Sisteme si Operatiuni Bancare

Extras din proiect Cum descarc?

EVOLUTII SI MUTATII IN CEEA CE PRIVESTE PRODUSELE BANCARE
In tarile dezvoltate, in contemporaneitate s-a incheiat de mult ,,bancarizarea", proces in care toate firmele si persoanele au conturi deschise la banci ceea ce permite ca efectuarea platilor, hotaratoare prin substantialitatea lor, sa se desfasoare prin banci respectiv prin transferuri sau viramente bancare.
Initial, in mecanismul platilor era introdusa doar moneda, sub diferite forme, in general moneda de aur care era mijlocul de plata universal. Treptat locul ei a fost luat de moneda de credit (fiduciara) care va permite o accelerare a platilor in economie. In prezent, derularea platilor are la baza sistemul compensarii pentru care s-au creat case de compensatie, infiintate in legatura cu extinderea utilizarii cecurilor si a altor instrumente de plata.
Pe masura introducerii de noi tehnologii au fost reconsiderate instrumentele traditionale de plata, cecul si cambia, prin alinierea lor la cerintele transferului electronic de fonduri. Acum se folosesc metode de rezumare prin redarea elementelor esentiale, prin caractere cu cerneala magnetica, cu scopul de a inlocui circuitul propriu-zis al documentelor suport-hartie.
In a doua jumatate a sec. XX serviciile bancare s-au diversificat, pe de o parte prin angajarea in unele operatiuni, alta data aflate in sarcina altor intermediari financiari si prin prestarea unor noi servicii aflate in zone de granita cu alti operatori financiari.
Aceasta extindere a serviciilor bancare au urmarit, evident, si profitul dar, pe de alta parte, au urmarit sa sprijine pe client, usurandu-i accesul la servicii utile si dorite.
Intr-o etapa mai apropiata, in anii 70, bancile au dezvoltat programe de dezvoltare a afacerilor, au dezvoltat pe scara larga marketingul bancar, angajandu-se pe toate laturile sale componente:
o Evaluarea necesitatilor prezente si viitoare ale clientilor;
o Stabilirea si organizarea oferirii produselor care sa satisfaca aceste necesitati;
o Promovarea si orientarea produselor pentru a raspunde cerintelor considerate ale afacerilor;
Aceste orientari au prefigurat desfasurarea eforturilor de dezvoltare a retelei de servicii.
CAPITOLUL I
SPECIFICUL PRODUSELOR SI SERVICIILOR BANCARE
Rezultatele activitatii unei intreprinderi pot fi bunurile sau serviciile. Pentru banci, produsele reprezinta de fapt servicii. Dupa natura lor exista mai multe tipuri de servicii bancare:
o Servicii pure, in care munca este factorul principal, cum ar fi activitatile de consultanta, inginerie financiara etc.;
o Serviciile mixte, care combina munca cu echipamentele. Prin cresterea rolului informaticii in banci, aceste servicii se dezvolta in detrimentul serviciilor pure. De exemplu, activitatea de consultanta se bazeaza din ce in ce mai mult pe instrumente cum ar fi sistemele expert, softurile specializate care ajuta procesele decizionale;
o Serviciile care au ca suport capitalurile (credite si depozite). Aceste servicii rezulta din functia de intermediere financiara si sunt caracteristice suprapunerii activitatilor comerciale si financiare intr-o banca.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sisteme si Operatiuni Bancare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!