Cuprins
- 1. Scurt istoric
- 2. Sistemul informational bancar
- 2.1 Specificitatea sistemului informational al Bancii Transilvania
- 2.1.1 Western Union
- 2.1.2 Internet Banking BT
- 2.1.3 BT ULTRA
- 3. Deschiderea si functionarea conturilor bancare
- 3.1 Categorii de conturi folosite de Banca Transilvania
- 3.1.1 Contul curent
- 3.1.2 Contul de depozit
- 3.1.3 Contul de card
- 3.1.4 Contul de imprumut
- 3.2 Proceduri pentru deschiderea conturilor bancare
- 3.2.1 Documentatia pentru deschiderea conturilor bancare curente
- 3.2.2 Documentatia pentru deschiderea conturilor de depozit
- 3.2.3 Documentatia pentru deschiderea conturilor de credit
- 3.2.4 Documentatia pentru deschiderea conturilor speciale
- 3.3 Operatiuni curente si speciale derulate prin conturile bancare
- 3.3.1 Operatiuni efectuate prin conturi curente
- 3.3.2 Operatiuni curente prin conturile de depozit la termen
- 3.3.3 Operatiuni efectuate prin conturile in valuta
- 3.4 Inchiderea conturilor bancare
- 3.4.1 Inchidera conturilor de disponibilitati banesti
- 3.4.2 Inchiderea conturilor de depozit
- 3.4.3 Inchidrea conturilor de credite
- 3.4.4 Inchiderea conturilor in valuta
- 4. Operatiuni bancare cu numerar
- 4.1 Organizarea operatiunilor bancare cu numerar
- 4.2 Instrumente utilizate in derularea operatiunilor de incasari si plati
- 5. Decontari fara numerar
- 5.1 Cambia
- 5.2 Biletul la ordin
- 5.3 Cecul
- 5.4.Ordinul de plata
Extras din proiect
1. Scurt istoric
Povestea de succes a bancii a inceput in Cluj-Napoca, acum 14 ani, din initiativa unor oameni de afaceri din Cluj. Ideea a fost aceea de a crea o banca locala, un brand de Cluj. Spiritul antreprenorial al fondatorilor sai a determinat consolidarea pozitiei BanciiTransilvania, intr-o prima etapa, in Cluj si, ulterior, la nivel regional. Banca si-a orientat la inceput activitatea spre sectorul IMM si, datorita cererii pietei, in scurt timp aceasta a inceput sa se dedice si domeniului de retail. In anul 1997 Banca Transilvania a devenit prima instituţie bancara din Romania, care a fost cotata la Bursa de Valori Bucuresţi, ceea ce a insemnat recunoasterea valorii sale pe piata si a transparentei actiunilor băncii.
Banca Transilvania este azi una dintre cele mai importante institutii financiar – bancare din Romania, aflata in top 10 si una dintre cele mai atractive companii listate la Bursa de Valori Bucuresti. O prioritate a activitatii sale este perfectionarea continua a serviciilor si a angajatilor, asa incat calitatea sa fie cea care face diferenta. Cu o cota de piata de 5%, Banca Transilvania este un jucator activ pe piata, devenind, datorita accelerarii implementarii stategiei de crestere, o banca recunoscuta la nivel naţional.
In plus, Banca Transilvania inseamna un grup financiar puternic, Grupul Financiar BANCA TRANSILVANIA, care ofera pietei servicii integrate – banking, asigurari, administarea investitiilor, finantarea consumatorilor, leasing, tranzactii mobiliare, factoring si prin intermediul subsidiarelor sale: BT Asigurari, BT Asset Management S.A.I. S.A., BT Direct, BT Leasing, BT Securities, BT Finop Leasing IFN SA si Compania de Factoring.
Banca Transilvania este structurata pe trei linii de afaceri: retail, IMM si corporate. Astfel, banca si-a format echipe specializate si un portofoliu complex de produse si servicii, pentru a sustine dezvoltarea acestor trei directii. Banca Transilvania are peste 750.000 de clienti, dintre care aproximativ 100.000 sunt persoane juridice.
