLUL II : ACTIVITATEA DE CREDITARE LA BRD - GSG
2.1 PRINCIPII SI REGULI GENERALE PRIVIND ACTIVITATEA DE CREDITARE
2.2 GESTIONAREA CREDITELOR SI A RESURSELOR DE ACOPERIRE ALE ACESTORA
2.3. CATEGORII DE CREDITE
2.4. DOCUMENTATIA TEHNICO-ECONOMICA NECESARA OBTINERI DE CREDITE
2.5. PRINCIPII SI CLAUZE GENERALE PRIVIND CONTRACTUL DE CREDITE
CAPITOLUL III : RISCUL IN ACTIVITATEA DE CREDITARE
3.1. RISCUL IN ACTIVITATEA BANCARA
CAPITOLUL IV : ANALIZA CREDITELOR
4.1. CLIENTII BANCII
4.2. CUNOASTEREA CLIENTILOR, ANALIZA NONFINANCIARA
4.3. ANALIZA BONITATII CLIENTILOR
4.4 BENEFICIARII DE CREDITE
4.5. ANALIZA PLAFONULUI DE CREDITE
4.6. GARANTIA CREDITELOR
4.7. REZULTATELE ANALIZEI SOLICITARILOR DE CREDITE
Studiu de caz
ANEXE


