Cuprins
- I.Organizarea si functionarea activitatii in Banca Transilvania
- I1. Istoric 5
- I.2. Misiunea BT 5
- I.3. Identitatea de corporaţie 6
- I.4. Locul şi rolul Băncii Transilvania în cadrul sistemului bancar din România 8
- I.5. Capitalul social şi fondurile băncii 8
- I.6. Obiectivele Băncii Transilvania 10
- I.6.1. Pricipalele obiective 10
- I.6.2. Corporate Bankig 10
- I.6.3. Întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) 10
- I.6.4. Retail banking 11
- I.6.5. Operaţiuni/ IT 11
- I.6.6. Resurse umane 11
- I.6.7. Evoluţia bazei de clienţi 11
- I.6.8. Contracte de finanţare pe termen lung 12
- I.6.9. Informaţii privind evoluţia probabilă a băncii în anul 2007 12
- II. Conducerea şi structura organizatorică a Băncii Transilvania 13
- II.1. Conducerea Centralei Băncii Transilvania 14
- II.2. Structura organizatorico – funcţională a Agentiei Negreşti Oaş 16
- III. Operaţiuni cu clientela şi documentele aferente acestora 19
- III.1. Clienţii Băncii Transilvania 19
- III.2. Produsele şi serviciile oferite clienţilor Băncii Transilvania 21
- IV. Modul de înfăptuire a operaţiunilor bancare 22
- IV.1 Documentele operative 22
- IV.1.1 Documentele utilizate 22
- IV.1.2 Conţinutul documentelor 23
- IV.1.3. Întocmirea şi semnarea documentelor 23
- IV.1.4. Corectarea documentelor 24
- IV.1.5. Circuitul documentelor şi reguli de efectuare a operaţiunilor 25
- IV.2. Deschiderea, administrarea şi închiderea conturilor bancare/depozitelor 26
- IV.3. Conturi curente 29
- IV.3.1 În cazul persoanelor fizice 29
- IV.3.2 În cazul persoanelor juridice 31
- IV.4. Depozite bancare 32
- IV.4.1. Clasificarea depozitelor 33
- IV.4.2. Dobânzile (bonificaţiile depozitelor) 34
- IV.4.3. Constituirea depozitelor 35
- IV.4.4. Desfiinţarea depozitelor 35
- IV.4.5. Procesarea depozitelor la scadenţă/aniversare 36
- V. Credite bancare 36
- V.1. Organizarea activităţii de administrare credite 36
- V.2. Întocmirea şi păstrarea dosarelor de acordare a creditelor 38
- V.3. Administrarea creditelor acordate persoanelor juridice 39
- V.4. Administrarea creditelor acordate persoanelor fizice 41
- V.5. Administrarea creditelor pe card 43
- VI. Carduri 43
- VI.1. Cardurile VISA - informaţii 44
- VI.2. Cardurile de debit 46
- VI.3. Cardurile de credit 48
- VII. Decontări. Proceduri privind instrumentele şi modalitatile de plată şi încasare fără
- numerar 49
- VII.1. Ordinul de plată 49
- VII.2. Plati externe 52
- VII.3. Decontări intrabancare 55
- VII.4. Decontări interbancare 55
- VII.5. Tehnica decontărilor 56
- VII.5.1 BT ca banca de decontare a tranzacţiilor efectuate pe BVB 56
- VII.5.2. BT ca participant la Societatea Nationala de Compensare, Decontare
- şi Depozitare (SNCDD) ca bancă de decontare 56
- VIII. Organizarea activităţii de trezorerie 57
- VIII.1. Retrageri de numerar de la sucursalele BNR 57
- VIII.2. Depuneri de numerar la BNR 58
- VIII.3. Cumparări de numerar de la alte bănci 58
- VIII.4. Vânzări de numerar la alte bănci şi la Direcţiile Judeţene de Trezorerie 59
- IX. Compensarea multilaterală 59
- X. Organizarea activităţii de tezaur-casierie 61
- X.1. Informaţii generale 62
- X.2. Numerarul 63
- X.3. Deţinerea şi păstrarea cheilor, sigiliilor de la tezaur, de la casele de fier
- , fişete de depozitare şi păstrarea dublurilor. Manipularea tezaurului şi a
- caselor de bani 63
- X.4. Operaţiunile cu valori 64
- X.5. Casă de circulaţie 65
- X.6. Casă de încasări şi plăţi 66
- X.6.1. Casă de încasări şi plăţi în lei 66
- X.6.2. Casă de încasări şi plăţi în valută 67
- X.7. Casele de schimb valutar 68
- X.8. Biletele de bancă şi monedele metalice 69
- X.9. Închiderea casei 70
Extras din proiect
I. Cadrul juridic de organizare şi funcţionare al Băncii Transilvania
I.1. Istoric
Banca Transilvania este o societate bancară românească cu capital mixt român şi străin, integral privat. A fost fondată la sfârşitul anului 1993 din iniţiativa unor oameni de afaceri români şi străini iar activitatea băncii a început să se deruleze din luna februarie 1994, prin deschiderea sucursalei din Cluj-Napoca, după obţinerea autorizaţiei definitive de funcţionare din partea B.N.R.
