1. Prezentarea băncii 2. - Operaţiuni bancare - Operaţiuni în lei - Operaţiuni în valută 3. Instrumente financiare derivate – contract futures 4. Profitabilitate
1. Prezentarea băncii BANCA ROMÂNEASCĂ MEMBRĂ A GRUPULUI NBG • 1993: este înfiinţată Banca Românească • 2003: Naţional Bank of Grece a achiziţionat Banca Românească, deţinând în prezent 88,7% din capitalul băncii. BERD deţine 10,2% din capitalul băncii. • 1841: a fost fondată Naţional Bank of Grece • 1880: Naţional Bank of Grece a fost cotată la bursa din Atena • 1999: Naţional Bank of Grece a fost cotată la bursa din New York • 2008: Totalul activelor Grupului NBG: 101 miliarde Euro GRUPUL NBG IN LUME Servicii financiare - poziţie dominantă pe piaţa serviciilor financiar-bancare din Grecia - prezenţă puternică în 13 ţări - peste 1000 de sucursale GRUPUL NBG IN ROMANIA - Servicii bancare: BANCA ROMÂNEASCĂ - Servicii de consultanţă în asigurări: GARANTA NBG ASIGURĂRI - Tranzacţii pe piaţa de capital: ETEBA ROMANIA - Servicii de leasing: NBG LEASING PRODUSE ŞI SERVICII PERSOANE FIZICE PRODUSE DE CREDITARE • Credit pentru casă • Credit nevoi personale cu garanţii • Credit nevoi personale fără garanţii PRODUSE DE ECONOMISIRE • Depozite • Cont curent flexibil CARDURI - Carduri de credit - Carduri de salariu cu overdraft - Carduri de debit ALTE SERVICII - Internet bankîng PRODUSE ŞI SERVICII LARGE CORPORATE • Divizie dedicată în gestionarea relaţiilor cu clienţii corporate - Sucursală dedicată pentru clienţii corporate - Capacitatea de a dezvolta şi gestiona proiecte complexe: - Finanţări proiecte - Facilităţi de credit sindicalizate - Leverage / Management Buyouts - Municipality risk financing ORGANIZARE Banca Românească SA membră a grupului NBG are în componenţa sa: - Centrala având sediul în Bucureşti - Unităţi teritoriale (150 sucursale) Centrala Băncii este organizată în divizii (trezorerie,risc,operaţiuni, Resurse Umane, IT Contabilitate şi Control Financiar ,Retail...) iar diviziile în departamente (ex. Divizia Operaţiuni :Departament Servicii Clientela Back-Office, Departament Trezorerie Back-Office) având fiecare responsabilităţi specifice. Unităţile Teritoriale sunt subunităţi a societăţii bancare. Sucursala Mărăşti Cluj-Napoca funcţionează din luna august 2006, având în prezent un important portofoliu de clienţi persoane fizice si juridice în special IMM. Sucursala este reprezentată de către: Manager Sucursala Coordonator Relaţii Clientelă 2. Operaţiuni bancare Tipuri de operaţiuni efectuate la nivelul sucursalei în numele clienţilor: - Încasări /plaţi numerar lei şi valută - Transferuri de fonduri în lei - Transferuri de fonduri în valută - Vânzări /cumpărări valută în condiţii standard şi la curs negociat - Depozite la vedere, la termen (lei, valută) în condiţii standard şi dobânzi negociate. - Operaţiuni cu carduri Una dintre principalele activităţi ale sucursalei o reprezintă Creditarea. Operaţiuni cu numerar: Pentru clienţii Băncii în numerar se operează la casierie şi se concretizează prin creditarea s-au debitarea contului curent, contului flexibil sau contului ataşat cardului. Depunerile de numerar se fac în vederea plăţii ratelor , pentru utilizarea produselor de economisire (depozit la termen 30/60/90/180/360 zile, cont flexibil...), pentru creditarea contului de card. Clienţii ocazionali pot efectua operaţiuni de schimb valutar sau operaţiuni de transfer lei/valută prin sistemul WESTERN UNION.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.