Cuprins
- 1. Prezentarea societăţii bancare;
- 1.1. Evolutia Raiffeisen Zentralbank Osterreich (RZB-Austria) - instituţia centrală a grupului bancar
- 1.2. Raiffeisen Bank în România
- 2. Structura organizatorică a societăţii bancare;
- 2.1. Prezentare
- 2.2. Conducerea societăţilor bancare
- 2.3. Centrala băncii
- 2.4. Structura organizatorică a filialei, sucursalei şi agenţiei
- 2.4.1. Sucursalele
- 2.4.2. Filialele
- 2.4.3. Agenţiile
- 2.5. Scurtă prezentare a activităţilor derulate în cadrul principalelor direcţii/departamente ale unei societăţi bancare
- 3. Sistemul informaţional bancar şi automatizarea operaţiunilor bancare;
- 3.1. Sistem informaţional
- 3.2. Sistemul informatic
- 4. Conturile bancare;
- 4.1. Deschiderea conturilor
- 4.2. Funcţionarea conturilor
- 4.3. Închiderea unui cont
- 4.4. Deschiderea de conturi curente şi de depozit (persoane fizice) în cadrul Raiffeisen Bank
- 4.5. Funcţionarea conturilor în cadrul Raiffeisen Bank
- 4.6. Închiderea conturilor în cadrul Raiffeisen Bank
- 4.7. Câteva conturi oferite de Raiffeisen Bank România
- 5. Activitatea bancară privind operaţiunile de decontare intra şi interbancare şi între clienţii săi;
- 5.1. Sistemul de compensare
- 5.2. Instrumente si modalităţi de plată în România
- 5.2.1. Cecul
- 5.2.2. Cambia
- 5.2.3. Ordinul de plată
- 6. Activitatea bancară privind operţiunile cu numerar;
- 6.1. Organizarea compartimentului de tezaur şi casierie
- 6.2. Evidenţa şi controlul primirii numerarului de către unităţile bancare operative
- 6.3. Evidenţa şi controlul eliberării numerarului de către unităţile bancare operative
- 6.4. Analiza operaţiilor cu numerar efectuate de unităţile operative ale băncilor comerciale
- 7. Moneda electronică;
- 7.1. Scurtă istorie a cardurilor
- 7.2. Ce este cardul?
- 7.3. Tipuri de carduri
- 7.3.1. Credit cardul
- 7.3.2. Store card
- 7.3.3. Debit card
- 7.3.4. Cardurile multifuncţionale
- 7.3.5. Smart carduri
- 7.4. Tipuri de carduri oferite de Raiffeisen Bank România
- 7.4.1. Cardul EUROCARD/MASTERCARD USD
- 7.4.2. VISA CLASSIC ROL
- 7.4.3. VISA ELECTRON
- 7.4.4. Cardul Maestro – lei
- 7.4.5. VISA Business – USD
- 7.4.6. VISA Business – lei
- 7.4.7.
- 8. Tehnica şi evidenţa operaţiunilor de creditare bancară;
- 8.1. Introducere
- 8.2. Prudenţa în creditare.
- 8.3. Principii de creditare
- 8.3.1. Solicitantul creditului (debitorul)
- 8.3.2. Cererea de creditare
- 8.3.3. Rambursarea
- 8.3.4. Dobânzi şi comisioane bancare (remunerarea creditului)
- 8.3.5. Garanţia
- 8.4. Creditarea persoanelor fizice
- 8.5. Garantarea împrumuturilor
- 8.6. Credite pentru persoane fizice oferite de către Raiffeisen Bank România
- 8.7. Credite pentru persoane juridice oferite de Raiffeisen Bank România
- 8.8. Alte servicii bancare oferite de către Raiffeisen Bank
- 9. Operaţii bancare. Evidenţa veniturilor, cheltuielilor şi profitului în activitatea bancară. Analiza performanţelor bancare.