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I
DESCRIEREA BANCII
1.1. INTRODUCERE
BRD-GSG a fost infiintata prin hotarare de guvern in decembrie 1990 si inmatriculata in februarie 1991 ca societate pe actiuni, cu capital social detinut de statul roman. In martie 1999, Societe Generale a achizitionat un pachet de actiuni reprezentand 51% din capitalul social al BRD-GSG prin intermediul unei achizitii de la FPS. Ca rezultat al masurilor intreprinse in scopul privatizarii BRD-GSG, la 31 decembrie 1999 structura actionariatului BRD se prezenta dupa cum urmeaza :Societe Generale detinea 51% din capitalul social, FPS 9,87% din capitalul social, BERD 4,99% din capitalul social, SIF Muntenia 5,26% din capitalul social, SIF Oltenia 5,55% din capitalul social, SIF Banat Crisana 5% din capitalul social, SIF Transilvania 5% din capitalul social si SIF Moldova 5% din capitalul social; alti actionari, formati din conducerea, angajatii si pensionari BRD detineau impreuna 8,33% din capitalul social. BRD poseda autorizatie privind desfasurarea de serviciu bancare pentru persoane juridice si persoane fizice, avand ca obiectiv principal atragerea de depozite in lei si in valuta, acordarea de credite, precum si furnizarea unei game complete de alte operatiuni si servicii bancare.
In martie 1999, Societe Generale a achizitionat un pachet de actiuni reprezentand 51% din capitalul social, majorandu-si detinerea pana la 58,32% prin cumpararea in anul 2004, a pachetului detinut de statul roman.
Incepand cu anul 2001, BRD-GSG functioneaza ca o societate deschisa pe actiuni, in conformitatea cu legislatiile privind societatile comerciale, legislatia bancara, prevederile Actului Constitutiv si a celorlalte reglementari interne.
Numarul certificatului de inmatriculare al BRD-GSG este J40/608/1991,iar certificatul unic de integistrare fiscala ( CUI/CIF ) poarta numarul R 361579. Atat sediul social cat si sediul central al BRD-GSG se afla pe B-dul Ion Mihalache nr. 1-7, sector 1, Bucuresti, Romania.
Elemente de evaluare generala aferete exercitiului financiar incheiat la 31 decembrie 2008:
o Profit net : 1.353 milioane RON
o Venit net bancar : 3.323 milioane RON
o Solvabilitate 9,38 %
o Rentabilitatea capitalurilor (ROE) : 39,7%
o Coeficient de exploatare : 38.4%
o Comisioane/Venit net bancar : 37,1%
o Lichiditatea conform normelor BNR : 3,82
o Cote de piata intre 15,5% -20,4% in functie de produse
1.2. STRATEGIA BRD-GSG
Cele mai importante aspecte ale strategiei de BRD-GSG sunt prezentate pe scurt in cele ce urmeaza:
1. Pozitia pe piata/dezvoltarea activitatilor bancare 
a) BRD - Groupe Societe Generale este a doua banca romaneasca, dupa activele bancare si detine a doua capitalizare la Bursa de Valori Bucuresti. BRD - Groupe Societe Generale este prezenta in toate judetele Romaniei printr-o retea de 930 de agentii . La 31 decembrie 2008, 
BRD numara 2,6 milioane clienti activi individuali si corporativi si peste 2,3 millioane de carduri. Calitatea servicilor este garantata de cei peste 9500 de profesionisti care formeaza echipa BRD. Actionarul principal al BRD este Societe Generale, unul dintre cele mai mari grupuri bancare din zona euro, ale carui servicii sunt utilizate de 27 milioane clienti din intreaga lume.
Pentru mentinerea pozitiei sale de banca de prim rang in Romania, cu o larga reprezentare pe teritoriul romanesc, mentinerea si dezvoltarea formei de banca moderna de tip universal cu o gama completa de servicii bancare, BRD-GSG intentioneaza sa isi mentina/dezvolte clientela din randul persoanelor juridice si a persoanelor fizice, sa isi sporeasca gradul de competitivitate pentru produsele pe care le ofera in prezent si sa dezvolte noi produse, fie direct fie prin infiintarea de filiale specializate sau de societati mixte impreuna cu institutii financiare straine, acolo unde considera ca este avantajos. Se vor intensifica eforturile de marketing pentru ca produsele BRD-GSG sa raspunda cat mai bine cerintelor clientilor, avand in vedere situatia economica globala, rata foarte mare a somajului si gradul ridicat de indatorare a populatiei, produse care se vor adresa atat clientilor persoane fizice cat si clientilor reprezentand societati comerciale. 
b)Intarirea renumelui BRD-GSG si pastrarea identitatii sale ca banca romaneasca capabila sa dezvolte noi produse bancare de inalta calitate adaptate nevoilor specifice ale pietei romanesti. Cotarea BRD-GSG la Bursa de Valori Bucuresti contribuie la atingerea acestui scop;
c) Continuarea procesului de integrare a BRD-GSG in comunitatea financiara internationala, prin dezvoltarea operatiunilor sale internationale de trezorerie si prin sporirea accesului BRD la pietele externe de capital.
2. Profitabilitatea 
In contextul economic actual, performantele comerciale si financiare ale BRD in primele 3 luni ale anului 2009 au fost satisfacatoare, rezultatul net pentru aceasta perioada fiind de 210 milioane RON, in scadere cu 19% (in termeni nominali) fata de aceeasi perioada a anului precedent.
In primele 3 luni ale anului principalele modificari ale factorilor macroeconomici au fost : 
o Moneda nationala a continuat sa se deprecieze in raport cu EURO fata de sfarsitul anului 2008 cu aproximativ 5,9%, respectiv cu 12% fata de 31 martie 2008.
o Rata de politica monetara a Bancii Nationale a Romaniei a inregistrat o scadere, ajungand de la 10,25% in decembrie 2008 la 10% la finele lunii martie 2009.Rata dobanzii pe piata interbancara, ROBOR 3 luni de la data de 31 martie 2008 a fost de 14,66%, in crestere cu 370 p.b. fata de 31 martie 2008, iar in scadere cu 80 p.b. fata de 31 decembrie 2008
o La 31 martie 2009 preturile de consum au crescut cu 2,64% fata de decembrie 2008, respectiv cu 6,71% fata de martie 2008.
In anul 2009, BRD-GSG si-a propus sa isi sporeasca profitul si veniturile actionarilor. Pentru a-si imbunatati marjele de exploatare si a creste profitul, BRD-GSG intentioneaza:
a) imbunatatirea sistemului de gestiune a riscului, care sa acopere toate activitatile sale-acest lucru se va produce odata cu integrarea in sistemele generale de control a riscului ale Societe Generale; dezvoltarea sistemului de gestionare a riscului va permite de asemenea folosirea intr-un mod mai eficient a activelor, ceea ce va contribui la cresterea rentabilitatii generale a activelor si in consecinta, la cresterea rentabilitatii capitalului propriu;
b) cresterea veniturilor din taxe si comisioane bancare cu pana la aproximativ 20% din venitul net bancar, in special prin extinderea gamei de servicii bancare oferite clientilor. 
3. Organizare 
Avand in vedere necesitatea de a creste rentabilitatea, BRD-GSG incearca sa imbunatateasca eficienta operatiunilor prin atingerea urmatoarelor obiective :
o Adaptarea organizarii si a metodelor proprii la strategia clientilor
o Cresterea selectiva a activelor
o Inovatia
o Reducerea coeficientului de exploatare
o Rentabilitate durabila
Obiectivul major al BRD este dezvoltarea fondului sau de comert pe cele 3 piete in cadrul carora isi desfasoara activitatea - persoane fizice, piata intreprinderilor, piata investitiilor - , in cadrul unei strategii de parteneriat pe termen lung cu clientii sai.
4. Strategia IT 
Departamentul de Sisteme Informatice (DSI) asigura desfasurarea activitatilor specifice IT&C din cadrul BRD - GSG si cuprinde in prezent peste 150 de specialisti structurati in doua entitati diferite Directia de Studii si Dezvoltare (DSD) si Centrul de exploatare (CEN). 30% din specialistii BRD - GSG deruleaza activitati de cercetare specifice dezvoltarii de solutii tehnice pentru a raspunde nevoilor si cerintelor utilizatorilor, 65% din specialistii BRD - GSG asigura suportul hardware si functionarea aplicatiilor bancare implementate la utilizatori, 5% management si administrativ.


Fisiere in arhiva (3):

  • CERERI1.DOC
  • Cuprins.doc
  • lucrare finala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!