Factori de Influenta ai Activitatii Bancare de Retail

Extras din proiect Cum descarc?

CAP 1. Factori de influenta specifici mediului bancar de retail
Produsele bancare clasice oferite de bancile comerciale romanesti se pot clasifica astfel 
- operatiuni curente;
- credite;
- economii si plasamente;
- facilitati: vendor si leasing;
- servicii financiare asociate.
In cadrul operatiunilor curente distingem operatiunile de casierie si operatiunile cu carduri. 
Se poate remarca, conform studiului realizat de Davide Consoli, o dezvoltare cognitiva a sistemului de retail banking pe baza a trei componente:
- tehnologica
- bancara
- de retail
Fiecare dintre sisteme se exprima ca o matrice ale carei linii si coloane sunt compuse din caracteristicile dimensionale.
Fluxul cognitiv se parcurge in trei pasi:
(1) variatia indusa apare cand tehnologia (T) este implementata in sistemul bancar;
(2)banca integreaza noua tehnologie in organizare (BO), in tehnologia proprie (BT) si in serviciile de retail oferite (BS), utilizind evident procese de selectie;
(3) serviciile sunt utilizate de clienti in functie de preferinte (CP) si competenta (CC), variabile a caror structura se schimba in timp. Acestia ofera feedback bancilor prin gradul de utilizare a noilor tehnologii, produse, servicii.
1.1 Influenta ratei dobanzii asupra mediului bancar de retail
Rata dobanzii are cel mai mare impact asupra activitatii de retail. Scaderea sau cresterea ratei dobanzii are influente atat asupra debitorilor cat si a detinatorilor de depozite bancare. 
Cresterea ratei dobanzii poate descuraja contractarea de noi credite bancare, iar in ceea ce priveste creditele deja contractate, cresterea acestora conduce la o crestere a ratelor si implicit o scadere a nivelului venitului disponibil.
In ceea ce priveste depozitele bancare o crestere a nivelului ratelor dobanzii duce la marirea atractivitatii acestora,iar la nivel macroeconomic, la cresterea volumului economisirii. In cazul diminuarii ratelor de dobanda, depozitele bancare scad in atractivitate, deponentii orientandu-se spre alte modalitati de economisire 
Marimea riscul ratei dobanzii se determina si se monitorizeaza in scopul controlului impactului potential negativ asupra veniturilor din dobanzi si asupra valorii bancii in ansamblu , precum si in vederea obtinerii de eventuale avantaje provocate de schimbarile prognozate ale acestui nivel .
In cadrul administrarii riscului ratei dobanzii se iau o serie de masuri , ca de exemplu:
- actualizarea bazei normative interne privind dirijarea riscului ratei dobanzii;
- analiza indicatorilor riscului ratei dobanzii (spread , marja dobanzilor, etc);
- analiza elasticitatii ratelor dobanzii stabilite de banca ;
- utilizarea metodei GAP pentru aprecierea riscului ratei dobanzii;
- prognoza nivelului ratelor dobanzii in perspectiva , pe baza monitorizarii factorilor care pot influenta cresterea sau scaderea acestora ;
- analiza ratelor dobanzii stabilite de alte banci , precum si a tendintei acestora ;
- revizuirea periodica a ratelor dobanzii la operatiunile active-pasive ale bancii , in functie de rezultatele prognozelor si analizelor efectuate;
- studierea si aplicarea in practica a instrumentelor moderne de gestionare (hedging) a riscului ratei dobanzii.
1.2 Influenta cursului de schimb asupra activitatii bancare de retail.
Orice banca trebuie sa analizeze permament expunerea sa la actiunea riscului valutar, urmarind respectarea limitelor impuse de BNR cu privire la marimea pozitiilor valutare deschise si a limitelor interne de rigoare:
- se analizeaza dinamica cursurilor de schimb pe piata valutara interna si international si se prognozeaza fluctuatiile ratelor de schimb in perspectiva . In baza analizelor efectuate se inainteaza propunerile de rigoare privind marimea si structura pozitiilor valutare deschise.
- se urmaresc permanent toate pozitiile valutare deschise pe parcursul zilei , pe ansamblul bancii , utilizand in acest sens sistemul informational si informatic existent .
- se aplica in practica , in limita posibilitatilor , a instrumentelor moderne de gestionare (hedging) a riscului valutar.


Fisiere in arhiva (1):

  • Factori de Influenta ai Activitatii Bancare de Retail.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!