- 9.1. Contul de profit şi pierderi
- 9.2. Alte venituri şi cheltuieli curente
- 9.3. Bilanţ
Extras din proiect
Cap. I. Prezentarea societăţii bancare
1.1. Evolutia Raiffeisen Zentralbank Osterreich (RZB-Austria) - instituţia centrală a grupului bancar
RZB-Austria a fost fondată în 1927 pentru a coordona activităţile şi politicile financiare ale întregului grup bancar Raiffeisen şi este responsabilă cu tranzacţiile şi operaţiunile efectuate în numele grupului la nivel naţional şi internaţional. Serviciile bancare oferite sunt completate de cele financiare ca bancă de investiţii, serviciile de consultanţă privind privatizările, gestionări de proiecte în domeniul imobiliar, leasing, servicii comerciale. Operaţiunile internaţionale ale RZB-Austria se concentrează în principal pe pieţele în formare. Poziţia sa şi legăturile tradiţionale cu Europa Centrală şi de Est au ajutat RZB-Austria să stabilească excelente relaţii cu firmele, băncile şi alte instituţii din această regiune. Odată cu procesul de liberalizare din Europa Centrală şi de Est şi tranziţia de la economia centralizată la economia de piaţă, RZB-Austria şi-a dezvoltat semnificativ activitatea internaţională, reuşind să devină una dintre cele mai bune bănci specializate în pieţele în formare din această regiune. RZB-Austria operează în douăsprezece ţări din regiune printe care se numără şi România din 1998. Reţeaua nu se opreşte în Europa Centrală şi de Est, ci include şi Europa Occidentală şi celelalte continente prin compania financiară din New York, sucursalele din Londra şi Singapore, precum şi prin birourile de reprezentanţă din Paris, Bruxelles, Moscova, New York, Beijing, Hong Kong, Bombay şi Ho Chi Minh.
1.2. Raiffeisen Bank în România
Raiffeisen Zentralbank Osterreich (RZB-Austria) a deschis în 1994 o reprezentanţă în România şi a devenit una dintre băncile străine de frunte, oferind o gamă variată de servicii bancare.
În iunie 1998 şi-a început activitatea Raiffeisen Bank (Romania), cea de-a noua bancă a RZB-Austria în Europa Centrală şi de Est. În iulie 2001 RZB-Austria şi Fondul Romano-American de Investiţii (FRAI) au preluat de la Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului (APAPS) peste 98,84% din acţiunile celei de-a treia bănci româneşti, Banca Agricolă. Din acest pachet, RZB-Austria deţinea 93,36%. Valoarea totală a tranzacţiei se ridică la 52 milioane USD, din care 37 milioane USD reprezintă investiţii de capital iar 15 milioane USD preţul plătit pentru achiziţionarea acţiunilor. Pentru aceasta privatizare Raiffeisen a primit numeroase premii: Investitorul anului 2001 - acordat de cotidianul Nine O’clock; Partea leului - premiu acordat de cotidianul Ziarul Financiar precum şi o nominalizare la premiul Oscar acordat de săptămânalul Capital.
Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor din data de 18 mai 2002 a hotărât în unanimitate aprobarea fuziunii prin absorbţie a Raiffeisen - Banca Agricolă SA şi Raiffeisenbank (România) SA, cele două entităţi bancare deţinute de RZB-Austria. Banca se numeşte Raiffeisen Bank SA începând cu 1 iulie 2002. RZB-Austria deţine 94,14% din Raiffeisen Bank. Banca are aproximativ 3.500 angajaţi şi o reţea naţională de sucursale, agenţii şi reprezentanţe care ajung la un număr de 210 de locaţii.
Cap. II. Structura organizatorică a societăţii bancare
2.1. Prezentare
Banca există pentru clienţii săi. Ca instituţie şi activitate, ea a apărut pe o anumită treaptă de dezvoltare a societăţii, datorită nevoii oamenilor de a efectua diverse tranzacţii.
Evoluţia societăţii omeneşti în toate domeniile şi, în special, în economie a impus adaptarea activităţii bancare la noile cerinţe, lucru ce a necesitat nu doar modernizarea şi dezvoltarea serviciilor oferite de bănci clienţilor, dar şi apropierea de aceştia.
Legea privind activitatea bancară (nr.33/1991) prevede: “Structura organizatorică, conducerea şi administrarea societăţilor bancare se stabilesc prin statutele proprii.” (art.4)
Fiecare bancă este persoană juridică, fiind organizată ca societate comercială bancară pe acţiuni. Structura reţelei de unităţi a unei bănci, în general, s-ar prezenta astfel:
- Centrala băncii;
- Sucursale judeţene şi sucursala municipiului Bucureşti;
- Filiale (subordonate organizatoric şi funcţional sucursalelor) în unele oraşe ale ţării şi, în unele cazuri, la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti;
- Agenţii, subordonate filialelor sau, în unele cazuri, chiar sucrsalelor.
În ceea ce priveşte structura reţelei de unităţi a Raiffeisen Bank, aceasta este împărţită în:
Preview document
Conținut arhivă zip
- Studiu Morfologic Raiffeisen Romania.doc