Practica BRD Agentia Falticeni

Cuprins proiect Cum descarc?

Cap 1. Prezentare generala BRD - Groupe Societe Generale 3
1.1. Caracteristici generale 3
1.1.1. Istoricul si evolutia BRD 5
1.1.2. Functiile BRD - Group Societe Generale 6
1.2. Organizarea Agentiei BRD - Falticeni 7
1.2.1. Misiunea Agentiei BRD - Falticeni 7
1.2.2. Organizare - Organigrama BRD Falticeni 7
1.2.3. Clientela bancii 9
Cap 2. Sistemul informational bancar 10
2.1. Particularitati ale sistemului informational bancar 10
2.2. Sistemul informatic bancar 11
Cap 3. Deschiderea si functionarea conturilor bancare 15
3.1. Principii si reguli generale 15
3.2. Obligatii privind functionarea conturilor deschise la banci 20
3.3. Deschiderea si functionarea conturilor curente 23
3.4. Deschiderea si functionarea conturilor de depozit 25
3.5. Deschiderea si functionarea conturilor de credite 31
3.6. Deschiderea si functionarea conturilor cu destinatie speciala 32
Cap 4. Operatiuni de creditare bancara 34
4.1. Prezentare generala 34
4.1.1. Conditii de acordare a creditelor 35
4.1.2. Documentele intocmite in cazul creditarii 36
4.1.3. Rambursarea creditelor 38
4.2. Categorii de credite 39
4.2.1. Credite acordate persoanelor fizice 41
4.2.2. Credite acordate persoanelor juridice 53
4.2.3. Credite acordate persoanelor fizice autorizate 59
4.2.4. Credite pentru finantarea agriculturii 60
Cap 5. Instrumente moderne de plata 62
5.1. Cardul - instrument modern de plata 62
5.1.1. Carduri destinate persoanelor fizice 64
5.1.2. Carduri destinate persoanelor juridice si persoanelor fizice autorizate 76
5.2. Serviciul de banca la distanta 78
5.3. Alte tipuri de instrumente moderne de plata 91


Extras din proiect Cum descarc?

