Cap.1Analiza bancii si a sectorului bancar 3 1.1.Descrierea succinta a bancii si pozitionarea ei in sistemul bancar 3 1.2.Profilul consumatorilor de produse si servicii bancare a institutiei de credit 5 1.3 Cunoasterea concurentei si a strategiei concurentiale 7 1.4. Avantajul concurential al bancii si valoarea adaugata 9 1.5. Portofoliul de produse si servicii bancare al bancii si calitatea acestora 11 1.6. Modelul celor sase forte concurentiale(Modelul lui Porter) 14 Cap.2 Analiza celor 4+3 P in lansarea Creditului Green Energy 18 2.1.Caracteristicile definitorii ale Creditului Green Energy 18 2.2. Pretul Creditului Green Energy si formarea acestuia 20 2.3.Plasarea produsului bancar Green Energy pe piata bancara din Elvetia 23 2.4. Promovarea si strategiile de comunicare pe piata financiar-bancara 24 2.5. Determinarea caracteristicilor celor 3P specifici Creditului Green Energy - Personal, Procese, Premise fizice 26 Concluzii 28 Bibliografie 29
Cap.1Analiza bancii si a sectorului bancar 1.1.Descrierea succinta a bancii si pozitionarea ei in sistemul bancar Credit Suisse Group este lider mondial in servicii financiare, oferind clientilor sai consiliere in toate aspectele legate de finantare, in toata lumea. Banca Credit Suisse are o istorie in spate de mai bine de 150 de ani. Cu timpul, cea care era odata doar o banca elvetiana de investitii, s-a dezvoltat intr-o banca universala activa la nivel global. Credit Suisse a fost infiintata in anul 1856 de catre Alfred Escher sub numele de Schweizerische Kreditanstalt (SKT). Scopul initial al noii banci a fost dezvoltarea retelei de cai ferate, precum si continuarea industrializarii Elvetiei. Infiintarea acestei banci a fost un real succes dat fiind faptul ca valoarea capitalului initial a fost de trei milioane CHF, iar in doar 3 zile valoarea subscrierilor a ajuns la 218 milioane CHF. Acest succes a continuat inca un secol si jumatate, Credit Suisse evoluand treptat si ajungand lider in furnizarea de servicii financiare la nivel mondial. Acest lucru a putut fi realizat si datorita fuziunilor si achizitiilor importante facute de catre banca, implicand o varietate de culturi, filosofii si sfere de cunostinte de specialitate ce au creat impreuna o banca puternic integrata. Daca s-ar putea spune ca exista o constanta in istoria bancii Credit Suisse, aceasta este inovarea continua. Credit Suisse a modelat multe inovatii pentru dobandirea succesului pe pietele financiare. De exemplu, aceasta a fost prima banca mare elvetiana ce a stabilit o legatura directa cu New York in anul 1951. De asemenea, Credit Suisse a lansat primul serviciu de telefonie bancara, precum si prima platforma de internet banking (1997). Credit Suisse ofera servicii de consultanta, solutii cuprinzatoare si produse excelente, companiilor, clientilor institutionali si celor privati cu venituri mari, la nivel mondial, precum si clientilor de retail din Elvetia. Credit Suisse are sediul central in Zurich, activeaza in peste 50 de tari si are mai mult de 46.000 angajati de aproximativ 100 de natiuni diferite. Structura globala a bancii cuprinde patru regiuni si anume: Elvetia, Europa, Orientul Mijlociu si Africa, America si Asia-Pacific. Banca isi desfasoara activitatea in doua divizii globale, Private Banking & Wealth Management si Investment Banking, oferind clientilor servicii de consultanta si produse personalizate. Diviziile sunt sustinute de functiile Shared Services, care ofera servicii de corporate si solutii de afaceri adaptate nevoilor clientilor. Divizia Private Banking & Welth Management ofera consultanta completa si o gama diversificata de solutii financiare clientilor privati, corporativi si institutionali. Sectiunea de Wealth Management Clients este una din cele mai mari din industria internationala de gestionare a averii deservind peste doua milioane de clienti ce includ clienti de private banking foarte bogati(HNWIs) care detin active de peste un milion de dolari si clienti de privatte banking obisnuiti cu active de 100.000 de dolari, uneori chiar si mai putin (HNW). Astfel, banca ofera clientilor propuneri cu acoperire la nivel global alaturi de un proces structurat de consiliere si de o gama larga de produse si servicii sofisticate. Sectiunea de Corporate & Institutional Clients ofera o gama larga de peste 100.000 de corporatii si institutii cu sfaturi si solutii