Practică BRD agenția Fălticeni

Cuprins proiect Cum descarc?

Cap 1. Prezentare generală BRD – Groupe Société Générale 3
1.1. Caracteristici generale 3
1.1.1. Istoricul şi evoluţia BRD 5
1.1.2. Funcţiile BRD – Group Société Générale 6
1.2. Organizarea Agenţiei BRD - Fălticeni 7
1.2.1. Misiunea Agenţiei BRD – Fălticeni 7
1.2.2. Organizare – Organigrama BRD Fălticeni 7
1.2.3. Clientela băncii 9
Cap 2. Sistemul informaţional bancar 10
2.1. Particularităţi ale sistemului informaţional bancar 10
2.2. Sistemul informatic bancar 11
Cap 3. Deschiderea şi funcţionarea conturilor bancare 15
3.1. Principii şi reguli generale 15
3.2. Obligaţii privind funcţionarea conturilor deschise la bănci 20
3.3. Deschiderea şi funcţionarea conturilor curente 23
3.4. Deschiderea şi funcţionarea conturilor de depozit 25
3.5. Deschiderea şi funcţionarea conturilor de credite 31
3.6. Deschiderea şi funcţionarea conturilor cu destinaţie specială 32
Cap 4. Operaţiuni de creditare bancară 34
4.1. Prezentare generală 34
4.1.1. Condiţii de acordare a creditelor 35
4.1.2. Documentele întocmite în cazul creditării 36
4.1.3. Rambursarea creditelor 38
4.2. Categorii de credite 39
4.2.1. Credite acordate persoanelor fizice 41
4.2.2. Credite acordate persoanelor juridice 53
4.2.3. Credite acordate persoanelor fizice autorizate 59
4.2.4. Credite pentru finanţarea agriculturii 60
Cap 5. Instrumente moderne de plată 62
5.1. Cardul – instrument modern de plată 62
5.1.1. Carduri destinate persoanelor fizice 64
5.1.2. Carduri destinate persoanelor juridice şi persoanelor fizice autorizate 76
5.2. Serviciul de bancă la distanţă 78
5.3. Alte tipuri de instrumente moderne de plată 91


Extras din proiect Cum descarc?

