I.Organizarea si functionarea activitatii in Banca Transilvania I1. Istoric 5 I.2. Misiunea BT 5 I.3. Identitatea de corporatie 6 I.4. Locul si rolul Bancii Transilvania in cadrul sistemului bancar din Romania 8 I.5. Capitalul social si fondurile bancii 8 I.6. Obiectivele Bancii Transilvania 10 I.6.1. Pricipalele obiective 10 I.6.2. Corporate Bankig 10 I.6.3. Intreprinderi mici si mijlocii (IMM) 10 I.6.4. Retail banking 11 I.6.5. Operatiuni/ IT 11 I.6.6. Resurse umane 11 I.6.7. Evolutia bazei de clienti 11 I.6.8. Contracte de finantare pe termen lung 12 I.6.9. Informatii privind evolutia probabila a bancii in anul 2007 12 II. Conducerea si structura organizatorica a Bancii Transilvania 13 II.1. Conducerea Centralei Bancii Transilvania 14 II.2. Structura organizatorico - functionala a Agentiei Negresti Oas 16 III. Operatiuni cu clientela si documentele aferente acestora 19 III.1. Clientii Bancii Transilvania 19 III.2. Produsele si serviciile oferite clientilor Bancii Transilvania 21 IV. Modul de infaptuire a operatiunilor bancare 22 IV.1 Documentele operative 22 IV.1.1 Documentele utilizate 22 IV.1.2 Continutul documentelor 23 IV.1.3. Intocmirea si semnarea documentelor 23 IV.1.4. Corectarea documentelor 24 IV.1.5. Circuitul documentelor si reguli de efectuare a operatiunilor 25 IV.2. Deschiderea, administrarea si inchiderea conturilor bancare/depozitelor 26 IV.3. Conturi curente 29 IV.3.1 In cazul persoanelor fizice 29 IV.3.2 In cazul persoanelor juridice 31 IV.4. Depozite bancare 32 IV.4.1. Clasificarea depozitelor 33 IV.4.2. Dobanzile (bonificatiile depozitelor) 34 IV.4.3. Constituirea depozitelor 35 IV.4.4. Desfiintarea depozitelor 35 IV.4.5. Procesarea depozitelor la scadenta/aniversare 36 V. Credite bancare 36 V.1. Organizarea activitatii de administrare credite 36 V.2. Intocmirea si pastrarea dosarelor de acordare a creditelor 38 V.3. Administrarea creditelor acordate persoanelor juridice 39 V.4. Administrarea creditelor acordate persoanelor fizice 41 V.5. Administrarea creditelor pe card 43 VI. Carduri 43 VI.1. Cardurile VISA - informatii 44 VI.2. Cardurile de debit 46 VI.3. Cardurile de credit 48 VII. Decontari. Proceduri privind instrumentele si modalitatile de plata si incasare fara numerar 49 VII.1. Ordinul de plata 49 VII.2. Plati externe 52 VII.3. Decontari intrabancare 55 VII.4. Decontari interbancare 55 VII.5. Tehnica decontarilor 56 VII.5.1 BT ca banca de decontare a tranzactiilor efectuate pe BVB 56 VII.5.2. BT ca participant la Societatea Nationala de Compensare, Decontare si Depozitare (SNCDD) ca banca de decontare 56 VIII. Organizarea activitatii de trezorerie 57 VIII.1. Retrageri de numerar de la sucursalele BNR 57 VIII.2. Depuneri de numerar la BNR 58 VIII.3. Cumparari de numerar de la alte banci 58 VIII.4. Vanzari de numerar la alte banci si la Directiile Judetene de Trezorerie 59 IX. Compensarea multilaterala 59 X. Organizarea activitatii de tezaur-casierie 61 X.1. Informatii generale 62 X.2. Numerarul 63 X.3. Detinerea si pastrarea cheilor, sigiliilor de la tezaur, de la casele de fier , fisete de depozitare si pastrarea dublurilor. Manipularea tezaurului si a caselor de bani 63 X.4. Operatiunile cu valori 64 X.5. Casa de circulatie 65 X.6. Casa de incasari si plati 66 X.6.1. Casa de incasari si plati in lei 66 X.6.2. Casa de incasari si plati in valuta 67 X.7. Casele de schimb valutar 68 X.8. Biletele de banca si monedele metalice 69 X.9. Inchiderea casei 70
I. Cadrul juridic de organizare si functionare al Bancii Transilvania I.1. Istoric Banca Transilvania este o societate bancara romaneasca cu capital mixt roman si strain, integral privat. A fost fondata la sfarsitul anului 1993 din initiativa unor oameni de afaceri romani si straini iar activitatea bancii a inceput sa se deruleze din luna februarie 1994, prin deschiderea sucursalei din Cluj-Napoca, dupa obtinerea autorizatiei definitive de functionare din partea B.N.R. Spiritul antreprenorial al fondatorilor sai a determinat consolidarea pozitiei Bancii Transilvania, intr-o prima etapa, in Cluj si, ulterior, la nivel regional. Banca si-a orientat la inceput activitatea spre sectorul IMM si datorita cererii pietei, in scurt timp aceasta a inceput sa se dedice si domeniului retail. In anul 1997 Banca Transilvania a devenit prima institutie bancara