Marketingul Bancar - Practici Mondiale si Directii de Implementare in Republica Moldova

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL 1. PARTICULARITATI DE CONTINUT SI TENDINTE DE DEZVOLTARE ALE MARKETINGULUI BANCAR 7
1.1 Geneza si delimitarea continutului marketingului bancar 7
1.2 Forte si tendinte in cadrul mediului de marketing bancar 22
1.3 Practici mondiale si limite ale implementarii marketingului bancar 31
CAPITOLUL II. PROBLEME ALE DEZVOLTARII MARKETINGULUI BANCAR IN REPUBLICA MOLDOVA 44
2.1 Caracteristica sistemului bancar din Republica Moldova 44
2.2 Studiul pietei serviciilor bancare 54
2.3 Specificitati si probleme ale implementarii marketingului in activitatea bancilor din Republica Moldova 68
CAPITOLUL III. DIRECTII DE IMPLEMENTARE A ACTIVITATII DE MARKETING IN CADRUL BANCILOR COMERCIALE 77
3.1 Sistemul informational si cercetarile de marketing in bancile comerciale 77
3.2 Politici de marketing si rolul lor in asigurarea competitivitatii bancilor comerciale 101
3.3 Directii de eficientizare a organizarii activitatii de marketing in bancile comerciale 120
CONCLUZII SI RECOMANDARI 128
BIBLIOGRAFIE 133
ANEXE 142
ADNOTARE 186
CUVINTE-CHEIE 189


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea temei investigate si gradul de studiere a acesteia.
Procesul de constituire a mecanismelor economiei de piata in Republica Moldova
determina transformari considerabile in toate domeniile de activitate, inclusiv in sfera bancara.
Restructurarea si dezvoltarea sistemului bancar este puternic influentata de posibilitatile oferite
de marketing. Necesitatea obiectiva de implementare a marketingului bancar este determinata si de
faptul ca acesta constituie mecanismul principal de mentinere a unui caracter adecvat al intregii
activitati a bancii, in concordanta cu procesele care decurg pe piata.
Actualitatea temei de cercetare este determinata si de cerintele bancilor comerciale privind
majorarea continua a indicatorilor de performanta. Acest rezultat poate fi obtinut printr-o cunoastere
profunda a instrumentelor de marketing si a practicii avansate in domeniul respectiv.
Studierea si segmentarea pietei financiare, evaluarea calitativa si cantitativa a cererii de
servicii bancare, optimizarea politicii de pret si de produs a bancii, pozitionarea produselor
bancare pe piata, determinarea nisei de piata si a segmentelor-tinta, utilizarea mijloacelor de
comunicare si stimulare a vinzarilor sunt probleme ce tin de marketingul bancar. Solutionarea
acestora depinde de combinatia de resurse, de posibilitatile si capacitatile fiecarei banci in parte.
Studierea si utilizarea experientei mondiale in domeniul marketingului bancar poate
simplifica procesul de eficientizare a businessului bancar autohton. De asemenea, aceasta va
permite de evitat unele erori si dificultati. In conditiile unei concurente acerbe, precum si a unui
numar redus de piete de desfacere, studierea practicilor bancare mondiale si analiza directiilor de
implementare a acestora, par a fi solutiile optime pentru bancherii din Republica Moldova.
Totodata specificul situatiei economice face dificila aplicarea pe scara larga a experientei
occidentale de marketing in cadrul bancilor comerciale autohtone si necesita adaptarea judicioasa a
acesteia la mediul bancar, prin sintezarea unor forme si metode de marketing, tinindu-se seama de
specificul Republicii Moldova, de cultura si mentalitatea formata.
Scopul cercetarii consta in delimitarea continutului marketingului bancar prin studierea
practicilor mondiale de marketing. Acest lucru e necesar de infaptuit in vederea scoaterii in
evidenta a posibilitatilor de implementare a practicilor respective in activitatea bancilor
comerciale din Republica Moldova, precum si in scopul identificarii unor solutii de organizare
eficienta a sistemului de marketing bancar.
Sarcinile care au fundamentat atingerea scopului propus sunt:
- delimitarea continutului marketingului bancar de cel al bunurilor si al serviciilor in
general;
- studiul genezei marketingului bancar si identificarea particularitatilor evolutiei lui in
diferite perioade de dezvoltare a pietei bancare;
- identificarea fortelor si tendintelor in cadrul mediului de marketing bancar international;
- analiza practicilor moderne de marketing bancar si stabilirea limitelor implementarii lor;
- definirea rolului marketingului in eficientizarea businessului bancar;
- fundamentarea bazei metodologice pentru evaluarea starii actuale a sistemului bancar din
Republica Moldova conform cerintelor de marketing;
- realizarea studiului de marketing al pietei autohtone a serviciilor bancare in vederea
identificarii dimensiunilor si specificitatilor ei;
- identificarea problemelor si a deficientelor privind implementarea practica a marketingului
in activitatea bancilor comerciale din Republica Moldova;
- selectarea practicilor avansate de marketing bancar si examinarea posibilitatilor de adaptare a
acestora la conditiile specifice de pe piata Moldovei;
- elaborarea unui model de organizare a sistemului informational de marketing capabil sa asigure
eficienta procesului de marketing in cadrul unei banci comerciale;
- fundamentarea demersului metodologic al procesului de organizare a cercetarilor de marketing in
bancile comerciale autohtone;
- concretizarea coordonatelor politicilor de marketing bancar si principiile de asamblare a lor in
procesul de organizare a activitatii bancii comerciale;
Tema si obiectul de studiu. Tema cercetarii tine de studierea marketingului aplicat in
domeniul bancar, a practicilor bancare internationale, precum si a conditiilor de implementare a
acestor practici in republica in vederea dezvoltarii industriei bancare autohtone. Obiectul
studiului la constituit activitatea de marketing a bancilor comerciale din Republica Moldova.
Metodologia si metodele de cercetare. In lucrare a fost aplicata o abordare metodologica
complexa, care a permis efectuarea unui studiu al elementelor specifice de marketing bancar si al
conditiilor ce influenteaza dezvoltarea businessului bancar in Republica Moldova.
Temelia teoretica a metodologiei de cercetare are la baza studiile si lucrarile fundamentale
in domeniul marketingului bunurilor, marketingului serviciilor si a marketingului bancar - Ph.
Kotler, P. Rose, J. Rathmell, C. Gronroos, M. Bitner, K. Tyler, Ed. Stanley, P. Turnbull, P.
Knight, T. Pascault, precum si unele lucrari si publicatii la problematica cercetata a autorilor E.
??????, A. ??????, O. ????????, ?. ????????, ?. ????????, ?. ??????, ?. ?????, ?.
??????, S. Petrovici, Gr. Belostecinic, Em. Odobescu, C. Florescu, I. Galiceanu, V. Dedu etc.
Baza informationala a tezei o constituie datele Departamentului de Statistica si Sociologie
al Republicii Moldova; rapoartele Bancii Nationale a Moldovei privind activitatea bancilor
comerciale; informatiile statistice ale organizatiilor internationale si autohtone, publicate in presa
economica; datele operative ale bancilor comerciale din Moldova, informatiile centrelor de
cercetari; informatiile plasate pe paginile web ale bancilor comerciale; datele si informatiile
rezultate din cercetarile de teren, realizate de autor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketingul Bancar - Practici Mondiale si Directii de Implementare in Republica Moldova.pdf

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!