Cap 1. Prezentare generală BRD – Groupe Société Générale
1.1. Caracteristici generale
Din multitudinea de societăţi bancare şi instituţii financiare şi de credit care funcţionează
în cadrul sistemului bancar românesc Banca Română pentru Dezvoltare S.A. – Groupe Société Générale are o importanţă deosebită. Valoarea acesteia este dată de tradiţia pe care o are în cadrul peisajului bancar românesc, ce este bine ancorată în economie şi recunoscută de populaţie prin intemediul numeroaselor reţele de sucursale, cât şi de produsele şi serviciile inovatoare la care aceasta are acces, alături de cele mai eficiente metode de gestiune datorită apartenenţei Grupului Société Générale.
BRD - Groupe Société Générale este a doua bancă din România, după active şi deţine a doua capitalizare la Bursa de Valori Bucureşti. Aceasta este prezentă în toate judeţele României printr-o reţea de 930 de agenţii. La 31 martie 2010, BRD număra 2,4 milioane clienţi activi individuali şi corporativi şi peste 2,3 milioane de carduri. 
BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri de servicii financiare din zona euro. Acesta are peste 160.000 de angajaţi în toată lumea, pe trei activităţi: 
- Retail banking şi servicii financiare;
- Global Investment Management & Services;
- Corporate & Investment Banking.
În 2008, BRD a fost desemnată ,, Cea mai bună bancă din România ” de publicaţiile financiare Euromoney, The Banker şi Global Financer.
Bancă cu vocaţie universală, adepta unei politici bine definite de creştere durabilă, bazată pe o dezvoltare permanentă şi selectivă a produselor şi serviciilor sale, BRD - Groupe Société Générale îşi concentrează activitatea pe trei linii de business: 
- Banca persoanelor fizice:
- Banca se bucură de o bună imagine în rândul populaţiei, având peste 2.430.000 de clienţi persoane fizice;
- Creditele în sold acordate persoanelor fizice reprezintă aproximativ 16,5 miliarde RON;
- BRD Finance, filială specializată în acordarea de credite de consum, are un volum de credite în sold de 737 milioane de RON, ocupând primul loc în acest domeniu;
- BRD Fond de Pensii, lansată în 2007, şi-a început activitatea în 2008.
- Banca întreprinderilor:
- În rândul persoanelor juridice, banca numără apoximativ 162.000 de clienţi;
- Factoring: BRD este lider pe piaţă în România;
- BRD Sogelease: ocupă locul al treilea printre societăţile de leasing – filiale de bănci;
- ALD Automotiv: gestionează un parc de peste 4.800 de autovehicule;
- ECS: noua filială de finanţare a echipamentelor IT.
- Banca de investiţii:
- BRD Corporate Finance: servicii complete de consultanţă în fuziuni – achiziţii şi privatizări;
- BRD Asset Management SAI: desfăşoară activităţi în domeniul administrării de active.
Principalele obiective ale dezvoltării BRD sunt:
- adaptarea organizării şi a metodelor proprii la strategia clienţilor;
- creşterea selectivă a activelor;
- inovaţia ;
- reducerea coeficientului de exploatare;
- rentabilitate durabilă.
Filialele BRD - Groupe Societé Générale sunt:
- BRD Sogelease: leasing;
- BRD Corporate Finance: consiliere în domeniul privatizărilor fuziunilor şi achiziţiilor;
- BRD Finance : credite de consum ;
- ALD Automotiv: gestiunea flotelor de vehicule;
- BRD Asset Management: gestiunea activelor;
- BRD Pensii: pensii private;
- ECS România: leasing şi managementul echipamentelor IT;
- SOGEPROM: dezvoltare şi promovare imobiliară.
1.1.1. Istoricul şi evoluţia BRD
- 1923 – 1947
Istoria BRD începe în 1923, odată cu crearea Societăţii Naţionale pentru Credit Industrial. Obiectivul acestei instituţii publice este finanţarea industriei româneşti.
- 1948 – 1956
Conform legii naţionalizării din iunie 1947, Societatea Naţionala pentru Credit Industrial devine Banca de Credit pentru Investiţii. Activitatea cea mai importantă a băncii este acordarea de credite.
- 1957 – 1990
În 1957, Banca de Credit pentru Investiţii devine Banca de Investiţii. Ea ocupă o poziţie de monopol în domeniul finanţării pe termen mediu şi lung din sectorul industrial. În această perioadă activitătile principale se reînnoiesc profund, având ca particularitate specializarea creditelor în funcţie de obiectul lor.
- 1990 – 1998
Naşterea BRD ca bancă comercială intervine în 1990. Preluarea activelor şi pasivelor Băncii de Investiţii constituie baza activităţii, dar autorizarea generală pentru activităţile bancare atribuită acestei entităţi stimulează constituirea unei importante reţele de agenţii pe întreg teritoriul ţării. Este vorba de asemenea despre asigurarea prezentei BRD acolo unde se dezvoltă activitatea industrială pentru a transmite din experienţă în domeniul creditului de investiţii. Astfel, unităţile sale se îndreaptă în special, în afara atragerii depozitelor societăţilor comerciale şi persoanelor fizice, către creditele pentru investiţii destinate societăţilor comerciale. Apar şi operaţiunile de schimb la vedere.
- 1999 – 2001
BRD a fost aleasă de guvern pentru a deveni prima bancă comercială privatizată. Această alegere consacra calitatea activelor şi a gestiunii BRD. Achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni al BRD de către grupul Société Générale a fost finalizată în martie 1999; ea intervine într-o perioadă dificilă marcată de falimente bancare răsunătoare. Este de asemenea începutul bancarizării masive a persoanelor fizice. BRD profită de imaginea sa favorabilă în faţa marelui public şi de calitatea relaţiilor sale cu întreprinderile pentru a dezvolta rapid clientela sa de persoane fizice. Foarte repede, BRD devine lider pe piaţa noilor produse, cum ar fi cardurile bancare şi creditele pentru consum.
- 2002 – 2004
În 2003, Banca Română pentru Dezvoltare devine BRD – Groupe Société Générale. Noua identitate a băncii consolidează astfel poziţia sa, făcând mai vizibilă identitatea Grupului – mamă. În 2004, Société Générale, cumpără pachetul residual de acţiuni deţinut de statul roman în capitalul BRD, participaţia sa crescând astfel de la 51% la 58%.
Acţionarul principal al BRD este Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri bancare din zona euro, ale cărui servicii sunt utilizate de 2,5 milioane clienţi din întreaga lume.


Fisiere în arhivă (1):

  • Practica BRD Agentia Falticeni.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!