din Romania, care a fost cotata la Bursa de Valori Bucuresti, ceea ce a insemnat recunoasterea valorii sale pe piata si a transparentei actiunilor bancii. Din anul 2002, Banca Transilvania are un management modern, cu un know-how international, care a imprimat bancii un stil diferit, caracterizat prin deschidere si flexibilitate. Un alt moment important pentru banca a fost anul 2003, cand s-a schimbat identitatea de corporatie, conform noii sale misiuni. Re-branding-ul a insemnat modificarea logo-ului bancii, precum si implementarea unui concept nou, standard, privind unitatile sale. I.2. Misiunea Banca Transilvania este un grup financiar roman integrat, infiintat in Transilvania, cu activitati dedicate distinct clientilor de Corporate si Retail Banking pentru a oferi servicii de calitate, avand o retea teritoriala nationala. Fiind partenerul care isi tine intotdeauna promisiunile, misiunea Bancii Transilvania este sa asigure randamente superioare actionarilor, sa fie responsabili fata de comunitate. Echipa Bancii Transilvania este formata din peste 5000 de angajati care impartasesc cultura organizationala si valorile BT, eforturile lor fiind canalizate in jurul aceluiasi obiectiv: calitatea muncii lor, pentru multumirea clientilor. Banca Transilvania sustine comunitatea si sprijina dezvoltarea acesteia, printr-o serie de sponsorizari si implicari in proiecte locale. Dat fiind volumul mare al cererilor de sponsorizare, Banca Transilvania face o selectie initiala, de interes major fiind cele legate de comunitate, educatie, dezvoltarea tinerilor. "Tu alegi, Banca Transilvania se implica" este principiul care a marcat proiectul de marketing comunitar initiat, in luna martie, de Banca Transilvania, proiect destinat locuitorilor din Alba-Iulia, Bistrita, Deva si Sibiu. Ideea campaniei demarate de Banca Transilvania a fost aceea de a veni tot mai aproape de comunitatea din care face parte, acesta fiind un aspect prioritar al activitatii sale de implicare sociala. Campania a fost initiata prin alegerea de catre banca, in colaborare cu autoritatile publice locale din cele 4 orase, a trei proiecte, dintre care locuitorii din Alba Iulia, Bistrita, Deva si Sibiu au avut ocazia sa aleaga unul dintre ele, in perioada 13 - 31 martie a.c., in oricare dintre unitatile BT din orasele amintite. I.3. Identitate de corporatie Brand-ul Banca Transilvania este reprezentat de asocierile persoanelor care interactioneaza la un moment dat cu organizatia, serviciile si produsele sale, dar - bineinteles - si cu reprezentantii BT. Banca Transilvania are acum si trei sub-brand-uri: BT Cafe(TM), BT Golf Cup si Academia BT. Dintre acestea, proiectul care s-a bucurat de cel mai mare succes este BT Cafe(TM), prima cafenea bancara din Romania. Grupul financiar Banca Transilvania detine astfel de locatii - in Bucuresti, Constanta, Timisoara, respectiv Cluj Napoca. BT Cafe este cel mai inedit proiect al Grupului Financiar Banca Transilvania. Conceput a fi un mediu informal, dar si de relaxare, BT Cafe este un loc de intalnire a oamenilor de afaceri. BT Golf Cup reprezinta un turneu cu traditie, competitie care reuneste, o data pe an, importanti oameni de afaceri romani si straini, pasionati de golf. Academia BT se adreseaza in exclusivitate angajatilor bancii, obiectivul fiind acela de a satisface nevoile de dezvoltare profesionala a acestora. Denumirea aleasa - Transilvania, este un nume cu rezonanta, cu semnificatii importante. Dincolo de factorul istoric, elementele definitorii sunt: seriozitatea, stabilitatea si pastrarea traditiilor ceea ce, in cazul Bancii Transilvania, inseamna respectarea angajamentelor fata de clienti. Un motiv in plus pentru aceasta denumire a fost, evident, faptul ca Sediul Central al Bancii Transilvania se afla in Cluj-Napoca, in Transilvania. Logo-ul reprezinta un scut si sugereaza aparare - Banca Transilvania are grija de banii si de dorintele clientilor. Elementele siglei sunt : - denumirea bancii (scris cu corp de litera special creat) - scutul (semnificatii: siguranta, protectie si grija) - acronimele BT (cresc potentialul de diferentiere a semnaturii grafice) - cele doua linii de la baza ale scutului - elementul recurent al identitatii corporative a Bancii Transilvania
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.