Spiritul antreprenorial al fondatorilor săi a determinat consolidarea poziţiei Băncii Transilvania, într-o primă etapă, în Cluj şi, ulterior, la nivel regional. Banca şi-a orientat la început activitatea spre sectorul IMM şi datorită cererii pieţei, în scurt timp aceasta a început să se dedice şi domeniului retail. În anul 1997 Banca Transilvania a devenit prima instituţie bancară din România, care a fost cotată la Bursa de Valori Bucuresti, ceea ce a însemnat recunoaşterea valorii sale pe piaţă şi a transparenţei acţiunilor băncii.
Din anul 2002, Banca Transilvania are un management modern, cu un know-how international, care a imprimat bancii un stil diferit, caracterizat prin deschidere si flexibilitate. Un alt moment important pentru banca a fost anul 2003, cand s-a schimbat identitatea de corporatie, conform noii sale misiuni. Re-branding-ul a insemnat modificarea logo-ului bancii, precum si implementarea unui concept nou, standard, privind unitatile sale.
I.2. Misiunea
Banca Transilvania este un grup financiar român integrat, înfiinţat în Transilvania, cu activităţi dedicate distinct clienţilor de Corporate şi Retail Banking pentru a oferi servicii de calitate, având o reţea teritorială naţională. Fiind partenerul care îşi ţine întotdeauna promisiunile, misiunea Băncii Transilvania este să asigure randamente superioare acţionarilor, să fie responsabili faţă de comunitate.
Echipa Băncii Transilvania este formată din peste 5000 de angajaţi care împărtăşesc cultura organizaţională şi valorile BT, eforturile lor fiind canalizate în jurul aceluiaşi obiectiv: calitatea muncii lor, pentru mulţumirea clienţilor.
Banca Transilvania susţine comunitatea şi sprijină dezvoltarea acesteia, printr-o serie de sponsorizări şi implicări în proiecte locale. Dat fiind volumul mare al cererilor de sponsorizare, Banca Transilvania face o selecţie iniţială, de interes major fiind cele legate de comunitate, educaţie, dezvoltarea tinerilor.
"Tu alegi, Banca Transilvania se implică" este principiul care a marcat proiectul de marketing comunitar iniţiat, în luna martie, de Banca Transilvania, proiect destinat locuitorilor din Alba-Iulia, Bistriţa, Deva şi Sibiu. Ideea campaniei demarate de Banca Transilvania a fost aceea de a veni tot mai aproape de comunitatea din care face parte, acesta fiind un aspect prioritar al activităţii sale de implicare socială. Campania a fost iniţiată prin alegerea de către bancă, în colaborare cu autorităţile publice locale din cele 4 orase, a trei proiecte, dintre care locuitorii din Alba Iulia, Bistrita, Deva şi Sibiu au avut ocazia sa aleagă unul dintre ele, în perioada 13 - 31 martie a.c., în oricare dintre unităţile BT din oraşele amintite.
I.3. Identitate de corporaţie
Brand-ul Banca Transilvania este reprezentat de asocierile persoanelor care interacţionează la un moment dat cu organizaţia, serviciile şi produsele sale, dar - bineînţeles - şi cu reprezentanţii BT. Banca Transilvania are acum şi trei sub-brand-uri: BT Café™, BT Golf Cup şi Academia BT. Dintre acestea, proiectul care s-a bucurat de cel mai mare succes este BT Café™, prima cafenea bancară din România. Grupul financiar Banca Transilvania deţine astfel de locaţii – în Bucureşti, Constanţa, Timişoara, respectiv Cluj Napoca. BT Cafe este cel mai inedit proiect al Grupului Financiar Banca Transilvania. Conceput a fi un mediu informal, dar şi de relaxare, BT Cafe este un loc de întalnire a oamenilor de afaceri. BT Golf Cup reprezintă un turneu cu tradiţie, competiţie care reuneşte, o dată pe an, importanţi oameni de afaceri români şi străini, pasionaţi de golf. Academia BT se adresează în exclusivitate angajaţilor băncii, obiectivul fiind acela de a satisface nevoile de dezvoltare profesională a acestora.
Denumirea aleasă – Transilvania, este un nume cu rezonanţă, cu semnificaţii importante. Dincolo de factorul istoric, elementele definitorii sunt: seriozitatea, stabilitatea şi păstrarea tradiţiilor ceea ce, în cazul Băncii Transilvania, înseamnă respectarea angajamentelor faţă de clienţi. Un motiv în plus pentru această denumire a fost, evident, faptul că Sediul Central al Băncii Transilvania se află în Cluj-Napoca, în Transilvania.
Logo-ul reprezintă un scut şi sugerează apărare - Banca Transilvania are grijă de banii şi de dorinţele clienţilor.
Elementele siglei sunt :
- denumirea băncii (scris cu corp de literă special creat)
- scutul (semnificaţii: siguranţă, protecţie şi grijă)
- acronimele BT (cresc potenţialul de diferenţiere a semnăturii grafice)
- cele două linii de la bază ale scutului - elementul recurent al identităţii corporative a Băncii Transilvania
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect Practica la Banca Transilvania.doc