Sistemul Informational Banca Romaneasca

Extras din proiect Cum descarc?

I. Specificitatea sistemului informational bancar
Sporirea profitabilitatii activitatii bancare, corespunzator exigentelor ce decurg din aplicarea in practica a cerintelor mecanismului economiei de piata, face necesara cunoasterea amanuntita a proceselor si actiunilor economice, implicatiile lor de ordin financiar, atat in timpul desfasurarii acestora, cat si ulterior, dupa ce fenomenele respective s-au produs.
Realizarea acestui deziderat presupune organizarea unui sistem informational bancar potrivit standardelor actuale, tinand seama de realizarile in acest domeniu pe plan international, care sa asigure un flux cat mai rapid si continuu de informatii. 
Activitatea bancara, in general, dar mai ales organizarea controlului bancar si conducerea bancilor se realizeaza in bune conditii avand ca suport activitatea decizionala. Deciziile sunt cele care stau la baza activitatii operationale. Legatura intre activitatea de decizie si cea operationala se realizeaza printr-un flux de informatii (vezi fig. 1), in cadrul sistemului informational bancar.
Fig. 1. - Fluxul informational - bancar prezentat in relatie feedback
Decizia, ca parte componenta a activitatii de conducere si control, presupune emiterea dispozitiilor corespunzatoare obiectivelor urmarite a se realiza in cadrul atributiilor bancilor, avand un important rol de autoreglare a acestora.
Sistemul informational bancar este constituit din ansamblul mijloacelor si metodelor prin care se realizeaza colectarea, prelucrarea si transmiterea informatiilor, reprezentand o premisa a unei bune organizari, atat a activitatii de conducere, coordonare si control, cat si a celei operative.
Calitatea activitatii bancare este influentata direct de organizarea si functionarea sistemului informational, de operativitatea, precizia si calitatea informatiilor culese, prelucrate si transmise, precum si de fundamentarea stiintifica a deciziilor.
Organizarea sistemului informational bancar presupune, cu prioritate, o structurare corespunzatoare necesitatilor curente si de perspectiva in ceea ce priveste prelucrarea automata a datelor.
Datele care stau la baza sitemului informational bancar au ca suport, atat evidenta contabila, operativa si statistica proprie bancilor, cat si a agentilor economici in calitate de titluri de conturi.
Sistemul informational bancar este supus unui proces continuu de imbunatatire, de perfectionare a principalelor sale laturi. In primul rand, perfectionarea sistemului informational bancar presupune ca volumul de informatii bancare sa fie redus la strictul necesar, utilitatea fiind principalul criteriu de selectie.
Complexitatea sistemului informational bancar impune ca la baza organizarii, functionarii si eficientei sale sa se situeze o serie de principii, cum ar fi:
- conceperea si functionarea sistemului informational bancar in functie de structura organizatorica a unitatilor bancare (filiale, sucursale, centrale). Se va avea in vedere reducerea volumului si frecventei transmiterii informatiilor pe masura trecerii lor de la verigile inferioare la cele superioare. Reducerea pe trepte organizatorice a volumului de informatii la nivelul celor strict necesare si utile, fara a afecta calitatea deciziilor, duce la sporirea eficientei sistemului informational;
- ierarhizarea informatiilor bancare dupa importanta si gradul de operativitate. In cadrul acestui principiu, unele informatii bancare se impun a fi transmise mai rapid (fax, telex), altele mai putin rapid (letric). Se va urmari optimizarea evidentelor si a fluxurilor de informatii avand drept criteriu accelerarea operatiunilor bancare. Cu cat se vor realiza mai multe operatiuni bancare pe unitatea de timp, vom asista la o amplificare a activitatii bancare, se vor incasa mai multe venituri din dobanzi si comisioane, va spori starea de profitabilitate a bancii, iar pe ansamblu se va realiza o mai buna circulatie baneasca;
- concentrarea si centralizarea informatiilor bancare, actiuni ce contribuie la inlaturarea paralelismelor, la asigurarea informarii operative si o ami buna fundamentare a deciziilor;
- tipizarea documentelor bancare tinand cont de forma si elementele pe care acestea le contin. Se va avea in vedere unificarea codificarii operatiunilor, a documentelor in care acestea se reflecta si totodata adaptarea documentatiei bancare la cerintele automatizarii operatiunilor bancare;
- aprecierea imbunatatirilor aduse sistemului informational bancar prin aplicarea in practica a acestora cu cheltuieli cat mai reduse si intr-o perioada de timp cat mai mic;
- conceperea, organizarea si functionarea sistemului informational bancar astfel incat activitatea bancara sa devina mai eficienta, sa sporeasca gradul de profitabilitate. Aceste aspecte pot fi apreciate in mod direct, prin utilitatea si operativitatea informatiilor culese, prelucrate si transmise, prin promptitudinea si calitatea deciziilor luate.
In concluzie, eficienta sistemului informational bancar este reflectata de calitatea activitatii unitatilor bancare, de starea de profitabilitate, de modul in care sunt receptate si apreciate produsele bancare de catre titularii de conturi.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sistemul Informational Banca Romaneasca.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!