Cap 1. Prezentare generala BRD - Groupe Societe Generale
1.1. Caracteristici generale
Din multitudinea de societati bancare si institutii financiare si de credit care functioneaza
in cadrul sistemului bancar romanesc Banca Romana pentru Dezvoltare S.A. - Groupe Societe Generale are o importanta deosebita. Valoarea acesteia este data de traditia pe care o are in cadrul peisajului bancar romanesc, ce este bine ancorata in economie si recunoscuta de populatie prin intemediul numeroaselor retele de sucursale, cat si de produsele si serviciile inovatoare la care aceasta are acces, alaturi de cele mai eficiente metode de gestiune datorita apartenentei Grupului Societe Generale.
BRD - Groupe Societe Generale este a doua banca din Romania, dupa active si detine a doua capitalizare la Bursa de Valori Bucuresti. Aceasta este prezenta in toate judetele Romaniei printr-o retea de 930 de agentii. La 31 martie 2010, BRD numara 2,4 milioane clienti activi individuali si corporativi si peste 2,3 milioane de carduri. 
BRD face parte din Grupul Societe Generale, unul dintre cele mai mari grupuri de servicii financiare din zona euro. Acesta are peste 160.000 de angajati in toata lumea, pe trei activitati: 
- Retail banking si servicii financiare;
- Global Investment Management & Services;
- Corporate & Investment Banking.
In 2008, BRD a fost desemnata ,, Cea mai buna banca din Romania " de publicatiile financiare Euromoney, The Banker si Global Financer.
Banca cu vocatie universala, adepta unei politici bine definite de crestere durabila, bazata pe o dezvoltare permanenta si selectiva a produselor si serviciilor sale, BRD - Groupe Societe Generale isi concentreaza activitatea pe trei linii de business: 
- Banca persoanelor fizice:
- Banca se bucura de o buna imagine in randul populatiei, avand peste 2.430.000 de clienti persoane fizice;
- Creditele in sold acordate persoanelor fizice reprezinta aproximativ 16,5 miliarde RON;
- BRD Finance, filiala specializata in acordarea de credite de consum, are un volum de credite in sold de 737 milioane de RON, ocupand primul loc in acest domeniu;
- BRD Fond de Pensii, lansata in 2007, si-a inceput activitatea in 2008.
- Banca intreprinderilor:
- In randul persoanelor juridice, banca numara apoximativ 162.000 de clienti;
- Factoring: BRD este lider pe piata in Romania;
- BRD Sogelease: ocupa locul al treilea printre societatile de leasing - filiale de banci;
- ALD Automotiv: gestioneaza un parc de peste 4.800 de autovehicule;
- ECS: noua filiala de finantare a echipamentelor IT.
- Banca de investitii:
- BRD Corporate Finance: servicii complete de consultanta in fuziuni - achizitii si privatizari;
- BRD Asset Management SAI: desfasoara activitati in domeniul administrarii de active.
Principalele obiective ale dezvoltarii BRD sunt:
- adaptarea organizarii si a metodelor proprii la strategia clientilor;
- cresterea selectiva a activelor;
- inovatia ;
- reducerea coeficientului de exploatare;
- rentabilitate durabila.
Filialele BRD - Groupe Societe Generale sunt:
- BRD Sogelease: leasing;
- BRD Corporate Finance: consiliere in domeniul privatizarilor fuziunilor si achizitiilor;
- BRD Finance : credite de consum ;
- ALD Automotiv: gestiunea flotelor de vehicule;
- BRD Asset Management: gestiunea activelor;
- BRD Pensii: pensii private;
- ECS Romania: leasing si managementul echipamentelor IT;
- SOGEPROM: dezvoltare si promovare imobiliara.
1.1.1. Istoricul si evolutia BRD
- 1923 - 1947
Istoria BRD incepe in 1923, odata cu crearea Societatii Nationale pentru Credit Industrial. Obiectivul acestei institutii publice este finantarea industriei romanesti.
- 1948 - 1956
Conform legii nationalizarii din iunie 1947, Societatea Nationala pentru Credit Industrial devine Banca de Credit pentru Investitii. Activitatea cea mai importanta a bancii este acordarea de credite.
- 1957 - 1990
In 1957, Banca de Credit pentru Investitii devine Banca de Investitii. Ea ocupa o pozitie de monopol in domeniul finantarii pe termen mediu si lung din sectorul industrial. In aceasta perioada activitatile principale se reinnoiesc profund, avand ca particularitate specializarea creditelor in functie de obiectul lor.
- 1990 - 1998
Nasterea BRD ca banca comerciala intervine in 1990. Preluarea activelor si pasivelor Bancii de Investitii constituie baza activitatii, dar autorizarea generala pentru activitatile bancare atribuita acestei entitati stimuleaza constituirea unei importante retele de agentii pe intreg teritoriul tarii. Este vorba de asemenea despre asigurarea prezentei BRD acolo unde se dezvolta activitatea industriala pentru a transmite din experienta in domeniul creditului de investitii. Astfel, unitatile sale se indreapta in special, in afara atragerii depozitelor societatilor comerciale si persoanelor fizice, catre creditele pentru investitii destinate societatilor comerciale. Apar si operatiunile de schimb la vedere.
- 1999 - 2001
BRD a fost aleasa de guvern pentru a deveni prima banca comerciala privatizata. Aceasta alegere consacra calitatea activelor si a gestiunii BRD. Achizitionarea pachetului majoritar de actiuni al BRD de catre grupul Societe Generale a fost finalizata in martie 1999; ea intervine intr-o perioada dificila marcata de falimente bancare rasunatoare. Este de asemenea inceputul bancarizarii masive a persoanelor fizice. BRD profita de imaginea sa favorabila in fata marelui public si de calitatea relatiilor sale cu intreprinderile pentru a dezvolta rapid clientela sa de persoane fizice. Foarte repede, BRD devine lider pe piata noilor produse, cum ar fi cardurile bancare si creditele pentru consum.
- 2002 - 2004
In 2003, Banca Romana pentru Dezvoltare devine BRD - Groupe Societe Generale. Noua identitate a bancii consolideaza astfel pozitia sa, facand mai vizibila identitatea Grupului - mama. In 2004, Societe Generale, cumpara pachetul residual de actiuni detinut de statul roman in capitalul BRD, participatia sa crescand astfel de la 51% la 58%.
Actionarul principal al BRD este Societe Generale, unul dintre cele mai mari grupuri bancare din zona euro, ale carui servicii sunt utilizate de 2,5 milioane clienti din intreaga lume.


Fisiere in arhiva (1):

  • Practica BRD Agentia Falticeni.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!