Operatiunile de Economisire si Creditare a CEC SA

Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Sub aspectul circulatiei monetare, luata atat in prezenta perioada de tranzitie cat si in perspectiva, rolul si importanta CEC Bank, a sucursalelor si a filialelor sale va creste foarte mult.
S-a creat, de altfel, o anumita psihologie a fiecarui cetaten de a-si pastra economiile si disponibilitatile la aceasta prestigioasa institutie. Cu alte cuvinte, se poate vorbi de o intreaga educatie in acest sens.
Ca sociatate bancara pe actiuni, in conditiile economiei de piata, CEC Bank este chemata sa-si aduca aportul asupra intregii circulatii monetare din tara.
Administrarea cvasibanilor care ocupa ponderea cea mai mare a numerarului, cat si transformarea depunerilor in mijloace monetare temporar libere, destinate procesului de creditare, imprima activitatii CEC Bank, functionalitati certe in cadrul sistemului bancar.
Desfasurarea activitatii CEC Bank intr-un cadrul legislativ nou, bazat pe relatii concurentiale intre banci, care dupa reorganizare au fost obligate sa primeasca si ele depuneri de la populatie si sa acorde credite acesteia, a determinat la CEC Bank imbinarea muncii de organizare, indrumare, coordonare si control cu munca operativa de ghiseu si contabilitate. Desi s-au luat o serie de masuri pentru largirea si perfectionarea activitatii de economisire organizata si de creditare a populatiei, sursele nu s-au epuizat, fapt care in prezenta lucrare exprimam cateva propuneri de imbunatatire a activitatii CEC Bank.
Situatia macroeconomica din Romania, cerintele clientilor privind existenta unor produse si servicii moderne si de calitate, noile tehnologii informationale, penetrarea sistemului bancar romanesc de banci puternice si de prestigiu pe plan international, precum si noul cadru legislativ al CEC Bank au impus elaborarea unei strategii de afaceri cu obiective generale stategice bine conturate care, prin indeplinirea lor, sa permita restructurarea si dezvoltarea institutionala a bancii noastre.
In acest scop o echipa de specialisti CEC Bank impreuna cu un expert al Fundatiei Caselor de Economii din Germania pentru Cooperarea Internationala, au elaborat documentul ce priveste strategia CEC Bank in perioada 2000-2002.
Obiectivele strategice stabilite urmaresc: 
1. orientarea spre profit;
2. orientarea spre client;
3. rentabilizarea si automatizarea;
4. ridicarea calitatii activitatii;
5. mentinerea si intarirea soliditatii CEC Bank;
6. lansarea creditelor I.M.M., etc.
In vederea atingerii obiectivelor strategice urmeaza sa fie implementate circa 24 planuri de actiune care vizeaza intre altele, ajustarea organigramei Centralei si unitatilor subordonate, instalarea unor noi directii functionale, transformarea Sucursalelor in centre de profit, alegerea si implementarea de software si hardware performant, crearea unei baze de date a clientilor, implementarea sistemului informational de management, reorientarea retelei, elaborarea unui sistem integrat de calificare si pregatire profesionala, introducerea sistemelor de supraveghere si control a riscurilor, reevaluarea normelor metodologice.
Pe baza acestei strategii de afaceri, ce reprezinta in esenta, cadrul orientativ al activitatii sale, CEC Bank se va adapta si va putea reactiona mult mai rapid la evolutiile si transformarile din economia romaneasca in general si din sistemul bancar in special, putand astfel sa satisfaca la timp si in conditii calitative superioare cerintele clientilor sai, mentinandu-si pozitia de top in randul bancilor din Romania.
1. Orientarea spre profit / cultul performantei
Rezultatul financiar este cel mai important obiectiv pentru o banca. Atingerea lui asigura un nivel ridicat de satisfacere a clientilor, a calitatii, asigura mijloacele necesare pentru investitiile in tehnica informatica si in automatizarea si mentinerea soliditatii bancii.
Orientarea spre profit este un factor decisiv in realizarea "best practice". Factorul decisiv la nivel superior este un management puternic, care vizeaza foarte clar cultul performantei la toate nivelurile.
Din punct de vedere al strategiei sale, CEC Bank trebuie sa aiba in vedere urmatoarele aspecte principale: instalarea controllingului bancar care trebuie sa puna la dispozitie, informatiile, instrumentele si sistemele necesare pentru luarea deciziilor strategice, pentru planificarea, controlul si supravegherea sigurantei si eficientei bancii. Instrumentele de controlling care trebuiesc avute in vedere cu preponderenta sunt urmatoarele:
- planificarea strategica si operationala;
- instalarea unui sistem de informare a managementului;
- organizarea unitatilor in centre de profit;
- calcularea profitabilitatii conturilor clientilor.
2. Orientarea spre client
Orientarea spre piata, spre client presupune orientarea politicii de afaceri a CEC Bank si a tuturor activitatilor bancare plecand de la necesitatile, asteptarile si atitudinile clientilor proprii sau potentiali. Aceasta presupune o atitudine activa a intregului sistem CEC Bank fata de piata, o atitudine de preintampinare a necesitatilor clientului. Ea ofera CEC Bank un avantaj substantial fata de celelate banci prin renuntarea la imitarea sau copierea activitatilor altor banci. Din experienta practica a altor banci, se stie ca imitarea (copierea unei strategii de la o banca la alta, duce, pe termen lung, la pierderea profitului si imaginii si in consecinta, la pierderea ponderii pe piata.
Orientarea spre client presupune descentralizarea deciziilor si a competentelor. Pentru persoana care decide, trebuie sa existe o concordanta intre decizia si raspunderea asumata si intre competentele acordate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Operatiunile de Economisire si Creditare a CEC SA.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!