Cuprins
- Introducere .3
- Capitolul I. Caracteristica generalǎ a Bǎncii de Economii SA.6
- 1.1. Forma organizatorico-juridicǎ.6
- 1.2. Istoria fondǎrii.7
- 1.3. Structura organizatoricǎ şi administrativǎ.8
- 1.4. Personalul bǎncii – resurse umane.13
- 1.5. Operaţiunile bǎncii.15
- 1.6. Operaţiunile filialelor.17
- 1.7. Organizarea şi ţinerea evidenţei contabile.18
- Capitolul II. Situaţia financiarǎ a bǎncii.21
- 2.1. Resursele bǎncii.21
- 2.2. Evoluţia bǎncii.23
- 2.3. Portofoliul de credite.28
- 2.4. Operaţiunile valutare. Activitatea externǎ.30
- 2.5. Atragerea depozitelor.31
- 2.6. Acţiuni şi obligaţiuni.32
- 2.7. Cardurile bancare.33
- Capitolul III. Managmentul financiar al bǎncii.36
- 3.1. Tehnologii informaţionale.36
- 3.2.Prevenirea spǎlǎrii banilor.37
- 3.3. Sponsorizǎri. Activitatea de filantropie . Proiecte sociale.38
- 3.4. Gestiunea riscurior.40
- Concluzii şi propuneri.43
- Bibliografie.46
- Anexe
Extras din proiect
INTRODUCERE
Cu începuturile puse la finele anului 1940, trecutǎ prin transformǎri şi reforme, Banca de Economii a reuşit cu brio sǎ facǎ faţǎ acestora devenind în prezent o instituţie de bazǎ a sistemului bancar şi financiar din Republica Moldova.
Dezvoltarea înregistratǎ în ultimul deceniu a poziţionat banca la un nivel conceptual nou permiţându-i sǎ atingǎ noi standarde în evoluţia corporativǎ.
Banca de Economii S.A. este unul dintre liderii pieţei financiare a Republicii Moldova, prezentǎ prin activitatea sa şi serviciile oferite în majoritatea ramurilor economiei naţionale. Reţeaua unicalǎ de subdiviziuni teritoriale ale bǎncii şi implementarea celor mai inovatoare tehnologii asigurǎ accesibilitatea bǎncii din orice colţ al ţǎrii.
Banca de Economii S.A. este o banca universalǎ şi stabilǎ, angajîndu-se în satisfacerea cerinţelor clienţilor şi în perfecţionarea continuǎ a calitǎţii serviciilor şi produselor oferite.
Banca de Economii S.A. este o bancǎ de importanţǎ socialǎ, activ implicatǎ în realizarea cu succes a programelor social-economice ale statului şi este un participant activ al vieţii civile din ţarǎ, fiind unul dintre sustinatorii importanţi ai artei, ştiinţei şi culturii.
Misiunea bǎncii este de a desfaşura activitaţi financiare şi de împrumut, oferind servicii de excelenţǎ, însoţite de un management prudent al resurselor populaţiei şi un angajament de implicare în susţinerea continuǎ a dezvoltǎrii mediului de afaceri cu scopul de a contribui la creşterea economicǎ a ţarii.
Banca de Economii are acum peste 480 de unitǎţi în intreaga ţarǎ, situîndu-se pe locul întîi între bǎncile din Republica Moldova, raportat la mǎrimea reţelei teritoriale. Dispunînd de cea mai largǎ reţea de filiale şi agenţii, Banca de Economii a reuşit sǎ fie prima bancǎ din Moldova care a implementat aplicaţiile "intranet" şi "on-line", continuînd procesul de modernizare şi standardizare a infrastructurii sale la nivelul noilor tehnologii, ţinind cont de evoluţia pieţei şi condiţiile apropierii de client.
Banca de Economii SA tinde sǎ contribuie la buna funcţionare a întregii societǎţi. Preţuieşte şi se ghideazǎ necontenit dupǎ valorile ale caror baze au fost puse acum 65 de ani.
Universalitatea:
Încontinuu şi consecvent urmareşte scopul propus: de a menţine poziţia unei instituţii financiare stabile şi universale. Se dezvoltǎ dinamic largind reţeaua bancarǎ, diversificînd şi modernizînd spectrul de produse şi servicii.
Satisfacerea necesitǎţilor clienţilor :
Satisfacerea nevoilor şi aşteptǎrilor clienţilor reprezintǎ obiectivul principal al nostru. Suntem în permanentǎ cǎutare a cǎilor noi de perfecţionare în scopurile optimizǎrii calitaţii deservirii clienţilor.
Confidenţialitatea şi siguranţa:
Preţuieşte încrederea pe care o acordǎ clientul. Pǎstreazǎ cu stricteţe confidenţialitatea activitaţii lui. Asigurǎ protecţia şi integritatea mijloacelor bǎneşti şi a altor obiecte preţioase.
Lucrul în echipǎ:
Activitatea noastra se bazeaza pe relatii deschise si sincere. Participam activ în mentinerea acestor relatii, actionînd ca o echipa profesionista si competenta, dezvoltînd potentialul institutiei noastre si potentialul fiecaruia din noi.
Transparenţa:
Orice colaborare de succes se datoreazǎ încrederii reciproce. Un factor decisiv în obţinerea încrederii este transparenţa activitǎţii. Vom continua sǎ asigurǎm transparenţa instituţiei noastre.
Contribuţia socialǎ:
Conştient îşi asumǎ responsabilitaţi faţǎ de societate. Continuǎ sǎ contribuie la dezvoltarea bunǎstǎrii societǎţii noastre prin diverse proiecte sociale.
Structura raportului şi conţinutul pornind de la obiectivele de bazǎ şi sarcinile propuse spre realizare este urmǎtoarea : introducere, trei capitole care reflectǎ conţinutul de bazǎ al cercetǎrilor efectuate în perioada 2006-2007, concluzii şi recomandǎri, bibliografie şi anexe.
În capitolul I “Caracteristica generalǎ a Bǎncii de Economii SA” este prezentatǎ forma organizatorico-juridicǎ a bǎncii, istoria fondǎrii bǎncii şi structura administrativǎ şi organizatoricǎ a bǎncii. De asemenea, este prezentat personalul, operaţiunile bǎncii şi a filialelor sale, organizarea şi ţinerea evidenţei contabile.
În capitolul II “ Situaţia financiarǎ a bǎncii” este efectuatǎ o expunere a resurselor bǎncii, evoluţia sa , portofoliul de credite , operaţiunile valutare şi activitatea sa externǎ. De asemenea, atragerea depozitelor, acţiunile şi obligaţiunile bǎncii şi cardurile bancare.
În capitolul III “ Managmentul financiar al bǎncii” sunt idenificate tehnologiile informaţionale ale bǎncii, prevenirea spǎlǎrii banilor, sponsorizǎrile ,activitatea de filantropie şi proiectele sociale. De asemenea, se va prezenta gestiunea riscurilor bǎncii.
În concluzie sunt formulate recomandǎri privind activitate Bǎncii de Economii SA.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Raportul Practicii de Productie Bancii de Economii SA.doc