Banca Transilvania este prezentă în toate centrele economice importante din Romania, detinand peste 370 sucursale si agentii. Cresterea numarului de unitati a avut un ritm foarte accentuat mai ales in ultimii doi ani, cand au fost deschise aproximativ 250 de entitati operationale, Banca Transilvania clasandu-se, in prezent, pe pozitia a patra in topul bancilor din Romania, din punctul de vedere al numarului de unităţi. Intreaga retea teritoriala inseamna pentru banca o importanta carte de vizita si, bineinţeles, dovada angajamentului sau de a veni tot mai aproape de clienti. Banca Transilvania beneficiaza de un sistem informatic performant, centralizat, care ofera clientilor, ca principal avantaj, posibilitatea accesarii contului curent din oricare unitate din ţara.
Banca Transilvania are acum şi trei sub-brand-uri: BT Café™, BT Golf Cup si Academia BT. Dintre acestea, proiectul care s-a bucurat de cel mai mare succes este BT Café™, prima cafenea bancara din Romania. Banca detine trei astfel de locatii – in Bucuresti, in Constanta, respectiv in Cluj-Napoca iar extinderea acestui concept in cateva dintre cele mai importante orase din ţara va continua. Echipa Bancii Transilvania este formata din aproximativ 5.000 de angajaţi care impartasesc cultura organizationala si valorile BT, eforturile lor fiind canalizate in jurul aceluiasi obiectiv: calitatea muncii lor, pentru multumirea clientilor. In cei 14 ani de activitate, Banca Transilvania a demonstrat ca, prin sprijinul actionarilor si prin planurile ambitioase dezvoltate, a devenit o banca puternica, deschisa, flexibila si moderna.
2. Sistemul informational bancar
Sistemul informational cuprinde ansamblul mijloacelor si procedurilor de prelucrare, clasare, stocari, difuzare si valorificare a datelor si informatiilor la nivelul unei entitaţi economico-sociale in scopul furnizarii de informatii, sub forma direct utilizabila, la un moment oportun, a unei bune functionari a sistemelor operationale precum si a luarii deciziilor la diferite niveluri. Acest sistem asigura legatura permanenta si necesara intre sistemul de conducere si sistemul condus in dublul sens, prin preluarea si transmiterea informatiilor privind starea si dinamica sistemului condus.
Rolul sistemului informational consta in asigurarea datelor, nivelul, structura si consumul factorilor de productie si respectiv nivelul, structura si realizarea serviciilor sau produselor destinate pietii (in sensul de vanzare) si date de pe mediul economic national si international de pe care opereaza banca. Sistemul informational este cel care asigura comunicarea deciziilor, a obiectivelor bancii. Aceste obiective concretizate in planul de productie, programe de fabricatie, indicatori cantitativi si calitativi ai productiei, etc. Toate acestea sufera procese mai mici sau mai mari de transformare, sortare, sistematizare, toate subordonate unei idei de a facilita intelegerea corecta la activitatea firmei..Sistemul informational trebuie sa aiba un rol activ (nu are numai un rol pasiv), trebuie sa se transforme intr-un instrument de conducere care sa permita anticiparea corecta a viitorului; pe aceasta baza sa ofere variante de actiune, de plan, de strategii de marketing, de consolidare si extindere a pozitiei pe piata, astfel se poate ajunge la o conducere stiintifica.
Sistemul informatinal bancar indeplineşte rolul de prelucrare normala/automata a informatiilor transmise de catre sistemul operant, in scopul furnizarii datelor necesare controlului activitatii globale asigurate de catre sistemul de conducere.
In sistemul actual de organizare a sistemelor financiar bancare la nivel national si internaţional, exista patru tendinte de organizare a subsistemului informatizat:
-sistem informatic standard (SIS);
-sistem expert (SE);
-sistemul interactiv de asistare a deciziei (SIAD) sau sistem executiv (ESS);
-sistem informatic mixt (SIM).
Sistemul informational are urmatoarele functii :
-gestiunea conturilor in lei si in valuta, a persoanelor fizice si juridice;
-urmarirea creditelor in lei si in valuta acordate clientilor ;
-gestiunea certificatelor de depozit;
-decontari intra si interbancare;
-financiar-contabila si personal.
O analiza a acestor functii ale sistemului informaţional bancar conduce la ideea ca acestea pot fi simplificate, diversificate si exploatate prin intermediul tehnicilor operative.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Practica Banca Transilvania.doc