exclusiviste intr-o gama larga de servicii bancare ce include imprumuturi, gestionarea numerarului si a lichiditatilor, finantarea comertului, gestionarea activelor si pasivelor, solutii de investitii. Sectiunea de Asset Management ofera serviciii si solutii de investitii unei game largi de clienti printre care fonduri de pensii, guverne, fundatii, corporatii si persoane fizice. Banca investeste intr-o gama larga de clase de active cu accent pe strategii de investitii alternative, piete emergente, repartizarea activelor si strategii de investitii traditionale. Divizia Investment Banking ofera o gama larga de produse si servicii financiare, ce cuprinde vanzari la nivel mondial de valori mobiliare, tranzactionare, intermediere si atragere de capital, servicii de consultanta, precum si cercetari complexe cu privire la investitii. Puncte tari Puncte slabe - Reputatia buna a bancii - Cota de piata detinuta o situeaza pe locul 2 in sistemul bancar din Elvetia, din punct de vedere al activelor - Abilitatea de a servi clientii la nivel mondial cu solutii adaptate nevoilor lor - Peste 46.000 de angajati in peste 50 de tari - Personal calificat si puternic motivat, precum si cultura organizationala solida - Raspandire teritoriala vasta - Portofoliu de clienti diversificat si foarte bine segmentat - Aducerea pe piata a unui produs inovativ - Nivel foarte ridicat de securitate si confidentialitate - Este activ implicata in sponsorizari si evenimente sportive - Slaba publicitate si vizibilitate a brandului in comparatie cu alte banci importante - Bancile concurente au produse asemanatoare Oportunitati Amenintari - Extinderea pe pietele emergente - Gestionare activelor la nivel global - Atragerea de noi clienti cu venituri foarte mari la nivel global - Extinderea ariei teritoriale in regiunile Asia- Pacific, Africa, America si Orientul Mijlociu - Intensificarea concurentei pe partea de Private Banking - Criza financiara si economica globala - Fluctuatia cursului de schimb - Fluctuatia ratelor dobanzii - Strictetea politicilor economice la nivel mondial Sursa: Prelucrare proprie Shared Services ofera servicii de inalta calitate si eficiente, sprijin pentru cele doua divizii ale bancii - Private Banking & Wealth Management si Investment Banking. In cadrul sistemului bancar din Elvetia, in anul 2012, Credit Suisse ocupa locul 2, fiind surclasata de catre banca UBS atat din punct de vedere al activelor cat si al capitalizarii bursiere. Credit Suisse a inregistrat un nivel al capitalizarii bursiere de 22 miliarde USD clasandu-se pe locul 11 la nivel mondial. Totodata, totalul activelor a fost de 1,043 miliarde CHF (din care 199,595 milioane CHF in Elvetia), fiind pe locul 10 in lume. In anul 2012, profitul realizat de catre Credit Suisse a fost de 1,3 miliarde CHF, iar activele administrate de catre aceasta au atins volumul de 1,250 miliarde CHF, nereusind insa sa devanseze banca USB nici de aceasta data. Din punct de vedere al distributiei teritoriale, Credit Suisse detine 220 sucursale si are aproximativ 19.400 angajati in Elvetia. La nivel mondial, pentru Credit Suisse lucreaza 46.000 angajati in peste 530 sucursale in peste 50 de tari.
1. Adam C., Marketing financiar-bancar, Ed. Mirton, Timisoara, 2007 2. Ambasada Romaniei in Confederatia Elvetiana, Indrumar de afaceri Elvetia, Berna, 2012 3. Bordeianu, G., Marketing bancar, Suport de curs, Bacau, 2011 4. Capraru B., Retail Banking, Ed. C.H.Beck, Bucuresti, 2009 5. Cetina, I.; Odobescu, E.; Strategii de marketing bancar, Ed. Economica, Bucuresti, 2007 6. Chirlesan D., Piata produselor si serviciilor bancare, Ed. Universitatea ,,Alexandru Ioan Cuza" Iasi, 2010 7. Credit Suisse, Annual Report 2012 8. Filip A., Marketing relational. O abordare din perspectiva domeniului financiar-bancar, Ed. ASE, Bucuresti, 2009 9. Grigorescu A.; Bob C.; Dobrescu E.; Marketingul afacerilor publice si private, Ed. URANUS, Bucuresti, 2007 10. Nistor, C.V.; Marketing financiar - bancar, Suport de curs, Cluj-Napoca, 2008-2009 11. Odobescu E., Marketingul bancar modern, Ed. Sigma, Bucuresti, 2003 12. Trenca, I.; Metode si tehnici bancare - principii, reglementari, experiente; Ed. Casa Cartii de Stiinta, Cluj-Napoca, 2004 13. http://www.casamea.ro 14. http://www.credit-suisse.com 15. http://www.svedu.ro 16. http://www.ubs.com
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.