Produsul Bancar Elemenat al Mix-ului de Marketing Bancar

Extras din proiect Cum descarc?

Scurta prezentarea a marketingului financiar bancar
La inceput marketingul financiar - bancar era o componenta a marketingului serviciilor. Odata cu cresterea si diversificarea inregistrata de catre sectorul serviciilor in a doua jumatate a secolului XX prin care piata serviciilor a devenit mai complexa, au aparut unele probleme in cunoasterea, controlarea si anticiparea ei.
Avand in vedere aceste aspecte, delimitarea marketingului serviciilor financiare de cel al servicilor in general a aparut ca un fenomen firesc, ca un raspuns la necesitatea de adaptare a teoriei economice la realitatea practica.
De mentionat ca dezvoltarea marketingului financiar bancar nu se datoreaza in exclusivitate cresterii sectorului financiar - bancar. Un alt element care care o contributie semnificativa este reprezentat de efectele pe care anumite evenimente stiintifice sau publicatii l-au avut prin unele articole refiritoare la marketingul serviciilor financiar - bancare.
Se prevede ca in viitor serviciile financiar - bancare sa prezinte un interes teoretic si practic deosebit deoarece in pofida progreselor inregistrate, exista in continuare, mai multe intrebari decat raspunsuri.
Conceptul de produs in sectorul bancar
Activitatile desfasurate de catre institutiile financiar - bancare sunt plasate, in functie de continutul acestora, in sectorul tertiar.
Prin natura lor activitatile financiar - bancare, care sunt de fapt operatiuni financiar - bancare, au ca obiect ,,comertul cu bani". Acesta se realizeaza cu ajutorul unor instrumente care mijlocesc schimbul de bani, acestea fiind consacrate in timp sub denumirea de produse si servicii financiar - bancare.
Cele mai reprezentative definitii ale serviciilor ne sunt oferite de catre institutiile si specialistii de seama ai marketingului: Asociatia Americana de Marketing , Philp Kotler (1986), Cristopher Lovelock (1991). In toate aceste definitii se regaseste ideea ca serviciile sunt activitati care au ca rezultat utilitati destinate satisfacerii unor nevoi ale societatii.
Produsul este considerat elementul principal al mix-ului de marketing. 
In marketingul clasic diferentierea produselor de servicii se realizeaza in mod facil. Produsul este considerat rezultatul final al activitatii firmei, un bun material care este oferit pietei avand ca scop satisfacerea nevoilor consumatorilor pe cand serviciul apare ca o activitate prestata unui consumator.
In domeniul financiar - bancar se utilizeaza notiunea de servicii, reprezentand operatiunile de care beneficiaza clientii unei banci si care au drept scop final satisfacerea unei nevoi.
Serviciile financiare -bancare prezinta o serie de caracteristici:
Intangibilitatea apare ca o prima caracteristica care face diferenta intre un produs
si un serviciu. Daca in cazul produsului avem de a face cu un bun material palpabil acest lucru nu e valabil si in cazul serviciilor. Acestea sunt intangibile, imateriale, nu pot fi percepute cu ajutorul organelor de simt si apar sub forma unor operatiuni efectuate. De mentionat ca pentru achizitionarea serviciilor clientii trebuie sa aiba inceredere in banca sau prestatorul de servicii intrucat utilitatea unei prestatii o vor resimti ulterior. 
Intangibilitatea consta si in aceea ca un serviciu nu poate fi posedat ci doar consumat.
Pentru specialistii din domeniul marketingului serviciilor aceasta caracteristica creaza cele mai multe probleme in sensul ca inainte de achizitionarea unui serviciu cumparatorul este interesat sa cunoasca macar cateva aspecte despre acesta, iar acest lucru nu este posibil, cumparatorul potential putand beneficia doar de unele informatii indirecte din partea unor persoane care au utilizat serviciul respectv, dar dupa parerea mea aceste informatii poarta amprenta subiectivitatii.
Avand in vedere intangibilitatea serviciilor, specialistilor in marketing le revine misiunea de a usura decizia de cumparare a clientilor, care se ia in conditii de nesiguranta, prin prezentarea clara a avantajelor de care vor beneficia prin achitionarea unui anumit serviciu, explicarea serviciului pe intelesul cumparatorului.
Inseparabilitatea se refera la aceea ca produsele, avand o existenta materiala pot fi stocate, ambalate si vandute ulterior producerii pe cand in cazul serviciilor acest lucru nu este posibil. Prestarea si consumul lor sunt inseparabile. De asemenea in cazul produselor acestea sunt mai intai produse, apoi vandute urmand ca ulterior ele sa fie consumate pe cand in cazul serviciilor, in prima faza sunt vandute iar ulterior se realizeaza concomitent, prestarea si consumarea lor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Produsul Bancar Elemenat al Mix-ului de Marketing Bancar.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!